Slaapkamer 2 jarige peuter ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MHMW, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Hoi dames,
    Aangezien wij gezinsuitbreiding verwachten, was ik zo aan het nadenken over de slaapkamer van onze zoon. Hij slaapt nu nog in een ledikantje, maar als dadelijk zijn brusje er is, zal hij/zij er waarschijnlijk in gaan liggen. Tijn is 2 jaar als de kleine wordt verwacht. Maar hoe ziet een slaapkamer van een peuter eruit :( Is hij dan al groot genoeg voor een juniorbed ? Is het handig om een commode te hebben. Slapen ze dan al met een kussen ? Allerlei vragen dus, maar geen antwoorden. Dus dames, als jullie foto's etc hebben van de slaapkamer van jullie peuter, voor eventuele ideetjes. Ze zijn welkom !
     
  2. snoet

    snoet Bekend lid

    3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik lees even mee!
     
  3. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Voor ideetjes check show je peuter/kleuterkamer bij peuter en kleutertopic;)

    Hier slaapt mijn dochtertje ook sinds ze 2 is in een juniorbedje en dat gaat prima, nog geen kussen dat zullen ze op een gegeven moment zelf aangeven. Ik zou je aanraden om je zoontje iets eerder te laten wennen aan een peuterbedje en niet pas als de 2e straks geboren is anders kan het overkomen op je zoontje dat hij zijn bed moet afstaan. Een commode vind ik nu nog handig maar als je straks een 2e hebt zou ik de commode op de babykamer zetten dan kun je je zoontje altijd daar nog verschonen;)

    Succes! Ohja en natuurlijk gefeliciteerd!:D
     
  4. mammavan2snoetjes

    mammavan2snoetjes Fanatiek lid

    25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Jamie is nu ook 2 jaar, en hij verhuisd straks naar een peuterbed.... Met een kussen sliep hij al lang.... Commode ja is zeker nog handig zolang ze nog niet zindelijk zijn. Wat wij gedaan hebben is een themakamer gemaakt, met een onderwaterbehang.... hij is gek op visjes....we hebben van die netten (fuik)aan t plafon gehangen met een paar pluchevisjes erin Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.megatopper.nl/uploads/pics/onder_water_behang.gif
    Ik heb nu nog verder geen foto voor je omdat t nog niet af is..... :x:( prioriteit ligt nu even bij de babykamer... zodra t af is zal ik een pica plaatsen.... je kan ook kijken in t topic show je baby/kinderkamer... ook hele leuke tips en ideeen
     
  5. wannie

    wannie Niet meer actief

    Destin sliep met 2 al in een eenpersoonsbed. Een peuterbed/meegroeibed vond ik zelf onnodig. Commode is blijven staan en staat er nog steeds al is het nu gewoon een extra kast geworden:)
    Maar zolang hij nog niet zindelijk is, blijft een commode makkelijker. Je kan hem natuurlijk ook verschonen op de commode van je kleine, maar of dat zo handig is??
    Destin is ook op een kussen gaan slapen, maar wel een hele dunne. Meer voor het idee. Zijn eigen kussen, waardoor hij van mama's kussen afbleef hihihi Maar een kussen is nog niet nodig hoor:)
    Verder weinig veranderd aan kamertje. Babykamer was al erg neutraal qua leeftijd, dus ledikant eruit, bed er in.

    Suc6
     
  6. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden is ook net 2 als onze 2e uk komt.
    Hij heeft een hele nieuwe kamer gekregen we hadden de grotere kamer leeg gehouden zodat we de babykamer babykamerkonden laten en in alle rust een mooie kamer voor jayden konden maken.

    tis een bob de bouwer kamer geworden, met een gewoon 1 persoonsbed (in de vorm van Muck).
    We hebben geen commode in zn kamertje aankleden doen we op bed en verschonen gewoon beneden op de bank.

    we hebben een speelgoedkist erin en lage planken zodat ie overal zelf bijkan.
    en er komt zodra ik t geschilderd heb een tafeltje in met 2 stoeltjes.
    hij kan nu wel zelf zn bed uit, en omdat ie nog niet goed de trap naar beneden kan lopen halen we de klink uit de deur bij de trap.
    omdat er dus een deur zit kan er geen traphekje.

    hij heeft een kussen,maar die had ie ook al in zn ledikant omdat ie dan beter sliep.

    jayden slaapt er nu dus al omdat ik niet wilde dat ie zich uit zn kamertje gejaagd voelde door de baby.
     
  7. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    in een bedje kan wel maar een kussen mag nog niet ;) mag geloof ik pas vanaf 4 jaar ;) en ja mijn kids lagen ook met 2 jaar in een 1-persoonsbed geen commode wel een kledingkast met een beveiliging erop want die laden ze uit als ze zich vervelen whahahaha
     
  8. ylona25

    ylona25 Bekend lid

    8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika was 18 maand toen hij overging na een peuterbed. hij heeft een kastje met speelgoed en planken met boekjes en speelgoed. ook staat er een tafel met 2 stoeltjes in. HIj slaapt er prima in. hij heeft ook gewoon een kussen (die had hij al langer) en een 1 persoonsdekbed. Ik had ok stickers op de wand maar die heeft hij er allemaal af gehaald. ik wil ook geen behang want weet nu al dat dat er ook af zou gaan hahaha. heb een kleine sloper in huis.

    groetjes Ylona
     
  9. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Mijn dochter slaapt al maanden in een peuterbedje. Vind ze geweldig! Ook slaapt ze al hele lange tijd met kussen. Ze ging altijd op knuffels liggen enzo met haar hoofd. Heb een klein kussentje gehaald waar je goed doorheen kan ademen, leek mij toch wat veiliger.
    Commode gebruiken we niet voor haar eigenlijk. Maar dat kan nog wel weer veranderen. Verschonen doe ik gewoon op de bank ofzo en aankleden ook.
     
  10. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje slaapt hier al vanaf 2 jaar op een eenpersoonsbed. Wij hebben niet eerst een juniorbed gedaan. Ziet er in het begin wat verloren uit, zo'n klein ventje in zo'n mega bed maar dat went snel. Hij heeft ook al een kussen, maar dat had hij de laatste weken in zn ledikantje al.
    Commode is hier overgegaan naar de babykamer.
    We hebben wel een nieuwe commode/ladekast gekocht, maar de bovenkant staan nu zn boeken op en wordt dus niet gebruikt als aankleedplaats.
    Inrichting van zn kamer is: eenpersoonsbed, ladekast (boeken bovenop en speelgoed/knuffels in de lades), kledingkast. Verder staat er een hobbelpaard in zn kamer, ligt er een vloerkleed en staan er 2 dozen met speelgoed.
     
  11. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    #11 Wilma, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    Mijn oudste is 20 maanden ouder als mijn 2e en ik heb toen een peuterbedje voor hem gekocht. Eentje met een rand erom zodat hij er niet uit kon rollen.
    Had geen commode maar bij nader inzien was dat voor mijn rug beter geweest ;)
    Heb hem wel vaak op de commode van de baby kamer nog verschoont maar als de 2e lag te slapen kon dat natuurlijk niet en deed ik het op bed met een extra verschoon kussen.
    Mijn derde is nu 2,5 en ligt al meer als een half jaar in een meegroei bed. Na de ervaring van dr jongste broer (nr 2 dus) die al vroeg overal uit klom wilde ik graag optijd een gewoon bedje zodat het klimmen geen vallen zou worden. Alleen was mevrouw me net voor en is de dag VOOR dr nieuwe bedje er was er toch nog snel even uitgevallen ;)
    Maar dat ging dus ook al goed (al haalt ze wel alle kasten etc steeds leeg maar goed dat deden de jongens ook...)
    Heb een meegroei bed met boven en onder een verhoging zeg maar zodat als ze gaat rollen ze er niet meteen uit rolt. In het midden is wel een "opening" waar ze er gewoon uit kan. Beste is ze meteen te leren HOE eruit te komen want ze doen het toch. En dan kunnen ze het maar beter meteen op de goeie manier doen ipv trail en error met builen etc.
    En Wendy was APE trots op dr mooie nieuwe bedje (nu nog!) :D


    oja en kussens...het is niet echt nodig al hoor Maar je kan van die dunne kussens kopen (tenminste kon je 10 jaar terug...zal nog wel zo zijn denk ik) bij prenatal enz. Mijn ervaring met alle drie is dat ze zo veel door het bed racen nog dat t overbodige luxe is. Mn 2e begon halverwege en eindigde met zn rug tegen de bovenkant van het bed. Mn 2e daar wist je nooit van hoe je hem terug zou vinden (nu nog soms en hij is 12...)
    En Wendy begint beneden en eindigt ergens boven in helemaal links of helemaal rechts. En dat kussen nemen ze echt niet mee dan :p
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Verplaatst naar Peuter en Kleuter.

    Lotte
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoontje is met 18 maanden naar zijn nieuwe kamer gegaan (verhuizing) maar nog wel in zijn ledikant. De kamer is overwegend wit met blauw en groen. Een echte jongenskamer maar dan zonder auto's, boten, treinen etc etc. De kamer kan zeg maar lang mee als dat nodig is. Het is ook geen babykamer meer. Met 2 jaar is zoonlief naar een peuterbed gegaan omdat hij steeds uit het ledikant klom en er niet meer zelf in kon klimmen en dus vaak lag te slapen op de grond... Zijn peuterbed kan hij zelf uit maar gelukkig ook weer in. Hij heeft toen ook een dekbed gekregen maar slaapt nog altijd zonder kussen (hij is nu 2,5). We hebben geen rand om het bed heen gekocht. De eerste nacht is hij er 2 x uitgevallen (niet gehuild), de tweede nacht 1 x en daarna nooit meer. Hij slaapt nu overal, ook in heel hoge 1- of 2 persoonsbedden.

    We hebben een ladenkast gekocht wat dienst doet als commode. Zoonlief was voor zijn 2e verjaardag al zindelijk maar het is nog altijd handig met aan- en uitkleden en vooral met afdrogen.

    Hij heeft een heel grote kamer (25-30 m2) dus alles past er gemakkelijk in:
    - peuterbed
    - ikea expedit kast
    - grote ladenkast (doet dienst als commode)
    - kleine kledingkast (komt uit de babykamer)
    - inbouwkast
    - tafeltje met twee stoeltjes
    - grote opbergmand voor speelgoed
    - grote vuilnisbak
     
  14. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier was hij 1.5 toen hij een groot bed kreeg. Ging meteen prima , hij komt er nog steeds bijna nooit uit ook. De commode word hier ook nog gebruikt. Hij heeft niet een super grote kamer , maar er staan 2 kasten een commode en een bed. We zijn bezig met een cars thema , maar ivm financien is dat nog niet klaar.
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter slaapt vanaf iets voor haar tweede verjaardag in een peuterbedje. Heb wel een commode (of een kast van Ikea dan waar je een waskussen op kunt leggen) alleen gebruik ik die amper meer aangezien ze overdag zindelijk is en s'avonds doe ik gewoon even snel haar pamper aan op dr bed. Kussen is hier wel een succes (kinderkussen van Hema), ze ligt al vanaf het begin gewoon met haar koppie op het kussen en blijft ook zo liggen.
     
  16. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Wat fijn jullie reacties ! Ik zal eens gaan kijken bij dat andere topic. We zijn ook inderdaad vanplan, om zijn kamer gewoon zo te laten voor de tweede. Hij is vrij neutraal en kan dus voor beide. En dan inderdaad in alle rust, een nieuwe kamer voor hem maken. Zat er ook aan te denken, om Tijn al ruim van te voren in een ander bedje te leggen. Dat hij inderdaad niet het gevoel krijgt, dat hij zijn kamer moet afstaan.
     
  17. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    onze zoon ging met anderhalf naar een grote slaapkamer.
    We hebben getwijfeld over een peuterbed, ik heb toen in een speciaalzaak gevraagd. Hij zei peuterbedden zijn goed voor de verkoop, maar kinderen hebben echt niet in de gaten als ze gelijk naar een groot bed gaan is dit ook gewoon.
    Aangezien we van degelijk en massief houden hebben we een gelijk grote kamer gekocht met groot bed.

    Een muur is van junglebehang, er hangt hier een stuk hout aan de muur en daar hangen weer apen aan.....
    en een kasje voor de boekjes.
    aankleden doe ik op bed of commode van de baby.

    De reden dat we zo snel veranderd zijn van kamer is omdat onze oudste met slaapzak en al uit zijn bedje klom, was gewoon levensgevaarlijk.
     
  18. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Een kussen mag vanaf 2 jaar, je hebt speciale peuterkussens.
    Wij hebben meteen een kussen genomen omdat ze steeds de sierkussentjes van de bank jatte om op te slapen.

    Mijn oudste is met 26 maanden overgegaan naar een eenpersoonsbed. Commode stond al op de babykamer, kledingkast staat op mijn kamer omdat de kamer zelf vrij klein is.
    staat alleen een bed dus, en een kinder-roomdivider met gekleurde mandjes (praxis) voor speelgoed.
     
  19. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    onze jongste slaapt sinds 2 weken op een gewoon eenpersoonsbed. hij is 21 maanden, hij klom met slaapzak en al uit zijn ledikant.

    er staat een bed op de kamer. een plastic speeltafeltje met blokken een grote auto en een aantal knuffels. geen commode we kleden gewoon staand aan tegenwoordig op de grond, hij wil niet meer liggen en terrecht. gaat prima zo. ik leg wat dingen op rand van het bed om te spelen en kleed hem ondertussen aan. en hangen wat posters en een klok. hij heeft 2 planken boven zijn bed met knuffels en een wekkerradio met nachtverlichting. en en bedlampje hangt aan de muur waarvan we de losse draad goed hoog hebben weggewerkt. dat was het wel zo'n beetje. wij hebben geen kussen (wel een dekbed) hij slaapt altijd op zijn buik en om die reden durf ik een kussen nog niet aan. zijn kledingkast staat op onze kamer. hij heeft zelf een kleine kamer en kan hem zo ook niet dagelijks overhoop trekken.

    ik weet niet hoe ik foto's moet toevoegen da's wel jammer want ik heb van de week foto's gemaakt.
     
  20. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb mijn beide kids met 18 maanden over gedaan naar een groot bed (2.00x90) en dat ging meteen goed. De jongste wordt in april 2 en die heeft nog wel een commode. Verder gewoon een leuke kast voor de kleertjes en wat meer al een echte speelkamer.

    Ik vidn persoonlijk dat kinderen echt al wel met 2 jaar in een groot bed kunnen. Ik vind de tussenoplossing van het 1.50m bed iig onzinnig, want het zijn extra kosten voor weer een korte tijd. En als je kind het toch nog niet aankan, dan zou ik via MP een ledikant extra aanschaffen. Voor peuterbedden heb je namelijk ook allemaal speciale maten beddengoed en zo nodig, terwijl je nu al alles hebt.

    Succes en plezier met herinrichten!
     

Deel Deze Pagina