Hallo Ik heb een vraag over het 's middags naar bed doen. Het consultatiebureau heeft me gezegd dat ze 's middags naar bed moet al is het maar voor een half uurtje, alleen nu zit ik er mee dat ze 's middags gewoon niet naar bed wil. En als ze bij mij ligt dan valt ze wel in slaap. Wat kan ik het beste doen. Ik heb al geprobeerd haar in bed te leggen maar dan begint ze gewoon alles bij elkaar te gillen. Heeft iemand misschien tips voor mij? gr samantha
Inderdaad, hoe oud is je kindje? Mijn dochter heeft het eerste half jaar overdag alleen maar bij ons geslapen. In bed was overdag drama. Rond 6 maanden merkte ik dat ze niet goed meer bjj ons in slaap kon vallen toen heb ik haar weer in bed gelegd en ging het direct goed.
ze is 15 weken. want heb haar nu ook op mijn buik liggen en nu slaapt ze maar zodra ik haar nu neer leg is ze weer wakker. Het cb zei dat ik zodra ik merkte dat ze moe werd ik haar boven in bed moest leggen
Je moet gewoon doen wat werkt voor je kindje. En niet teveel aantrekken wat van het cb zou moeten. Hier was ze zeker een half jaar voordat ze naar bed ging onder de middag. Ik ging elke middag met haar wandelen en ze sliep in de reiswieg. Het komt vanzelf.
Idd kijken wat jouw kleine fijn vindt. Als ze maar slaapt. Hoe of waar maakt niet zoveel uit. Van de cb MOET je zoveel....
Als ze op deze manier aan haar rust toe komt en jij hebt de tijd/mogelijkheid om haar zo te laten slapen, hoef je dat niet te veranderen. Wordt het voor jou te zwaar om dit zo te doen, dan kan er verder nagedacht worden. Of als ze toch onvoldoende kan rusten op jouw buik en zij daarna humeurig wordt.
Wat het CB zegt is enkel een mening. Het moet niet, die man of vrouw van het CB víndt dat jij je baby overdag in bed moet leggen. Maar jij bent de moeder, jij beslist. Als jij een andere mening hebt of merkt dat je kindje het beter doet op een andere manier, prima. Uiteindelijk is het het belangrijkste dát ze slaapt, niet hoe en waar ze slaapt.
Oja misschien nog een "leuke" toevoeging op mijn verhaal. Toen ik bij het cb vertelde dat dl s middags alleen bij mij sliep was hun advies; lekker zo laten als het goed gaat, ze zal vanzelf wel een keertje in haar bedje gaan slapen overdag als ze daar aan toe is. Dus ook een groot verschil tussen die cb's
Mijn dochter is nu 3 maand en slaapt nog altijd niet in bed overdag. Enkel in de armen, in de draagdoek of de wandelwagen. En dan altijd met voldoende geluid en licht zodat ze overdag zeker niet gaat verwarren met 's nachts! Ze slaapt 's nachts in eigen bedje naast me van 22h tot 7h dus dat gaat zeker goed.
Lekker laten kletsen bij t CB! Mn dochter heeft tot 7 maand overdag alleen maar op/bij mij geslapen, lekker jn de draagzak enzo. Snachts ging altijd goed in bed bij os op de kamer. Nu is ze net een jaar en kan ik haar al een tijd overdag gewoon in bed leggen en dan gaat ze slapen