Slapen baby 4,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Star87, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    #1 Star87, 23 nov 2017
    Laatst bewerkt: 23 nov 2017
    hoi meiden,

Even kijken of er enig herkenning is.
    Mijn zoontje is 4,5 maand en slaapt soms de nacht door en soms komt hij een keer. Geen probleem. De ene keer heeft hij honger en de andere keer niet. Snachts slaapt hij echt heel erg goed, kan hem na zijn voeding dan ook meteen in bed leggen en pakt totaal wel zo'n 10/11 uur slaap snachts.

Het gaat om overdag. Meestal is hij na anderhalf tot 2 uur weer toe aan zijn volgende slaap. Dan leg ik hem in bedje. Maar sinds gister is hij wat onrustig. Snel wakker, dus niet uitgeslapen en dus helemaal niet in zijn hum. Nu heeft hij net van half 10 tot half 12 geslapen, prima zou je zeggen. 2 uurtjes is super. Maar om 12 uur was het al weer huilen omdat hij moe is. Pakt dan naar zn oortje en ik ben met hem naar boven gegaan. Ligt nu inmiddels weer te slapen.
    Hoort dit er soms bij dat ze zo snel weer willen slapen? Ik kan hem niet altijd wakker op bed leggen, soms moet ik hem helpen met in slaap krijgen en dus soms vermoeiende dagen als je dat een paar keer moet doen. Vraag me ook af wat de reden is van zo snel wakker zijn( gister na 20 min tot max 3 kwartier). Dat is niet erg uiteraard als hij gewoon is uitgerust, maar dat is hij dan dus niet. Het is gewoon erg frustrerend en vervelend voor hem dat hij dan zo moe is, huilerig en dan eindelijk slaapt en dan na een hele korte periode weer wakker is.

Zou dit een sprongetje zijn zoals ik vaker lees? Hij is iets onrustiger en minder vrolijk lijkt het wel.

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Sprongetje zou kunnen.

Mijn zoontje zit nu ook in een sprong. S nachts slaapt hij perfect. Maat s middags word hij ook elke 3 kwartier wakker. Dat hoor ik op de camera. Dan ga ik meteen naar boven. Geef hem zijn speen. Blijf er even bij zitten en dan slaapt hij weer 3 kwartier. En dan weer het zelfde.

Kan een fase zijn hoor. Lekker even zijn ritme volgen. Komt vanzelf goed. Is soms heel frustrrend. Dat weet ik. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed is mijn ervaring tot nu toe.

3. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    We mogen in ieder geval niet klagen voor de nacht, dat is fijn he. Mijn zoontje heeft als hij slaapt geen speen gelukkig, hij slaapt op zijn buik en dan geef ik die niet. Hoeft hem gelukkig ook niet. Hopen dat het een fase is. Heb soms het idee dat hij heel weinig wakker is, of als hij wakker is hij graag weer wilt slapen. Soms wel even spelen natuurlijk. Denk echt even zo'n sprong. Even volhouden haha:)

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Die van mij speelt ook s nachts. Hele verhalen.. lig dan in mijn bed te luisteren. Moet soms moeite doen om niet te lachen. Is vaak maar 10 minuten. Zo lang hij niet huilt ga ik daar mijn bed niet voor uit. Haha

5. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Zoontje is ook 4,5 maand.
    Slapen ‘s nachts is geen probleem.
    Maar overdag slaapt hij erg weinig.
    Maar wel heel de tijd vorlijk, dus het zal wel.
    Als ik hem op bed leg is het gillen en schreeuwen, in de box vrolijk en spelen.

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik vond dat hij vandaag steeds huileriger werd, dus heb hem getempt. Heeft mn kleine gewoon koorts, zo zielig!!
    Zetpilletje gegeven en weer gaan slapen. Daarna een heel stuk vrolijker. Inmiddels weer lekker aan t slapen.
    Misschien toch tandjes? Er is in ieder geval een reden voor zijn humeurtje. Zelfs van zn prikjes heeft hij nooit verhoging dus nu een beetje zielig.
    Toch niet door het sprongetje dan.

Kletsen snachts haha wat leuk! Daar zou ik ook om moeten lachen!:D

7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Zolang hij vrolijk is dan is er idd geen probleem. Hij heeft dan niet veel slaap nodig overdag. Heerlijk! Dan ben je ook wat meer vrij om te gaan. Ik hou nog wel echt rekening met zijn slaapjes als ik even de deur uit moet. Heeft ze echt nodig en hij slaapt slecht in de maxicosi.

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier een goede slaper van 19-630. Ik noet hem soms een keer snachts een speen geven maar dat is het ook wel. Overdag is een ander verhaal: hij wordt altijd na 3 kwartier wakker. Heel soms krijg ik hem nog een cyclus in slaap meestal niet. Maar goed hij is wel vrolijk lachen en tevreden , huilt amper dus het zit vast goed. Ik merk vanzelf wel of hij langer gaat pakken.

Onze eerste sliep overdag 2x2 uur en een uur rond deze tijd maar als hij wel eerder wakker werd was het huilen en ontevreden. En snachts sliep hij sowieso slecht..conclusie: er is altijd wat :roflmao:

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ahhh sneu! Kan best tandjes zijn. Of toch virusje het heerst best..,

Deel Deze Pagina