Mijn zoontje is nu 1 jaar en ik merk dat hij minder slaap nodig heeft. Alleen zijn slaapjes zijn nooit erg lang. Een uur tot hooguit anderhalf uur. Soms ook 3 kwartier. Hij word rond 6.30 wakker en gaat dan rond 10.30 weer op bed slaapt dan ongeveer een uur. Dan rond 14.30 weer op bed en slaapt weer een ongeveer een uur. Nu worden ze steeds korter en ik dacht wat als ik hem nu om 12.30 pas op bed leg en dan zien hoe lang hij slaapt. Dat hebben we gister dus gedaan, maar hij was na een uur alweer wakker. Nu heb ik het vandaag weer zoals vanouds gedaan en morgen en woensdag moet ik werken dus doe het dan ook zo. Maar wil donderdag eigenlijk wel weer even kijken of het ook anders kan. Zou ik hem dan rond 11.00 eerst eens op bed moeten brengen zien wat, dat doet en dan steeds een beetje later. Heb jij mss tips voor mij, over hoe ik dit het beste kan aanpakken. Hij doet het hier opzich wel prima op, gaat ook in de nachten goed en slaapt snel in. Maar 1 lang slaapje lijkt me voor hem veel beter dan 2 korte.
Hoi hoi, Hij zit er een beetje tussen in. De ene dag slaapt hij twee keer, terwijl hij de dag erna maar één keer slaapt. Dat heeft even tijd nodig. De ene dag kan hij het aan, de andere dag is er om half elf al geen land meer met hem te bezeilen. Een uur per dag slapen is te weinig. Het scheelt ook per kind. Het ene kind wordt niet zomaar sikkeneurig ervan, het andere wel. Als jij denkt dat het beter is, probeer het dan gerust, en als het niet gaat dan ga je weet terug naar twee keer. Probeer dan een week of twee later nog een keer. Ik zou dan er voor kiezen om om 12.00 op bed te leggen, anders wordt de middag zo lang. Groetjes Adrienne