Ik kook. En ik weet het is een dier. komt misschien ook door mijn hormonen. maar ben er echt klaar mee. Bij onze dochter ging de poes ineens plassen toen ik nog maar een paar weken in mijn zwangerschap moest. Jaloers was ze. ze plaste ook op haar spullen, kinderwagen, kleding ect. Nu moet ik nog zeven weken en we beginnen weer van voor af aan. ze gaat weer overal pissen. Ben er zo klaar mee. Ik blijf schoonmaken. Heel de woonkamer plus bijkeuken ruikt naar zeik. Zo sterk dat ik misselijk ervan word. Ze is gesteriliseerd, krijgt geen goedkoop voer, en dr kattenbak is gewoon schoon. Jullie tips?
Pure stress door het nieuwe kindje op komst. Kan kat niks aan doen en voor jullie is het reuze irritant. Probeer dit eens: Feliway stekkerding met feromonen. Zie deze website: Feliway voor katten
Heel irritant ja! Hier ook een poes die een tijdje geleden ineens op de vloerbedekking plaste. Leek ook een beetje ziek. Haar een tijdje binnengehouden en in de gaten gehouden, na iets meer dan een week was het over. Raar beestje. Belangrijk om het goed schoon te maken! Bij dierenspeciaalzaak hebben ze er spul voor. Als de plas niet helemaal weg is gaan ze daar vaker plassen. Heel irritant. Denk dat jullie poes stress heeft ivm de baby op komst (toch ook wel bijzonder /speciaal dat ze dat aanvoelt hè..) Misschien helpt het om voor haar een plekje te hebben dat niet verandert en voor haar veilig is/blijft?
Even voor de zekerheid naar de dierenarts gaan. Het kan stress zijn maar ook een blaasontsteking of blaasgruis. Die van mij bleek blaasgruis te hebben. Mocht het het laatste niet zijn dan zou ik iets halen tegen de stress. Zo'n stekker of rustgevende druppels. En plasplekken goed reinigen. Ze zoekt anders steeds die plekken weer op om erop te plassen. En je zegt dat alles bij je thuis naar urine ruikt, teken dat die plekken niet schoon zijn. Ze gaat er dus steeds opnieuw op plassen. Er zijn speciale middelen om de enxymen mee af te breken. Vaak te koop bij de dierenarts of dierenwinkel. Zelf gebruik ik altijd biotex groen. Evt icm natuurazijn. Van dit geurtje houden ze niet en het haalt de geur weg. De groene biotex breekt enzymen af. NIET schoonmaken met gloor. Dit vinden katten heerlijk. Wel de bak schoonmwken met gloor. Dat trekt aan. Evt ander grit gebruiken en evt een andere/2e kattenbak erbij. Katten zijn aparte gevallen en kunnen hun huidige grit of bak zo ineens niks vinden.