hapjes en moeite met poepen?

Discussie in 'Voeding' gestart door nicolletjuh, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    hallo dames,

ons zoontje heb ik nu 6 dagen achter elkaar worteltjes gegeven eind van de middag voor een fles, dit gaat eigenlijk super en meneer is niet tevreden met een paar hapjes.. alleen sindsdien heeft hij erg last van zijn ontlasting, normaal gesproken elke dag (flesvoeding en medicijnen voor reflux erbij) maar nu om de dag maar hij is heel de tijd aant persen en kreunen maar lukt niet! komt dit echt door de hapjes ,en heeft iemand een idee? anders ga ik weer stoppen en kijk ik over tijdje wel weer want dit is ook zielig...

groetjes

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

De darmen van een baby zijn nog niet af en eigenlijk alleen nog maar in staat om melk te verwerken. Dus als je hapjes gaat geven kan het wel eens verstopt gaan zitten omdat de darmen dat voedsel nog niet kunnen verwerken.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter raakte ook helemaal verstopt van wortels. Probeer eens een andere groente, bv pompoen of courgette. Of stop even en probeer het later opnieuw

4. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties,. ik wilde eigenlijk vandaag bloemkool proberen? maar ik twijfel eigenlijk om gewoon ff paar dagen te stoppen of om toch maar fruit te doen?

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    ik zou even een paar dagen stoppen tot je kleine een paar keer goed gepoept heeft en dan weer verder gaan.
    zie dat ze nog maar net 4 maande is dus het is nog puur bijvoeding en wennen aan de nieuwe smaken.
    groente en fruit is natuurlijk veel dikker als alleen melk dus de darmen moeten hier wel ff aan wennen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is nog erg jong, bij veel kinderen van deze leeftijd zijn de darmen nog niet in staat om iets anders dan melk te verdragen. Stoppen is het enige dat helpt, want je doet je kind pijn.
    Geef gewoon alleen flessen tot het poepen een paar dagen goed gaat, wacht dan minstens een week voor je weer gaat proberen. Tot zes maanden is het in principe niet nodig om bijvoeding te geven.

7. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Bedankt dames, ik heb ook niks meer gegeven gisteren.. Ik was begonnen mede ook door de adviezen ivm zijn reflux maar dit is ook zo zielig dus ik wacht nog maar ff! En als ik weer ga beginnen kan ik dan het beste toch weer groente pakken of toch maar fruit?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen fruit, dat is nog heftiger voor de darmen. Neem gewoon een lichte groente, zoals pompoen of courgette.

9. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    ok bedankt! ik wacht zoieso nog wel eventjes! laat hem eerst maar ff rustig worden!

Deel Deze Pagina