Aah schoonmama even ei kwijt!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by leutjj, Nov 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Poe toch maar even van me afschrijven.
    Poosje terug moest me man overver twee nachten weg.
    Toen ben ik naar me ouders gegaan en daar geslapen (ziet onze dochter niet vaak), maar toen kwam me schoonmama met het idee om te gaan schoon maken in ons huis als verrassing (sleutel hadden we nog verstopt zitten voor als ik moest bevallen en er was wat). Het idee is lief bedoeld maar ik kwam thuis rond half 10 in de avond samen (wonen in flat 3 hoog) en was al geërgerd, er stond was buiten terwijl het had/en nog regende dus kon opnieuw wassen, ze had vanalles ergens anders neer gezet. Onze slaapkamer deur open en had een kat van ons geplast op onze dekbed. Kamerdeur van onze dochter open, kat in haar wieg gelegen onder de haren. Was machine stekker er uit. Tot slot volgende dag wou ik kolfen (zij had kolf opgeruimd want lag nog in water, maar het kleine dinertje wat je nodig heb heeft ze weg gegooid, dus kolf deed het niet meer.
    Vorige week kwamen wij er langs en ze was bezig en ineens even ons groeten en ze pakte onze dochter gewoon van me af, dus ik zei ook nou word ze zo van me af gepakt vind ik niet leuk. (Werd verder niks van gezegd).
    Vandaag gingen we brunchen was gezellig. Maar ik en me man waren toetje aan het halen en we kwamen terug had onze dochter cocolade op haar mondje, ik zo hoe kan dat, had schoonmama haar cocolade gegeven (van cocolade fondu). Ik zei later tegen me man, waarom ze dat gedaan heeft, wist hij ook niet.
    We hebben laatst al gezegd dat we haar bv willen geven tot 6 maand.
    Wij waren er ook niet bij terwijl ze dat deed, dus zei ook dat ze eerst niet gaat oppassen als dat een keer moet want je weet niet wat ze doet (zei ik wel een beetje in grapjes vorm).
    Maar nu komt het onze dochter is nog maar 10 week en 4 dagen, dan doe je dat toch niet?!?! Of ben ik gek.

En het is toch niet goed voor een baby cocolade ?
    Wat zou ik kunnen doen?
    Vond het echt niet leuk!!
    Moest het kwijt.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met 10 weken chocolade geven, die is helemaal gek geworden :$:$ Je kan er nu niets meer aan doen natuurlijk en een klein stukje, tsja.... ze zal er niet dood aan gaan (niet lullig bedoeld) maar hallo zeg.. ze kan wel echt even haar verstand gebruiken. Als het voor de lol is vind ik het niet grappig.

Ik zou duidelijk aan schoonmoeder uitleggen dat JOUW regels gelden. Kijk dat ze haar van je 'afpakt' is denk ik niet hatelijk bedoeld want je schrijft dat ze haar niet vaak zien. Dan kan ik het mij wel voorstellen dat ze blij zijn om haar te zien.

Over het plots goed bedoeld opruimen: persoonlijk zou ik echt kwaad worden. Zo'n make-over (van wie dan ook!) stel ik echt niet op prijs, mede omdat er dan dus dingen onbedoeld weggooien waardoor iets niet meer werkt, of wat dan ook. Niemand heeft het recht om tussen mijn spullen te neuzen.
    Kijk, familie mag best in de koelkast komen, vind ik niet erg maar dat is de grens bij mij.

3. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Waarom zei je dat tegen je man en niet tegen haar? Ik zou beginnen met eerlijk en direct zijn en uitleggen wat jouw ideeën zijn, bedenk erbij dat het goed bedoeld is en benoem dat ook...

4. leutjj

leutjj Niet meer actief

Mijn ouders zien haar niet vaak die van mijn man wel bijna elke week.
    Ja we hebben het er laatst al over gehad hoe wij het willen. Maar blijkbaar luisterd ze niet. Zei wel dat ze eerst niet gaat oppassen (tis ook nog niet nodig) maar weer nu niet wat er gebeurd als ze er wel is.

Is cocola slecht voor zo jonge baby?

5. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Woooow ik zou echt helemaal over de zeik zijn! Is die wel helemaal lekker :$

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,192
    10,793
    113
    Chocola met 10 weken is echt niet normaal - t is gebeurd en je kan er verder weinig meer mee, maar dit valt niet onder oma's verwennerij.

As for het schoonmaken, lief bedoeld en dat zou ik ook in mijn hoofd houden - maar jammer dat ze zo onvoorzichtig is met de deuren en stom dat ze wat weggooit! Kan je ook zeker wat van zeggen. "goh, weet jij waar dat kleine stukje plastic van mijn kolf gebleven is?"

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Je kunt wel mopperen, maar waarom spreek je haar er niet op aan?

Ik vind chocolade ook niet normaal met 10 weken, maar naar volwassenen toe is het toch normaal dat je iemand dat gewoon kan vertellen?

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt mij als een over enthousiaste oma. Ik zou alles op tafel gooien en twijfel niet aan.jezelf; chocola hoor je niet zomaar te geven aan eenjong kind. En al helemaal niet aan.een.baby van 10weken!!!! Bv of niet... het hoort niet.

9. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    chocolade lijkt me nu niet echt goed voor de darmpjes en voor de suikerspiegel..
    Ik zou echt woedend worden

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat van die chocolade is helemaal zo erg niet. Dat je een baby van 10 weken geen chocolade moet geven? Tuurlijk niet. Maar eens even proeven kan ook helemaal geen kwaad, waarschijnlijk is het gewoon op haar lipjes beland, want echt eten doen ze dan toch nog niet.
    Als je echter liever hebt dat ze zoiets niet doet, dan zou ik de volgende keer dat je het ziet gewoon zeggen dat je het liever niet hebt.
    Verder, als ze jouw dochtertje pakt als je bij hen bent, vind ik vrij normaal. Als mijn schoonouders op bezoek komen of vice versa, dan zit onze jongen de hele tijd in hun armen. Ik laat ze zelfs alleen bij ons thuis met hem, ga lekker de was doen of zoiets. Dan hebben zij ook quality time met hem.
    Je huis schoonmaken is ook een lief gebaar van je schoonmoeder. Alleen heeft ze het niet helemaal gedaan zoals het hoort. Maar ja, mijn schoonmoeder heeft geen katten en zou dat ook niet weten dat je die deuren moet dicht laten etc.
    Dat van die borstkolf, dat vind ik wel erg en eigenlijk zou ze dat moeten vergoeden vind ik. Mijn SM heeft ook ooit terwijl we weg waren mijn katten verzorgd en had het toen in haar hoofd gehaald een bruine lampekap in de kinderkamer te veranderen door een witten (zij vond bruin niet mooi). Dat heeft ze geen 2 keer gedaan. Ik heb haar vriendelijk gevraagd dit niet meer te doen en heb haar de witte lamp teruggegeven.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik vind dat je schoonmoeder te ver is gegaan.Zou ik toch heel duidelijk zeggen zodat ze weet wat ze wel of niet kan doen.

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    :$ ik geef mijn dochter zelfs nog geen shocola! Jeetje, ik zou er echt boos om geworden zijn. En helemaal die rare schoonmaak actie waardoor je eigenlijk nog meer werk hebt... ;) :x

13. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    :$ ik geef mijn dochter zelfs nog geen shocola! Jeetje, ik zou er echt boos om geworden zijn. En helemaal die rare schoonmaak actie waardoor je eigenlijk nog meer werk hebt... ;) :x

14. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Maar dan nog, TS zou dit toch echt tegen schoonmoeder moeten zeggen als je wilt dat er iets veranderd?????

15. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ze weet het ook, we hadden Het er vorige week nog over dag we graag 6 maanden alleen bv willen geven. Hebben wij ook tegen hun gezegd maar blijkbaar luisterd ze niet. Ik zei er gisteren wel beetje iets van maar dan is ze wel stil.

Share This Page