slaapjes baby 11 maanden: naar behoefte of op schema?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Erg lastig inderdaad... Gelukkig is mn zoontje wel redelijk voorspelbaar en komt het toch een beetje rond dezelfde tijden altijd uit afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt smorgens.
    Gisteren zat hij gewoon goed op 2 slaapjes. En zie ik het ook niet gebeuren dat hij op korte termijn naar 1 slaapje gaat! Vandaag is het 3x niks wegens doorkomende tandjes. Na een half uur weer krijsend wakker etc. En dat terwijl ik vanmiddag nog met m weg wilde: GGGRRRr....

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja, dat is lasig. En ik weet dat het met een kind lastig plannen is, maar toch. Hier gaat het redelijk goed. Het is nu even een periode dat je soms met twee en soms met 1 slaapje zit. En daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar ik wil toch ook wel dingen doen als ik thuis ben...

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    onze zoon gaat s avonds half zeven naar bed slaapt dan tot half 9. dan speelt ie tot 12 uur dan breng ik hem op bed tot 3 en dan slaapt ie rond 4 uur weer tot half vijf en dan gaat hij om half zeven weer naar bed dat is het ritme. en hij is 3.5 maand.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zit in dezelfde fase.
    Ik probeer nu vaak als ik vrij ben om mijn zoontje na de ochtendvoeding nog even terug te leggen, zodat hij tot een uur of half 9 slaapt. Dan houdt hij het net vol tot een uur of 12/13 en slaapt dan van 12.30-15.00. Daarna houdt hij het dan net weer vol tot na het avondeten.
    Wat je ook nog zou kunnen proberen is het 's middags een half uurtje eerder naar bed brengen, ook al lijkt hij nog niet echt heel moe. Misschien gaat hij toch wel slapen, wordt dan ook weer iets eerder wakker en kan 's avonds dan nog op zijn normale tijd naar bed.

Ik vind het voor mezelf wel praktisch als hij nog maar 1 x slaapt, maar op zich maak ik er ook niet zo'n probleem van als hij toch 2x slaapt. Wakker houden is ook niet echt een optie, daar worden we geen van beiden vrolijk van. En met twee kinderen ben ik langzamerhand wel gewend aan het feit dat er weinig te plannen valt, dus ik neem elke dag maar zoals hij komt en pas me zoveel mogelijk aan.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat is het hem nu juist inderdaad: tegenwoordig spookt ie snachts nogal en komt t voor dat hij al tussen 5-6 uur smorgens zn fles maar krijgt om hem tot bedaren te brengen. in dat geval slaapt hij vaak "uit" tot 8 uur en dan kom je dus later uit met alles en neig ik naar 1 slaapje. helaas is dat dus niet goed bevallen toen ik het probeerde. Ik leg m inderdaad nu maar iets eerder op bed ook al is hij nog niet aan het gapen etc maar dan kom ik savonds weer beter uit...

Deel Deze Pagina