help kindje van 17 maanden erg benauwd :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kids0912, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hej dames

Mijn zoontje van 17 maanden, is sinds 2 dagen erg benauwd, hij is niet verkouden, maar heeft heel moeite met ademen, en heeft een soort blaf hoestje.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt?

Ik smeer hem ochtends en avonds in met luuf maar ook dit helpt niet.

Wij gaan morgen zowiezo even naar de huisarts, maar ben toch even benieuwd of andere dit ook hebben meegemaakt!

Hij eet en drinkt goed, speelt lekker buiten/binnen en heeft geen koorts.

Wel heeft hij 1.5 week geleden een midden oorsteking gehad!

Nou meiden dat was het :)

Ik hoop dat het niks erg is :(

Xxxx

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ons zoontje had een paar weken terug hetzelfde. Bleek RS virus te zijn. Is eigenlijk een soort verkoudheidje maar die kleintjes kunnen het daar benauwd van krijgen. We hadden een puffertje meegekregen voor als hij het heel erg benauwd zou krijgen maar gelukkig ging het na 2 dagen al een stuk beter met hem. Is vrij onschuldig maar je moet het goed in de gaten houden. De schrik en bezorgdheid waren er echter niet minder om.

Sterkte!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier identiek hetzelfde en het was pseudokroep.
    Wij zijn zelfs om 23u s'avonds naar de huisartsenpost geweest omdat hij net toen een aanval had. Komt maar eenmalig voor (meestal)

Je kan er niks tegen doen als het pseudokroep is. Alleen in de badkamer de douche aanzetten en stomen

https://www.thuisarts.nl/pseudokroep/mijn-kind-heeft-pseudokroep

Wat zijn de verschijnselen van pseudokroep?

Een eerste aanval van pseudokroep is voor ouders vaak spannend om mee te maken. Een aanval verloopt bijna altijd op dezelfde manier.

Uw kind is niet ziek, soms alleen verkouden.
    ’s Avonds of ‘s nachts wordt het huilend wakker. Uw kind is dan benauwd.
    Bij het inademen hoort u een gierend geluid.
    Uw kind heeft een luide blafhoest en is soms hees.
    De temperatuur is normaal of hooguit rond de 38 graden.

4. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL

Pseudokroep heeft mijn zusje gehad, dus dat staat me nog goed bij, hoe ik daar mee om moet gaan. Thanx voor de info :)

Stomen helpt ook niet echt, hij blijft benauwd :( morgen toch echt even naar de h.a

5. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL
    ojee dat kan ook nog :( ik ben heel erg bezorgd om mijn ventje, we gaan morgen gelijk even naar de h.a toe!

Beter 1x teveel dan 1x te weinig ;)

Thanx voor je reactie ♡

6. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Letterlijk hetzelfde verhaal, oorontsteking gehad, speelt verder overdag gewoon lekker, ook 17 maanden en ja zo eng benauwd. Wij gaan morgen om half twaalf ook naar de arts. Hij slaapt nu trouwens ook alleen maar als hij bij ons mag liggen. Helaas moet ik het bezuren, kussen weg, warme buik van man weg, ini mini stukje deken nog maar en 2 snurkers in mn nek haha.

Ik lees dus mee....

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Klinkt heel erg bekend, onze oudste heeft het ook gehad toen hij 16 mnd was en toen was het pseudokroep. Hij is er wel voor opgenomen in het zkh omdat ze niet helemaal zeker wisten of het pseudokroep was of een hele heftige vorm van astma (zijn hoest was niet zo blafferig als wat je normaal hoort bij pseudokroep).

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Kids0912, hoe gaat het nu met jouw zoontje?

Deel Deze Pagina