Lieve Allemaal, Ik zou eigenlijk niet weten waar ik dit bericht het beste kan plaatsen, maar... Onze dochter nu 4 weken, kreeg 2 weken na de geboorte een vlekje op haar hoofdje. Deze groeide binnen een week wat groter en werd heel erg rood. Nu is het ook dikker geworden en is ongeveer een halve cm. DE huisarts vertelde dat dit een aardbeienvlek is en na 1 jaar zelf weer weg zou trekken. Nu was ik op Internet gaan kijken en schrok ik toch wel heel erg. Deze kunnen namelijk erg groot worden en dat vond ik best eng. Is er iemand bij wie het kindje dit ook heeft of ken je iemand wat dit heeft? En hoe snel groeide dit? Werd het erg groot? Veel vragen, maar hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen. Liefs
Mijn zoontje heeft ook een aardbeienvlek op zijn arm. Begon als een stipje en is gegroeid tot ongeveer 1 cm. Nu lijkt de groei te stagneren. CB en huisarts zeiden hetzelfde als bij jou.. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Als het veel groter wordt zou ik nog een keer naar de huisarts gaan. CB zei mij ook dat er wel wat aan gedaan zou kunnen worden als het te erg (extreem groot) zou worden, maar dat een aardbeienvlek verder niet erg is een idd weer vanzelf weg trekt.
Mijn dochter heeft er 2. 1 op haar hoofd en 1 op haar arm. Ze is nu 10 maanden en ze zijn gestopt met groeien. Ze lijken zelfs al iets kleiner te worden! In het begin leken ze zo snel te groeien..ik dacht dat het haar hele hoofd in beslag zou gaan nemen Ik zal foto's toevoegen, dan kan je zien hoe ze nu zijn. Onze kinderarts zei ook dat het niet erg is en vanzelf weg trekt
Mijn neefje had er een op zijn borst richting hals, die groeide heel snel de eerste weken. Maar die groei stagneerde ook weer heel plots. Nu is hij 3 en heeft hij nog een mini-vlekje op z’n borst, je ziet het alleen als je er op let - lijkt gewoon een sproet. En dat trekt waarschijnlijk ook nog volledig weg
Bedankt voor je reactie. Daar op het hoofd zit ook ongeveer die can mijn dochter. Lijkt mij alleen eng met haren kammen straks.
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Nu zie je pas hoeveel kindjes dit toch hebben. Ben benieuwd hoe groot deze vlek bij onze dochter gaat worden. Gelukkig is er dus iets aan te doen mocht het heel groot worden. En gaat het zelf weer weg.
Mijn nichtje had er ook een op haar hoofd. Het is bijna helemaal weggetrokken, maar dat heeft wel veel langer geduurd dat een jaar. Echt jaren. Ze is nu elf en je ziet het niet meer, omdat haar haren eroverheen vallen, maar de huid heeft daar nog steeds een andere kleur en het is gevoelig. Maar in principe kan het geen kwaad. Ze doen er ook praktisch nooit wat aan, tenzij het over het oog heen groeit.
Ik kreeg er zelf eentje kort nadat ik geboren ben op m’n hoofd. De dokter had gezegd dat die vlek met zes jaar weg zou zijn. Die van mij is nog steeds zichtbaar. Wel minder rood qua kleur! Maar wordt er nog weleens op aangesproken (en niet altijd even leuke opmerkingen).
Mijn dochter heeft er 1 bij haar oog daar heeft ze medicijnen voor gehad waardoor het "klein" bleef en nu is ze twee er zit een klein "zakje" maar de kleur is bijna hetzelfde als in de rest van haar gezicht. Als medicijn heeft ze een bètablokker gehad.
Ons mannetje heeft ook 2 aarbeienvlekjes. 1 op z’n arm, en 1 op z’n been. De eerste weken leken ze echt met de dag te groeien. Totdat hij een maand of 10 was, toen zag je ze letterlijk met de dag kleiner/lichter worden. Je ziet ze nu nog steeds, maar bij lange na niet zo erg als dat ze geweest zijn!
Dochter van nu bijna 6 had er eentje op haar rug en eentje bij haar oog. Die bij haar oog zat meer naar binnen toe w waardoor hij druk op haar oogje gaf. Maar omdat ze zwakke lingen had durfde ze mediactie niet aan. Hij is doorgegroeid tot ze een maand of 6 was daarna stopte het. Het wevateam in Rotterdam gaf toen aan dat het met Ongeveer 10% per jaar af zou nemen. Nu is er bijna niets meer van te zien.