Bed cadeau wel of niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 14 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Mijn dochtertje wordt binnenkort 3 en slaapt momenteel nog steeds in een ledikant. We waren bewust nog niet overgestapt naar een groter bed omdat ze een nieuwe kamer zou krijgen. Dit zou eerst in mei zijn toen juli en nu is het door de aannemer weer uitgesteld tot na de bouwvak. Super jammer maar is niet anders. Maar nu vind ik het aan de ene kant ook jammer als ze zolang op een groot bed moet wachten. Mijn vriend opperde om dan als verjaardagscadeau vast te geven omdat we ook nog niet zoveel andere ideeën hebben en dan heeft ze het toch wat eerder. Maar ik heb zoiets van een bed heeft ze sowieso nodig vind het niet echt een cadeau. En dan heeft ze het bed wel al maar dan moet het weer uit elkaar als de nieuwe kamer af is. Toch blijft het hangen omdat ik ook nog niet echt andere ideeën heb. Dus mijn vraag zouden jullie een bed cadeau doen of niet omdat het sowieso nodig is.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou het gewoon doen. Leuk dekbedovertrek erbij (of juist door anderen cadeau laten geven).

En tegen de tijd dat je een keer wel wat leuks weet koop je dat gewoon tussendoor ipv wachten tot verjaardag of Sinterklaas.

Roanna en MSL12 vinden dit leuk.
  3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nee

Wel zou ik geen groot cadeau meer voor haar verjaardag kopen als ze ook nog een nieuwe kamer gaat krijgen.

Op die leeftijd is ze ook heel blij met bijvoorbeeld een play doh set of iets anders kleins. Het gaat meer om het gebaar en het verjaardags gebeuren dan om de grootte van het cadeau.

MSL12 vindt dit leuk.
  4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou het niet als verjaardagscadeau geven, vind het namelijk gewoon iets wat ze "hoort" te krijgen.

Ik zou er wel voor kiezen hem nu te geven, dan maar een keer uit elkaar :)

Prettykitty en MSL12 vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Mijn zoon kreeg bed voor zijn 4e verjaardag en... hij vond het het meest geweldige cadeau! Helemaal trots!

Wij hadden hem een bureau gegeven. Mijn ouders bed incl dekbedovertrek naar eigen keuze. Hoofdkussen koos hij zelf uit. Dekbed ook.

Hij vond dat mooier dan de playmobil die hij kreeg

Voor ons kind was het wel heel speciaal zelf een bed uitzoeken, ook al was het iets dat hij anders ook kreeg (maar dat weet hij niet). Net als een fiets: ze hebben het nodig en als het samenvalt met verjaardag: doe ik er wel een strik om ;)

(En vorige maand was hij echt te klein voor zijn fieys en was zijn verjaardag lang niet in de buurt, dus kreeg hij gewoon een nieuwe fiets)

Indiana, Roanna, MSL12 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier geven we eigenlijk nooit als verjaardagscadeautjes spullen die ze sowieso nodig hebben. Een bed of fiets (wat je ook vaak hoort) zijn hier dus geen cadeautjes. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Voor een driejarig meisje is een step misschien leuk? Of rolschaatsen.

7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.925
    5.932
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook gewoon doen. Inderdaad leuke dekbedovertrekken erbij ofzo.
    Ik kreeg vroeger wel eens een fiets voor m’n verjaardag maar net zo makkelijk gewoon wanneer ik hem nodig had. Grappige is dat die fiets het enige verjaardagscadeau is dat ik me kan herinneren. Alle andere “gewone” speelgoeddingen kan ik me niet herinneren.

ik ben hier thuis dus ook heel makkelijk mee. Ze hebben al zoveel speelgoed, dus als het zo uitkomt krijgen ze wel een fiets of een bed of iets dat ze nodig hebben voor hun verjaardag. Net als dat ze wel eens tussendoor een doos Lego of speelgoed krijgen

Indiana, Roanna, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.192
    23.277
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk er hetzelfde over. Dochter met 4 jaar nieuw bed gehad, ze vond het fantastisch! Net als dr nieuwe fiets afgelopen verjaardag. Vind het zo'n onzin dan maar wat te kopen om te kopen, omdat iets toch al nodig is.

Indiana, Roanna, Fristi2012 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo :) . Zeker omdat ze hier ook al járen niet meer weten wat ze voor hun verjaardag willen hebben.. dan maar zo!

Spectre en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Nou idd! Ik kan mijn fiets die ik kreeg voor mijn verjaardag nog zo voor de geest halen, paars was die. Er zaten ballonnen op, stond onder een groot kleed middenin de woonkamer, geweldig! Terwijl ik de fietsen die ik zo kreeg amper kan heugen haha
    Maar het werd gewoon feestelijk gemaakt :) net als met een bed cadeau. Als je het leuk versierd is het al zo'n enorm cadeau!

Liekje81, Spectre, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.925
    5.932
    113
    Vrouw
    De mijne was groen met glitters. Inderdaad ook onder een laken in de kamer, helemaal versierd. Wat was ik blij met die fiets!

GroeneBomen en Athina vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.634
    113
    Vrouw
    Ik vind dat het prima kan als cadeau. En eventueel gewoon iets kleins er nog bij??
    Mijn zoontje heeft een meegroeibureau gekregen voor zijn verjaardag. Hij komt om in het speelgoed en echt 0,0 inspiratie wat we konden geven. Wel had hij nog iets van een speeltafel nodig voor zijn lego.. toen kwamen we het meegroeibureau tegen en hebben dat voor zijn verjaardag gekocht. Van opa's en oma's gewoon speelgoed en een step.
    Dus vind dat een bed ook prima kan als cadeau. Zeker als ze over gaat naar een nieuwe kamer, ze zal vast helemaal trots zijn.

Saartje33 en Roanna vinden dit leuk.
  13. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik zou het zeker als cadeau geven! Als ze het kan gebruiken en jullie weten verder weinig, is dat toch prima?

Hier doen we zoveel cadeaus als het aantal mensen in ons gezin zodat iedereen wat kan geven (4 cadeaus dus). Ik probeer juist ook iets praktisch te geven (schooltas, beker, dekbedovertrek etc.). Daarnaast ook altijd iets om mee te spelen en vaak een boek of een spelletje. Met sinterklaas krijgen ze ook weer cadeautjes. Wij vinden dat iets praktisch net zo goed een cadeau kan zijn en de kinderen zijn er (tot nu toe ;)) ook altijd blij mee. En er mag iets te wensen overblijven wat ons betreft, zeker als het om speelgoed gaat.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.092
    17.083
    113
    Ik vind zoiets geen cadeau, maar iets wat er bij hoort, dus nee, ik zou het niet doen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het prima kunnen, trossen met ballonnen eraan enz!
    Een bed, een fiets, zijn geen dingen waar wij bewust mee wachten tot een verjaardag, maar als het zo uitkwam, zeker op die leeftijd: prima toch!

MSL12, Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Kan toch prima!
    Als het zo uit komt doen wij het ook.

C moet bijv een nieuwe fiets.
    Ik wilde wachten tot der verjaardag maar kwam via de weggeefhoek een opknappertje tegen.
    Die heeft ze nu gekregen zodat ze vast kan oefenen op der grotere fiets en leren er netter mee om te gaan en met der verjaardag krijgt ze een nieuwe ;)

17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Helemaal mee eens, ik vind het zo lastig om steeds weer iets te bedenken, m’n huis stroomt vol met troep, meeste kijken ze niet eens naar om. Dus het komt hier ook wel eens voor dat ze een fiets of bed kado krijgen als t zo uitkomt. Jongste heeft omheen nieuwe fiets nodig en is bijna jarig, dus krijgt ze hem dan. Oudste heeft ook al eens een fiets gekregen, konden we mooi accessoires aan de overige visite vragen.

Spectre, Athina, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Kan prima als cadeau. Wij hebben geen standaard kind dus naast speelgoed krijgt hij dingen die monder standaard zijn.

Zo heeft hij een goede wandelrugzak gekregen voor zijn verjaardag van zijn oma, jemig wat was onze knul blij!!

Gereedschap (zaag, handboek etc)

Een koffer, nou ja die zou hij vorig jaar krijgen maar toen kwam corona en geen vakantie. Die staat er voor volgend jaar.

Geen cadeau wat mensen geven voor een verjaardag omdat het "nodig" is maar wij hebben een heel blij kind.

Krijgt hij naast een niet standaard cadeau ook een setje lego of knutselspullen.

Athina vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Kan prima hoor, als het zo uitkomt en het kind vindt het leuk. Dat hebben we hier om weleens gedaan.

Mijn oudste dochter krijgt dit jaar ook een nieuw bed. Wel met het verschil dat ze 18 jaar wordt en een tweepersoons bed krijgt ivm en regelmatig logerend vriendje :roflmao:
    Ik vond het dus wel een beetje zonde om zomaar een nieuwe bed te kopen, dus dan voor haar verjaardag. En dat vond ze zelf ook een goed idee.

20. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Kan prima. Ik vind praktische zaken zoals een bed of fiets als cadeau juist leuk in plaats van het maar moeten geven van troep waar ze na een maand al niet meer naar omkijken. En een leuk dekbedovertrek maakt het juist leuk.

MSL12, Roanna en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina