Tot wanneer moet j gemiddeld nutriton blijven gebruiken bij verborgen reflux Een X iets minder gedaan en het was weer krijsen na de fles Wanneer konden jullie afbouwen?
Oke ja hij houdt t wel binnen allemaal, gaf niet altijd maar soms een mondje terug. T is meer dat ie altijd heel hard moest huilen na de fles en tot 1.5 u zeker m nie kon neerleggen nadien omdat boeren zoveel pijn deed en er soms ook ondanks t boeren een half uur of later nog n boer kon komen die m zo deed laten huilen T idee dat t zuur mee omhoog kwam of iets want toen ik er mee begon om t aantal mondjes teruggeven per dag toenam stopte de klachten van t huilen na de fles accuut en laatst dus met minder Nutrilon zoveel mnd verder weer zo hard huilen Vandaar dat ik nie weet wanneer ik kan stoppen
Lastig zeg! Ik herken dat niet bij mijn zoontje, wel de eerste maanden maar eigenlijk boert hij heel lang niet meer en lijkt ook al een tijd nergens last van te hebben. Bij diksap of water kwam er ook nooit meer iets omhoog dus bij mij was het een makkelijke keus. Ik heb wel eens gelezen dat sommige kinderen er pas na een jaar geen last meer van hebben. Hopelijk zijn hier ouders die ervaring hebben met reflux die langer duurde. Succes!
Vanaf 6 maanden afgebouwd met halve schepjes. Dit steeds geprobeerd en 1 week aankijken hoe het gaat. Evt soms langer dezelde hoeveelheid als we twijfelde. Wij hadden per fles van 180cc water 4 scheppen nutriton. Gebruikten de schepjes van de nutrilon
Mijn zoontje reageerde heel erg op de verdikte voeding dus heeft dat ondanks zn heftige reflux nooit gehad. Wij hielden ons aan de leefregels; kleine voedingen ( 90cc ongeveer, tot ruim een jaar ) veel rechtop, op zijn buik slapen, veel dragen. Het beterde flink toen hij goed kon zitten en lopen, dus veel rechtop zat. Nu is hij bijna 2,5 en spuugt nogsteeds veel, als hij hoest of gebukt zit te spelen spuugt hij veel sneller als elk andere kind.
Als hij zo'n pijn heeft na het drinken, zou ik eerder denken aan wat medicijnen, kan je mss ook eerder van de nutriton af?
Heb zelf t idee dat dat niet nodig is want met twee kleine schepjes nutriton is t verholpen Vroeg me af wanneer ik kon afbouwen Op n gegeven moment hebben kindjes toch geen reflux ed meer Met ander drinken en eten heeft ie nooit gespuugd dus weet okk nie of k t wel reflux kan noemen maar t helpt wel
Wat doen sommige er veel van in.1 schepje op 180+6 het moet niet dikker worden in de fles maar in de buik zonder propvol te zitten. Onze uk is nu ruim 1.5 maand van medicatie af en we gebruiken het nog steeds.hij spuugt soms nog steeds wat ook na 1.5 uur en voorlopig gebruiken we het.
Sommige geven hele flessen terug en dan is die dosering echt nodig om t er nie uit te laten komen Hier is 2 schepjes genoeg
Hier zeer ernstige verborgen reflux vanaf geboorte en nu nog steeds kan mijn zoontje niet zonder nutriton en hij is al bijna 15 maanden. Hij krijgt 4 schepjes in zijn fles en 3 schepjes in water in tuitbeker. Wij hoopten ook dat hij het minder nodig zou hebben nadat hij kon zitten en vaster voedsel ging eten maar helaas... Regelmatig proberen wij het af te bouwen en dan merken wij toch dat het drinken weer omhoog komt. Lastig hoor en zo goedkoop is dat spul ook niet... zonnetje grappig, wij gebruiken ook een schepje van nutrilon, zijn precies 4 schepjes van nutriton.
Wij mochten van de voedingsdeskundige vh ziekenhuis nog meer indikken, want bleven last houden. Maar ik vond die 4 scheppen dik genoeg. Was al pap ipv melk. Maar inderdaad nodig. B spuugde nooit, maar kwam alleen omhoog in slokdarm. En hier zeiden ze dat medicijnen waarschijnlijk geen meerwaarde zou hebben in ons geval. Als de reflux alleen bij melk is denk ik eerder aan ander soort melk zoeken. Met eten nooit verder last gehad, maar eten is al zwaarder jn maag.
Hier pas af kunnen bouwen toen ze ruim anderhalf was. Stomme is dat ze wel al water, thee en sap dronk en dat ging wel goed zonder indikken, maar de melk niet, (en ze krijgt al nutramigen vanwege KMA). Gewoon drinken ging goed, melk zonder nutriton was direct de hik. Dus gewoon steeds weer even geprobeerd en als het dan elke keer de hik opleverde zonder indikken, dan gingen we toch maar weer even door met indikken.
Precies datzelfde kregen wij ook te horen in het ziekenhuis. Zoeken naar de juiste dosering waardoor het omhoog komen niet meer gebeurde. Het maakt van water net behangplaksel... Medicijnen zijn wij ook nooit aan begonnen want de nutriton hielp voldoende. Met eten hier ook nooit last gehad. Maar dat afbouwen lukt hier ook nog voor geen meter...
Bij hele flessen spugen kan ik me voorstellen dat de dosering hoger moet maar dan is het hoogstwaarschijnlijk geen verborgen reflux. Alleen nutriton was niet voldoende het kwam zo vaak omhoog,slikte ook heel veel.2 soorten medicatie gehad.
Hier was het vanaf dag 8 krijsen van de pijn, niet kunnen platliggen en dus niet slapen en uiteindelijk uitgeput in slaap vallen...zo zielig! Gelukkig kwamen we na 2 weken drama erachter dat het verborgen reflux was. Inderdaad door het overmatige slikken en het niet plat willen liggen. Kwamen wij dus zelf mee, het ziekenhuis leek ons aanstellers te vinden...
Nee dan heet t gwn reflux volgens mij er zijn verschillende varianten en elk kind heeft t weer in meer of mindere mate ntl Ti's zoeken naar wat werkt voor jouw kindje Hier was t ook maar bij toeval dat we erachter kwamen dat dit de oplossing was We dachten dat ie gwn nie in de wagen wou.. Die kindjes heb j ook..