slaapjes en drifterig zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelly, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hey ladies,

Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje zo stillaan toe is aan 1 slaapje in de namiddag.
    Hij is s morgens vroeger wakker (tussen 7 en 8u), wordt dan rond een uur of 9 "soms" terug moe, slaapt dan soms een half uurtje, soms een uurtje ... soms legt hij het gewoon uit in zijn bed, tegen meneer schildpad.
    Dan wil hij wel in de namiddag gaan slapen, dan weer niet...
    Heb tegen mijn vriend verteld dat we moeten proberen om hem naar 1 slaapje te brengen, want dan slaapt hij doorgaans wel wat langer.
    Heb hier al gelezen dat het na een week of 3 vlotter gaat, dus zal ik dat dan ook maar proberen?
    Op die manier slaapt hij mss s morgens ook wat langer, wie weet...

Verder heeft meneertje ook last van driftbuien. Dan begint hij te gillen, tot hij zo rood wordt als een tomaat... het lijkt wel of hij echt boos word dan? Heb ook gelezen dat dit normaal is rond deze leeftijd volledig normaal is. Maar ik vraag me af hoe je hier als ouder op moet reageren? Doorgaans negeren we gewoon dit gedrag en proberen we hem af te leiden met iets anders. Soms laat ik hem wel eens merken dat mama ook zo boos kan worden...
    Ik weet echter niet wat de beste manier van reageren of hoe je hier best mee kan omgaan. Tips gevraagd...

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee slaapt sinds ze 9 a 10 maanden was nog maar 1x per dag.
    soms heeft ze wel is een dipje maar dan na een kwatiertje/ half uurtje is dat weer over, zit ze wat te knikkenbollen .
    ik hou haar dan gewoon wakker.
    zelfs als ze om 7 uur smorgens naar opa en oma gaat als ik moet werken blijft ze wakker tot zeker half 1/kwart voor 1.
    als ik geluk heb slaapt ze ander half uur smiddags maar vaak is ze na een uur alweer klaar wakker.

wat te doen aan driftbuien : geen idee heb daar geen ervaring mee ,zijn vast wel damens die misschien ook wel een kindje hebben die dat hebben en je advies kunnen geven.

suc6

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne is eigenlijk ook toe aan 1 slaapje maar eigenlijk houd ze het nog niet vol tot een uur of 12. Ze is altijd voor 7 uur wakker, normaal ging ze er dan tegen half 9 even weer in bed voor een half uurtje en ging ze rond 13 uur weer naar bed. Nu wordt ze tegen 10 uur toch wel moe en wordt dan jengelig. Ik leg haar er dan meestal in voor een uurtje. Maar ze wil dan tegen 13 uur niet meer naar bed. Nu leg ik haar tegen 15.00-15.30 uur in bed, ze slaapt dan tot een uur 5. Dus wil het slaapje er van s' morgens ook proberen af te halen.
    Als Sanne een driftbui heeft probeer ik haar te negeren, al is het soms wel moeilijk.

Deel Deze Pagina