Dag Dames! Mijn baby groeit uit zijn puckababy piep slaapzakje en het wordt tijd voor een opvolger. Nu zie in dat de mini anders is al de piep (vestje in het slaapzakje in plaats van een band om de buik) en lees dat het daarom vaak weer opnieuw wennen is voor de baby. Daarom vroeg ik mij af wat jullie als opvolger hebben gekozen. En wat jullie ervaring zijn. Ik lees ook goede verhalen over de swaddle up. Groetjes!
Bij onze dochter zijn we na de piep gewoon verder gegaan met het slaapzakje van puckababy (the bag 0-6 maanden 70 cm) Ik heb gewoon geprobeerd of het ging en ze sliep prima!
Hier had ik het geluk dat ze beide eind juni geboren zijn, dus ten tijde dat ze uit de piep waren geboren heb ik ze over gedaan naar een winterslaapzakje. Deze waren lekker stug en daardoor hadden ze nog steeds dat 'geborgen' gevoel, hun armen konden nog steeds niet alle kanten op. Bij mijn dochter ging de overgang iets sneller, mijn zoontje had er iets meer moeite mee. Maar beide waren met een paar daagjes gewend (eerst met de slaapjes overdag begonnen).
Onze dochter is de Piep langzaam aan het ontgroeien, maar ze verzuipt echt nog in de Mini, met als gevolg: hysterische huilbuien. Swaddlebag hetzelfde verhaal. Ik heb afgelopen week de SwaddleMeyco geprobeerd, maar daaruit worstelt ze zich los (superslechte kwaliteit stof en klittenband), dus dat was ook ellende. Ik zit nu met mijn handen in het haar, want zonder slaapzakje slaapt ze sowieso niet. Het helpt ook niet dat ze nu met een slaapregressie uit de krochten van de hel bezig is. Maar goed, ik lees dus even mee.
Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Heb jij de swaddle up ook geprobeerd? Of is dat het zelfde als de swaddlemeyco?
Hier na de piep overgestapt naar een gewone slaapzak maar dan nog wel met een deken er over en die strak ingestopt. Hij vond het meteen prima. Misschien dit nog een idee?
Zitten ze hier los in of hebben ze een band om? Ik vind het een beetje een eng idee als ze er “los” in zit.
Los, maar de stof zit dusdanig strak om ze heen (mits je de goede maat neemt uiteraard) dat ze er echt niet in verdwijnen. Hier was het een succes. Ook erg handig met “uitbakeren” als je die met armsgaten neemt en met de naderende zomer is er ook een variant met extra ventilatie.
Hier zonder problemen overgestapt op de Puckababy mini. Wel het gat iets kleiner gemaakt door een stukje dicht te naaien, anders konden de handjes bijna uit de opening bij t nekje. Omdat t slaapzakje nog te groot is (onder veel ruimte) stop ik de overtallige stof bij t voeteneind goed in, zodat ie strak ligt. Dan kunnen de armpjes ook niet meer zoveel bewegen. Daarover lakentje goed stevig instoppen.
Ja ze kunnen er echt niet inzakken en ik vond het ook fijn dat de beentjes gewoon in kikkerhouding kunnen. Hier is onze zoon nu 4maanden en gaan we afbouwen maar met nog weinig succes...
Bij bol.com heb je een bedenktermijn van dertig dagen zodat je het product goed kunt testen! Als het niet bevalt, mag je het alsnog retourneren
wij zijn overgegaan op pacco. ook ivm het kruipen uit de swaddle meyco . echt een aanrader die pacco. pucka baby gaf ons kindje nog te veel ruimte met zijn armpjes . Hij slaapt in de pacco heerlijk.
Ik volg ook even mee, minimup slaapt nu in een Puckababy Piep maar heeft eigenlijk teveel ruimte bij de handjes waardoor ze het voor elkaar krijgt haar speen er nog uit te rossen Pacco heb ik hier in huis maar vind ik een onding, vind het klittenband irritant en krijg zelf kriebels van de stof Die Woombie lijkt me dus wel wat, stuk strakker maar toch lekker materiaal en een rits. Verder nog aanraders?
Ik v had de piep besteld maar mijn kleintje heeft blijkbaar geen nek dus mijn man en ik hadden er paniek van want hij zit super strak om zijn niet nek. Ga vanavond de pacco pakken.. Manneke is 2 weken oud en 3.8 kg
Wij hebben de Woombie gebruikt. Wat een heerlijk ding! Idd ook handig met uitbakeren, want je kunt de armpjes los van elkaar vrij laten. Ze kunnen er heerlijk vrij in bewegen en het is een lekker ademende stof. Ik heb nog een wit met lichtblauwe voertuigjes erop van 0-3mnd voor degene die hem eventueel zou willen overnemen voor een klein prijsje..... be my guest!