Slaapkamer voor aanplakdochter

Discussie in 'De lounge' gestart door Stienke, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi meiden,

    Ik heb eigenlijk wat ideetjes nodig. Wij gaan verhuizen, en de dochter van mijn vriend krijgt dus bij ons een nieuwe slaapkamer. Nu ben ik op zoek naar ideeen voor iets leuks op de muur of misschien wel plafond. Ze is 8 jaar, is gek van paarden en houdt van veel kleuren...Weten jullie iets leuks?
     
  2. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hoe noem je haar nou? :confused:
    Het woord 'stief' is ook niet alles, daar niet van hoor ;)

    Mijn jongste stiefdochter is lange tijd ook gek geweest van paarden, met dat thema hebben we haar kamer ingericht. Er is ontzettend veel van te vinden en ze vond het destijds helemaal geweldig.
     
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een muurschildering van paar(den) in de wei?
     
  4. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik zeg altijd aanplakdochter omdat haar moeder gewoon ook nog alive en kicking is en stiefmoeder vind ik zo vervelend klinken...vandaar
     
  5. Niet meer actief

    hihi dacht al, aanplakdochter, wat is dat nou..

    tja dacht ook al aan een mooie muurschildering met paarden, enne paardendekbedden doen het ook altijd goed!
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Heeft ze daar zelf geen ideeën over? Misschien kan er daar een van uitgevoerd worden?
    Kinderen vinden het over het algemeen leuk als je ze overal bij betrekt.

    En wat vind je van de term cadeaudochter? Collega van mij gebruikt dat voor haar stiefmoeder en -zus.
    Vind ik ook heel lief klinken.

    Linda
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou het behang en dergelijke neutraal houden. Ik zou het meer in de assecoires gooien. Muurschilderingen en speciaal behang is leuk... voor een paar jaar... straks wordt ze wat ouder en wil ze misschien heel wat anders voor d'r kamer. Kan je wéér alles doen ;)
    Dus inderdaad dekbed, beeldjes, lamp (kan je eventueel wel bestickeren), schilderijen/fotolijstjes aan de muren, bladen over paarden enzovoorts....
     
  8. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Geweldig dat jullie zulke goede ideeen hebben...zelf dacht ik aan muurstickers maar de muur zit sierpleister op, dat is niet glad, en volgens mij moet de ondergrond daarvoor glad zijn, of bestaan er ook stickers voor een ruwe ondergrond?

    Cadeaudochter ook leuk!
     
  9. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Als ze al 8 is, is het misschien leuk om samen met haar te gaan winkelen, zodat ze zelf ook een beetje aan kan geven wat ze leuk vindt.
     
  10. Niet meer actief

    een punt nemen dat ergens op 1 van de muren begint en dan vervolgens vanuit dat punt twee lijnen die schuin uit elkaar (dus in V vorm) naar boven lopen tot over het plafond heen en dat dan als een regenboog inverven

    snap je het :(

    en desnoods iets van die paarden met een hoorn op hun hoofd (ben de naan kwijt) in verschillende pastel kleuren op de muren tekenen


    heb een leuk beeld in me hoofd maar is moeilijk uit te leggen :oops:
     
  11. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier ook een 'aanplakdochter' die dol is op paarden. We hebben haar zelf de kleuren van de wanden laten uitkiezen en laten meeschilderen, dat vond ze geweldig. Ze was toen 9. Verder hebben we het aangekleed met paardenposters, zo'n deurposter en een paardendekbed. Voor haar 10e verjaardag kreeg ze een hoogslaper. Ze vindt het geweldig!
     
  12. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Een éénhoorn? ;)

    Klinkt wel heel leuk, denk dat ik ongeveer snap wat je bedoelt!
     
  13. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Dank jullie wel meiden, ik kan hier zeker wel iets mee! Ik ga haar ook meenemen om het uit te zoeken!
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, aanplakdochter...

    Andere kreet voor stiefdochter: Liefdochter?

    Groet van Kiki
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier wordt gewoon gezegd me "dochter":) niks geen stief ervoor en dat is bij hun net zo me pa en niks stiefpa :)

    maar ik zou haar ook meenemen en zelf haar ideetjes laten oppere

    dekbedden en posters zijn er genoeg van paarden

    succes beidjes
     

Deel Deze Pagina