Mijn man vind het namelijk verschrikkelijk! Hij komt 3 ochtenden uit de nachtdienst en dan heb ik vanaf 7:00 alle ramen boven wijd open en de deuren ook dus het waait lekker door. En als hij om 9:00 naar boven gaat om te slapen kan hij door de kou eerst niet inslaap komen. Wij hebben boven overigens nooit de verwarmingen aan. Lig heerlijk onder mijn donzen najaarsdekbed en een quilt erover!
Waarom zou je dat doen dan als hij dat niet fijn vindt?? Ramen kunnen toch ook pas wagenwijd open als hij uitgeslapen is.
Tsjaa hier ben ik het wel mee eens.... Ik vind ook niks verschrikkelijker dan in een ijskoude kaner in een ijskoud bed liggen Ts laat die ramen gewoob die 3 ochtenden dicht en zet ze later open
Mijn man is een koukleum, alles moet dicht, ook de ventilatieroosters. Heb ze nu toch half open staan. 's Ochtends gaat alles open voor minstens een uur. Daarna gaat alles op de windhaak en 's middags alles dicht. Het is zo'n 19 graden in huis gemiddeld.
Niet in slaap kunnen komen van de kou is ook verschrikkelijk. De ramen kunnen die dagen toch ook wat later open, komt over alsof je er vreselijke lol in hebt
Geen idee want we hebben geen thermostaat in de slaapkamer. Maar 's nachts staat de thermostaat in de woonkamer op 14 (is tot nu toe nog niet aangegaan) en de radiators in de slaapkamers staan gewoon open. Dus als het in de woonkamer onder de 14 wordt springen de radiators boven aan, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Overdag staan ze boven uit, behalve op de slaapkamer van mijn jongste. Dus dan is het behoorlijk fris op de slaapkamers...
Nou, inderdaad! Dat maak ik regelmatig mee. Ik hoor vaak dat mensen niet in slaap kunnen komen in een warme slaapkamer maar hier is het vaak andersom dus als ik het echt te koud heb gaat de radiator in de slaapkamer gewoon aan. En als ik een partner zou hebben die er ook nog eens plezier in heeft als ik door de kou niet in slaap kan komen dan zou ik daar wel een hartig woordje mee spreken...
In de slaapkamers staat de verwarming niet aan en het raam staat altijd open. Ik merkte vannacht dat de verwarming in badkamer was aangeslagen, dus dan zal het ieg onder de 15 graden zijn (daar staat 's nachts de verwarming op)
Nee, ik doe het niet expres het is gewoon automatisme! Ik hou namelijk niet van een warme slaapkamer. Hij had het gisteren er namelijk pas over terwijl ik dat altijd al doe, dus ik wist het niet eerder. Nu laat ik ze even een half uurtje open en dan de 2 andere slaapkamerramen op een kiertje en van de ouderkamer dicht.
Ik heb boven de verwarming gewoon aan staan, maar als we naar bed gaan gaat de verwarming overal uit. Zelfs als de verwarming nog wel aan staat vind ik het in bed ijskoud. Ik krijg mezelf niet opgewarmd. Heb een dik winterdekbed en een deken er over heen. Afgelopen nacht heb ik erg lang wakker gelegen door de kou.
Hier staat in de slaapkamer de verwarming standaard op 1, omdat we dakkamers hebben (en ondanks al veel geïsoleerd hebben) is het toch fris boven. Als de thermostaat op de badkamer aanspringt, dan warmen ze ook even mee. Denk dat we hier rond de 16° zitten momenteel. Op onze slaapkamer staat het raam elke nacht open, op de kinderkamers 's morgens een half uurtje, maar brrrrr!!!
Even een vraagje misschien dat één van jullie het weet.. Moet je ook verwarming aan op de slaapkamer van een pasgeboren baby of kan je alleen een kruik in het ledikantje/wiegje leggen? Bij ons op de baby kamer moet nog een verwarming geplaatst worden dus ik persoonlijk vind het daar best koud overdag laat staan s'nachts daarom komt de baby ook eerst in een wiegje bij ons op de slaapkamer daar staat ook geen verwarming aan maar is toch iets warmer naar mijn gevoel (dit is niet de enige reden hoor dat de baby bij ons op de slaapkamer komt)
Ik heb gaskachels dus geen verwarming boven, in de winter is het bij mij boven echt nét boven nul, zo rond de 3 graden. Hier dus toen de kinderen baby waren een kruik en extra dekentjes. Ook sliepen zij toen ze heel klein waren met een mutsje op.
Onze kraamzorg keek heel zielig toen ik zei dat de verwarming 's avonds gewoon op een lagere temp ging dan overdag. Alsof ze ter plekke dood kon vriezen... ik zou de verwarming persoonlijk niet uit zetten, maar op een graadje of 16/17. Voor de eerste dagen een mutsje op en een kruikje erbij.
Ik lucht overdag de bovenverdieping. Dan gaan de ramen een stukje open en de verwarmingen dicht. Halverwege de middag gaan de ramen weer dicht de kachels aan en de deuren dicht. De woonkamerdeur zit in de winter ook dicht anders blazen we de hitte zo de trappen op naar de zolder. Ik heb het denk ik een graad of 17 op de slaapkamers.
Tot 21:00 staat op de slaapkamer gewoon de verwarming aan. Ventilatierooster staat 24/7 open en 's ochtends zet ik 10 min het raam open. Ik vind het nu al verschrikkelijk als ik 's nachts naar het toilet moet