Baby 4 maanden wil/kan 's middags niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amethist, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Volgens mij het tigste topic van mij sinds mijn zoontje is geboren...sorry daarvoor. T. (mijn zoontje) is overdag een prima slaper. Hij is na een voeding zo'n 1,5 à 2 uur wakker, dan is hij overduidelijk weer toe aan een slaapje en leg ik hem dus lekker in bed waarna hij gaat slapen. Maar na de voeding van ca. 16.00 uur is het standaard een drama'tje en na 4 maanden word ik er wel een beetje (boel) wanhopig van :(. Rond 17.30 uur is hij echt moe, maar als ik hem dan in bed leg gaat hij gewoon niet slapen. Hij gaat alleen maar heel erg huilen. Nou ja, dat wil ik ook niet, dus uiteindelijk halen we hem dan toch maar weer naar beneden en zetten hem in de wipstoel bij ons aan tafel. Dan is hij ineens weer rete-gezellig :cool: wat ie dan ca. 3 kwartier volhoudt. Na die 3 kwartier is het gedaan met de pret en begint het jengelen e.d., dus dan leggen we hem maar weer in bed. Maar dan begint het weer van voren af aan en gaat hij dus echt niet slapen. Soms helpt het om hem dan even aan te leggen, hij drinkt dan een paar slokken en tut verder lekker een beetje en valt dan aan de borst in slaap waarna ik hem over kan leggen in bed. Maar er zijn ook dagen, zoals vandaag, dat hij dat ook niet wil. Hij verzet zich er dan echt tegen en ja, als hij zelfs niet aan de borst wil weet ik het ook niet meer :(.

Geen idee overigens wat ik met dit hele verhaal wil. Ik verwacht niet ineens DE oplossing te krijgen, want ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd. Ik wil denk ik gewoon even mijn ei kwijt over hoe kl*te het soms is dat hij maar niet wil/kan slapen en zichzelf dus ook duidelijk in de weg zit.

2. mamavanjusten

8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt me ook erg vervelend! Ik weet wel dat het normaal is dat baby rond het avondeten wat onrustiger zijn. Dat was Justen ook altijd en ik kan me nog herinneren dat we hem dan ook bij ons aan tafel zetten. Dus misschien is het ook gewoon een periode waar je doorheen moet.
    En misschien rond die tijd meteen na zn voeding weer op bed leggen? Of heb je dat al geprobeerd?

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Is hij niet aan het clusteren?

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ mamavanjusten: Gelijk naar bed heb ik ook geprobeerd idd, maar dan krijst hij dus helemaal moord en brand ;). Hij is dan natuurlijk ook niet moe, omdat hij meestal vlak voor die voeding wakker wordt.

@ Kvinna: Nee, dat heb ik ook al gedacht, maar hij wil dan ook niet aan de borst. Hij heeft overigens nooit geclusterd.

Deel Deze Pagina