Dicht, ivm tocht, het gezellig hebben samen, geluid en licht buitensluiten. De kinderen slapen met de deuren open en licht op de gang totdat wij gaan slapen dan gaan de lichten uit.
Open. Ik kan er niet zo goed tegen als de deur dicht is. Heb het liefste alle deuren open (behalve de voordeur ). De oudste wil haar deur niet helemaal open dus die staat op een kier. Helemaal dicht vind ik niet fijn
Dicht. Maar niet helemaal in het slot. We hebben een oud huis met oude deuren, dus moet m wel aantrekken voor hij goed dicht zit. Onze dochter slaapt op zolder. Zij heeft geen deur, maar een trappengat. Onze zoon slaapt alleen met de deur half open.
Dicht. Maar heb de zolder gesloopt zodat onze slaapkamer een hoge punt heeft zodat het niet zo claustrofobisch wordt.
Open, deur kan niet goed dicht en vindt open ook prettiger. Deur van dochter wel dicht. Kat zit op de andere gang snachts zodat ze niet bij ons kan komen. Raam ook altijd open.
Dicht... raam wel open meestal. Maar vind het geen prettig idee een open deur. Het idee dat er ieder moment iemand binnen kan komen vind ik niet prettig. Mijn dochter hoor ik echt wel als er wat is ook met dichte deuren. Hier eigenlijk in heel het huis altijd alle deuren dicht.. roep ook regelmatig : "DEUR DICHT " vooral de tussendeur naar boven. Zo zonde gaat alle warmte naar boven als die open staat. In de zomer juist expres wel e.e.a. open staan trouwens om door te waaien.
dicht. Voornamelijk vanwege tocht/kou. Ik ben een koukleum. Zoonlief gaat deze maand volledig over naar zijn peuterbed dus misschien laat ik hem dan wel open, voor het geval hij zijn deur open doet of iets.
Open! Dan kunnen we de kinderen goed horen en de kat kan dan ook op bed slapen (anders staat ze de hele nacht aan de deur te krabben en te krijsen...).
Hier gaan alle deuren dicht als er iemand op bed ligt. Dat geld voor zowel de kamers van de kids als die van ons.
Open, wij slapen op de bovenste verdieping en onze kinderen op de kiddelste, vinden deur open dan wel zo fijn.
Dicht anders gaan de katten naar binnen. Maar straks weet ik het niet, dan doe ik er waarschijnlijk een traphekje voor onze deur. Dan heb ik denk ik extra het gevoel dat ik alles sneller hoor ofzo. Voor de kinderkamer hebben wij al een trap hekje geplaatst zodat de katten er niet in gaan.