Ik heb nu een hoppediz draagdoek, maar zowel ik als mn dochter krijgen het erg warm van. Nu gaan we op vakantie en het is daar bloedheet. Welke draagdoek is aan te raden?
Ze hebben van Hoppediz ook een speciale zomerdraagdoek. Zelf geen ervaring mee, maar zag het op de site van babybij.nl
Hoppediz das Leichte, Calin Blue, Vatanai, sommige doeken van Didymos zijn ook geschikt, EllaRoo. Ik heb een Hoppediz das Leichte, maar ik vind het al snel erg warm (maar ik heb het ook (heel) snel warm)...draag als het warm is liever in een mei tai. Een SSC lijkt me ook fijner in de zomer. Maar in de praktijk gebruik ik zeker als het warm is (en dan heb ik het over de Nederlandse warmte, dus niet 'bloedheet') gewoon helemaal geen draagdoek, ik heb het dan al snel veel te warm en heb het idee dat mijn dochter ook oververhit raakt...
Welke knoop doe je en wat hebben jullie er zelf onder aan? Een enkel laags knoop en alleen een romper erin aan? Simpel jurkje mee in je tas voor als je haar uit de doek haalt? Calin bleu is wel heeeeeel erg lekker dun, even wennen qua knopen ( voor je kleine dochter, toch? ) maar echt een groot verschil qua dikte en warmte.
Bedankt voor de reacties! Ik vind die calin blue er ook heel lekker fris uitzien. Denk dat die wel lekker is. De laatste keer dat we de doek gebruikt hadden was het 30 graden en ze had een tshirt en een dun broekje aan. Ben nu van plan om alleen een romper zonder mouwen aan te doen en dan idd een jurkje of iets mee te nemen voor als ze er uit gaat.