Willen jullie even meedenken? Zoonlief van 11mnd slaapt nog twee keer. -Hij wordt wakker rond 07.15uur. -Gaat om 10.15uur weer slapen en slaapt dan ongeveer 45 minuten (met ongeveer 1x per week een uitschieter naar 1,5uur). -Dan gaat hij rond 15.30 weer naar bed, slaapt dan vaak pas rond 15.50uur en om 17.00uur maken we hem wakker (anders slaapt hij savonds niet). -om 20.00uur gaat hij naar bed en slaapt dan vaak pas rond 20.30uur. De laatste tijd zie ik bij beide slaapjes vooraf bijna geen vermoeidheidsignalen meer. Alleen voor het ochtendslaapje kan hij nog wel eens wat huilerig zijn. Ik twijfel nu of hij er mogelijk aan toe is om maar 1x te slapen. Herkennen jullie dit en hoe pak ik dit 1x slapen het beste aan. Rond 12.30uur slapen en dan savonds wat eerder het bed in?
Dat babbelen of huilen zegt niet zoveel denk ik. Mijn dochter babbelt altijd voor het slapen gaan. Ook als ze moe is want ze valt altijd in slaap..ene keer wat snelleren de andere keer. In ieder geval wil het babbelen hier niet zeggen dat ze niet moe is
Hoi hoi, Onze zoon heeft 's ochtends hetzelfde ritme als bij jouw ts. Alleen 's middags gaat hij rond een uur of half drie weer naar bed en slaapt dan meestal weer een uur, soms wat langer. Tussen zijn slaapjes zit meestal 3-4 uur. 7.15 wakker, 10.15 weer naar bed, 11.15 wakker, 14.30 naar bed, 15.45 wakker, 20 uur naar bed. Voordat hij 's middags naar bed gaat ziet hij er ook niet moe uit, weinig slaapsignalen, maar zodra ik zijn pyjama aan doe zijn ze er direct. Je zou hem in de middag eens wat eerder in bed kunnen leggen, wellicht is hij soms al over de eerste slaap heen, waardoor hij nog een tijdje blijft kletsen? Rond deze leeftijd (1jaar) gaan ze vaak wel naar 1 slaapje op een dag, bij ons soms ook wel eens als hij bijv later wakker wordt ofzo. Ik doe het allemaal een beetje op gevoel, soms werkt het wel, soms niet. Succes met uitvogelen!
Hier met 11 maanden ook nog 2 slaapjes.... 1 slaapje haalt ze echt niet. Hier gaat het zo: 8 uit bed 10:30 uur weer terug naar bed 12 - 13 uur uit bed 15-15:30 (soms 16 uur) terug naar bed 17:30 - 18 uur uit bed.... wakker maken want ze gaat zelf haar nachtslaap in. Dan blijft ze eigenlijk moe tot ze om 18:30 weer haar fles krijgt en naar bed gebracht wordt 21:30-22 uur nog een fles (anders wil ze die tussen 4 en 5 alsnog) De moeheidssignalen die ze eerder gaf zijn hier ook weg eigenlijk. Ik heb ook een tijdje moeten zoeken. Nu merk ik met name dat ze drukker wordt en hardhandiger (minder vriendelijk). Of ze komt naar me toe, dan neem ik haar op schoot en begint ze dan pas met duimen en aan haar oor plukken. Meestal gaat ze 's ochtends zonder problemen slapen, maar 's middags niet. Vaak babbelt ze nog een stuk door of ze gaat op haar knieën wippen voordat ze in slaap valt. 's Middags kan ze even huilen voor ze slaapt, kan in totaal soms 3 kwartier duren voor ze slaapt en dan komt ik aan het eind van de middag in de problemen. Maar goed... is gewoon een lastige fase en ik gun haar die slaapjes wel. Gaat toch het beste zo tot ze op 1 slaap over kan. Ik denk dat op deze leeftijd het vaste ritme belangrijker wordt dan het letten op de moeheidssignalen. Op één of andere manier laat ze het niet zo toe om moe te worden. Doordat ze weet dat het bedtijd is, accepteert ze het beter. Gaat steeds beter nu.