Hier ook dicht met een licht kiertje. Anders is het echt pikdonker in de kamer, heb mega goede verduisterende gordijnen. Dag en nachtritme zit er nu echt wel in Maar ik maak het overdag zeker niet zo donker als de nacht.
Hier vanaf dag 1 de gordijnen dicht tijdens het slapen. Ik denk altijd maar zo: als ik zelf overdag een dutje doe dan heb ik de gordijnen ook dicht, dus doe dit voor de kleine hetzelfde.
Nou hier ook gewoon slapen: gordijnen dicht hoor... Snap de gedachte best van het dag/nachtritme. Voor sommige kindjes zal het helpen, maar voor de mijne niet. Die slaapt gewoon veel lekkerder in het donker. En ik zelf trouwens ook!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga `t proberen met de gordijnen op een kier, dan is het wat minder licht, maar niet helemaal donker (zijn nogal verduisterend).
Ik deed/doe de gordijnen ook dicht met slapen maar de gordijnen die daar hangen zijn meer voor de sier en om de sfeer af te maken dan om het donker te maken. Het licht komt er namelijk bijna net zo hard doorheen als wanneer ze open zijn Er hangt wel een luxaflexje achter die het ook weer een klein neetje donkerder maakt maar niet heel veel. Het is een beetje onderdeel geworden van ons bedritueel.
Lamellen zijn hier dicht zowel overdag als snachts. Overdag is het duidelijk lichter in de kamer omdat de lamellen nog best veel licht doorlaten.