Slaapkamer dochter te warm, vermoedelijk door buren

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door JJ1991, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij ons in huis is ook 1 slaapkamer altijd warmer geweest.
    Waar het aan ligt weet ik echter niet.
    Niet van de buren ieder geval want hun zoon slaapt in de kamer naast die van dochter en dat is al een warmbloedig kind en die zetten geen verwarming hoog in zijn kamer aan.
    Het lijkt mij haast niet kunnen dat die warmte bij de buren vandaan zou kunnen komen maar je weet het immers nooit maar ik vrees dat je daar weinig aan kunt veranderen.
    Je kunt niet naar je buren gaan en zeggen dat ze geen beestjes mogen houden want ik ga er van uit dat je verder nergens anders hinder van hebt.
    Onze zoon heeft ook altijd zo ontzettend liggen zweten en lag destijds wel in die warmere kamer maar ook al lag die met het raam wagenwijd open met een noordoosten wind dan nog lag hij te zweten.
    Hij is er overheen gegroeid ieder geval.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij ons in huis is ook de slaapkamer van mijn oudste het warmst en die van ons (direct naast die van mijn oudste) is het koelst.
    We slapen beide in de kamer op de hoek van het huis, dus geen buren. Toch is zijn kamer altijd echt warm, terwijl de verwarming amper aan staat.

Regelmatig een raampje open of de roosters als je die hebt. Verder zou ik het niet weten wat je eraan kan doen. De buren vragen de boel naar een ander kamer te verhuizen bijvoorbeeld, zou ik dan weer wat extreem vinden :)

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Is de aangrenzende muur warm dan? Want het moet dan echt een soort verwarming idee zijn wil het van de buren komen.
    Veel luchten overdag, meer kan je denk ik niet doen.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Lekker het raam open houden, koelt het zo af.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dit idd.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Of een voorzetwandje plaatsen. maar komt de warmte niet van beneden? Warme lucht stijgt op.

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bij ons ook veel temperatuur verschil tussen de slaapkamers.
    Onze dochter slaapt op de kamer aan de voorkant van het huis, naast de badkamer, daar is het veel kouder dan op onze slaapkamer en de kamer naast onze kamer die aan de achterkant liggen.
    Wij denken dat het komt omdat de wind meestal op de voorkant staat.
    Het scheelt echt wel een paar graden en het is ook heel goed te voelen als je van haar naar onze kamer loopt.
    ze krijgt dan als het echt koud is buiten, een lekkere warme pyjama aan en als ze het nog koud heeft een extra deken over zich heen.

In jullie geval zou ik jullie dochter een niet te dik dekbed geven, een dunne pyjama aan trekken en eventueel het raam lekker open.
    als je geen verwarming aan hebt is er verder niet zo veel aan te doen denk ik.....

8. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Dan zou de warmte vanuit onze woonkamer moeten komen, daar ligt de slaapkamer boven. Maar ook de woonkamer is veel koeler dan haar slaapkamer.

Verder voelt die muur wel warmer aan dan de andere muren, maar of dat ook echt zo is.

Nee ik denk ook niet dat de buurman van plan is om al zijn dieren te gaan verhuizen.

Voor komende nacht inderdaad maar een dun nachthemdje aan en het raam op een kiertje toch maar.

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Als jij denkt dat het van de buren komt, praat dan eens met hun erover. Of die kamer ook heel warm is waar al die kastjes staan.

10. Tedds

Tedds Lid

25 mei 2015
    63
    8
    8
    Vrouw
    Het zou goed kunnen dat de warmte van de woonkamer komt. In veel huizen is de dakisolatie een stuk beter dan de isolatie tussen twee woonlagen, waardoor warmte blijft hangen op de hogere verdieping(en), zelfs als er alleen maar beneden gestookt wordt.

11. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Kijk ook even waar de verwarmingsleidingen etc gelegd zijn. Het kan een optelsom zijn van verschillende factoren. Ik geloof er trouwens wel in dat er enige warmte door een dik geïsoleerde muur heen kan komen. Je zegt dat het een smal kamertje is, ik ga er vanuit dat één van de langere wanden aangrenzend is op het huis van de buren. Vraag maar eens na aan je buurman hoe warm hij zijn kamertje stookt. En besef dan dat zonder die goede isolatie het kamertje van je dochter vele malen warmer zou zijn geweest. Verder is de luchtvochtigheid al eens genoemd. Je kunt simpel met een vochtmetertje controleren hoe vochtig of droog haar kamertje is.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben benieuwd of TS al een oplossing heeft?

13. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of maar bijvoorbeeld de alecto babyfoon geeft het gemiddelde aan hè !!

hij pakt alle warmte bronnen ook hoe warm je kindje is en daar maakt hij een gemiddelde van.

Als er bij mijn 22 staat is het bij mij daadwerkelijk 17/18 want heb nog een thermometer op de kamer staan.

Alleen die met beeld doen dat want die staan op het kindje gericht.

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ligt er nog een matrasbeschermer op het bedje? Zo ja, dan zou ik die eraf halen. Mocht je toch nog bescherming willen, zou je naar een Airosleep kunnen kijken, die maakt het juist koeler in bed. En een matras van schuim is warmer dan een springverenmatras, want daar circuleert de lucht uit het lichaam doorheen, in plaats van vastgehouden te worden in het schuim.

15. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Het gaat inderdaad om een lange wand die aangrenzend is aan de buren. Ik hoorde toevallig van mijn andere buurvrouw, dat het waarschijnlijk toch van de buurman zal komen. (Zij is regelmatig daar geweest in die ruimte, aangezien zij ook een hagedis hebben gehad). De buurman had in ieder geval aangegeven dat normaal gesproken zijn dieren al in winterslaap zijn en er dus minder gestookt wordt. Dit jaar ging dat echter wat anders, omdat de temperatuur buiten hoog bleef. Nu inmiddels is het buiten kouder en zijn zijn dieren in winterslaap.

Of het nou door de buren komt of niet, hij stookt minder en op dit moment is het dus ook koeler in de betreffende slaapkamer.

We zullen zien of het verandert.

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    heb je mijn post nog gelezen? Je zult toch iets moeten als het weer zo warm wordt.

Deel Deze Pagina