Pff, ik moet ff stoom afblazen. Mijn zoontje is bijna 2. en of dit nu het begin is van 'Ik ben 2 en zeg nee'... Ik weet het niet. Maar er is werkelijk niets mee te beginnen op t moment. Zo lichtgeraakt, snel huilen, niet luisteren en papa kan helemaal niets meer goed doen (als mama in de buurt is dan...) En als ie zn zin niet krijgt gaat ie heel overdreven huilen, combinatie van nep-huilen en echt huilen en gaat dan zelf in de hoek staan (terwijl we hem dat echt niet gezegd hebben.. ) of op de grond liggen zielig doen. Het lijkt wel een drama-queen En het raarste van alles, hij heeft ineens een verschrikkelijke hekel aan een schone luier aandoen. Op de commode wil hij helemaal niet meer liggen. Werkelijk schreeuwen, krijsen, trappen en slaan. Ook op tafel wil ie niet. Op de grond wil het, maar dan moet je er wel een spelletje van maken. Kan Daan zn billen optillen? Jaaaaa, joehoe billen in de lucht, wat goed!! (En dan klappen en gekke bekken trekken) En dan vol houden tot de luier om zit. En geloof me, dit is niet grappig bij een poepbroek, want dat maakt zeer lastig schoon.... Nu is ie ook niet helemaal fit, maand terug keelontsteking en nu weer, dus hopelijk komt t daardoor.. Maar dat van die commode vind ik best raar. En nee, er is niets gebeurd dat ie eraf gevallen is ofzo. Zitten en staan wil ie er ook wel op, maar liggen dus echt niet. Herkent iemand dit?????
Wanneer was het ook alweer dat ze echt diepte gaan zien en zich daarvan bewust worden? Kon goed zijn dat dat rond deze tijd is en dat hij daar dus een beetje bang van is. Overigens voor alle veiligheid ook wel zo handig om 'm op de grond te verschonen Verder zou ik denken dat normaal dreumesgedrag momenteel een beetje versterkt wordt door de keelontsteking? Zou nog ff met 'm naar de huisarts en na laten kijken... Verder nog een tip: laat 'm ff nakijken op blaasontsteking, daar kan namelijk heel agressief/tegendraads gedrag bij horen...
Ik heb hier de vrouwelijke variant rondlopen (december 2) en daarbij besta ik niet meer als papa thuis is. Drama queen tot en met. Gillen, krijsen nephuilen, echt huilen met tranen af en toe word ik er compleet dol van. Terwijl ze normaal al zo goed kan praten. Verschonen moet gewoon als ze een vieze luier heeft. Als ze niet luistert zet ik haar even weg en negeer ik haar, vaak werkt ze daarna mee. Ze vindt vieze luiers niet leuk nml, dat scheelt. En als ze niet wil zeg ik meestal dat ze maar op het potje moet gaan, want dan hoeft ze nietb te liggen. Dochter gaat al steeds vaker op het potje en weet dus dat billen afvegen veel makkelijker is en leuker want dan mag ze zelf de wc doorspoelen.
Da's misschien wel een goed idee om dit aan te grijpen om met de eerste beginselen van zindelijkheid te beginnen: "Of je zegt wanneer je moet en dan mag je op het potje of de wc, of mama verschoont je luier."
Huisarts al geweest, hebben nu kuurtje antibiotica. Ik hoop dat t werkt. Dat van diepte zien had ik ook al gedacht, maar ik snap niet dat ie dan wel wil zitten en staan op de commode. Das geen probleem nml. Ook boven aan de trap enzo geen problemen. Dat wegzetten ga ik ook maar eens proberen, want vieze luier vind ie idd echt niet leuk. En potje zijn we aan oefenen, erop zitten wil ie graag, maar er wat op doen... Vergeet t maar
Oh zo herkenbaar! Hier ook een mannelijke drama queen haha Echt heel irritant soms hoor. Vooral als hij echt op dreef is! Het zelf in de hoek gaan staan is ook heel herkenbaar. Maar oh wee als papa of mama hem in de hoek zet, dan blijft ie niet staan... Luier verschonen is hier al enkele maanden een drama heel soms gaat het gewoon goed maar meestal is het feest. Hij stampt dan gewoon keihard (toen ik nog zwanger was soms in mijn buik, dat was niet zo leuk) en een schone luier aandoen word bijna onmogelijk. Ik probeer toch gewoon door te gaan (hij is zoooo sterk!!) en zeg gewoon niks tegen hem (meestal) en als hij dan eenmaal zijn luier af heeft is het meestal goed Vermoeiend he zo'n peuter 8)
Oh dat van het negeren en wegzetten werkt hier helaas niet want meneer loopt gerust een uur rond met een poepluier En hij is bang voor het potje en wc dus daar hoef ik ook nog niet aan te beginnen Chrissie, hoop dat de antibiotica snel werkt Hier is staan en zitten op de commode ook geen prob. Maar verschoont zo moeilijk he
Hoort 's nachts wakker er ook bij? Slaapt de kleinste door, is meneer wakker En papa slaapt overal doorheen...
Mijn zoon is nog geen anderhalf en alles is al nee, en het begint echt een mannelijke variant van een dramaqueen te worden! Heel veel nephuilen en zeuren. en alles is nee inene... Dat nephuilen en zeuren heb ik op dit moment moeite mee, geen idee wat ik er tegen moet doen? ik negeer het zoveel mogelijk in de hoop dat hij beseft dat dit geen zin heeft... Ik ben bang dat hier de 18e maand sprong aan het beginnen is...
Chrissie, ehh ja! 's nachts wakker worden en dan niet meer willen slapen... Dus wij staan de laatste weken regelmatig om 4 a 5uur met meneer op En idd de kleinste slaapt nu meestal gewoon lekker door
hier een drama queen van 18mnd. zomaar uit het niet heel hard huilen, nee zeggen, schoppen, slaan, gillen, stampvoeten, geen schone luier willen, weglopen. en dat is pas een kleine greep uit het gedrag van alyssa op het moment. verder is ze (als ze geen drama queen is) heel erg knuffelig en wil veel op schoot en getilt worden. ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet, ik probeer het drama queen gedrag te negeren en haar veel positieve aandacht te geven. bij een schone luier ben ik heel streng, het moet en daarmee klaar. schoppen en slaan tollereer ik absoluut niet, ik pak dan gelijk haar handjes of voetjes stevig vast en vertel duidelijk dat het niet mag en dat het pijn doet. dinsdag hield ze niet op met schoppen tijdens het aandoen van de pyjama dus heb ik haar voetjes maar in de houdgreep genomen omdat ze me iedere keer dat ik er wat van zijn ging uitlachen. ik hoop dat we door concequent te blijven snel onze draai gevonden hebben hiermee want ik vind het absoluut niet leuk als alyssa zo`n bui heeft. (voor mezelf niet, maar vooral voor haar niet) liefs doris