Natte voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prinsesje2014, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hallo,

Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen.
    Onze dochter van 5 maanden heeft altijd vrij klamme handjes en voetjes en in de slaapzak doe ik haar dan ook sokjes aan zodat ze niet helemaal vast komt te zitten in de slaapzak.
    Nu is het sinds een week zo dat ze kletsnatte voetjes heeft, de druppels hangen eraan. Ook zonet, ze ligt in een romper in de box te spelen en net was alles kurkdroog, nu hangen de druppels er gewoon echt aan.
    Wanneer ze slaapt zijn handjes en voetjes kurkdroog.

Verder is haar hele lichaampje gewoon droog en niet klam...

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze zoon heeft het niet zo erg dat de druppels er aan hangen maar heeft wel constant klamme handjes en voetjes. Met dit weer heeft hij geen sokjes aan, ook niet in de slaapzak.
    Ik herken het nog wel van dochterlief, die had het ook toen ze zo klein was. Nu heeft ze nergens geen last meer van.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja met dit weer sokken in een slaapzak?? Dat deed ik alleen als het -20 was 's nachts.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja dit was ook mijn eerste gedachte. Wij hebben met dit weer toch ook geen sokken aan in bed? Lekker met blote voetjes erin

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:$

Inderdaad.

Is veel te warm voor een kindje nu. Denk ook aan warmtebroei. Dat kan erg gevaarlijk zijn. Kindje moet zijn warmte goed kwijtkunnen.

Je kindje ligt gewoon vreselijk te zweten. Heeft het veel te warm!

Even een tip:
    Denk eens aan jezelf. Zou jij met deze warmte lekker liggen slapen met sokken aan onder je dekbed? Probeer het eens?

6. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Ze heeft juist zonder sokjes dikke zweetvoeten...
    Als ik haar zonder sokjes in slaapzak doe komt ze helemaal vast te zitten met voetjes.
    Wanneer ze sokjes aan heeft zijn de voetjes droog en ook niet klam...

Natuurlijk doe ik haar liever zonder sokken in de slaapzak maar dan huilt ze omdat ze niet kan bewegen doordat ze plakt in de slaapzak

7. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18

Mijn kind heeft het niet veels te warm. Dan zou haar hele lichaam klam moeten zijn. Ze heeft alleen een romper aan overdag met spaghettibandjes verder niets. Juist zodra sokjes aangaan verdwijnt het klamme.
    En ik doe haar niet voor m'n lol sokjes aan in de slaapzak! Dat is juist omdat ze met blote voetjes helemaal vast komt te zitten door het zweten. Met sokjes aan geen enkele last

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Lijkt me toch ook net evident om dunne katoenen sokjes te gebruiken om zweetvoeten te vermijden. Je moet toch iéts hebben om het vocht op te nemen. Om diezelfde reden wordt toch ook aangeraden baby's in de hitte een dun katoenen hemdje aan te doen.

TS: geen idee hoe dit op te lossen, maar mss toch eens naar de dokter gaan?

Deel Deze Pagina