Ik zet de deur op een ruime kier. De kinderkamers gaan dicht. Er is ooit bij mij ingebroken dus ik wil het kunnen horen en ik wil de kinderen horen. Ik zet altijd een aantal 'boobytraps' in huis voordat ik ga slapen. Als er iemand binnen komt, dan ga ik het zeker horen.
Wij hebben boven geen deuren in de slaapkamers. Ooit door een vorige bewoner weggehaald en wij hebben dat zo gelaten. Dus hier is de deur altijd open Dochter slaapt aan de andere kant van de gang en die heeft dus ook geen deur. Zij heeft echter wel een gordijn (verduisterend) zodat het licht van beneden, gang en/ of onze slaapkamer niet bij haar binnen komt. Hadden wij wel deuren gehad dan had deze ook open gestaan omdat ik het wil horen als mijn dochter wakker wordt.
Verschilt. In principe dicht, ik weet niet heb er ook nooit bij stilgestaan... Deuren gaan gewoon dicht of zo, haha. Maar, nu ons zoontje bij ons slaapt laat ik 'm ook wel eens open als ik 's ochtends vroeg uit bed moet en hij dan mogelijk nog slaapt. De deur gaat namelijk alleen met een harde klik dicht. Onze katten zitten achter de dichte deuren van de woonkamer en hal, dus daar hoeven we de deur niet voor dicht te laten gelukkig.
Open, anders voel ik me opgesloten en raak ik in paniek Dat had ik als kind al en nu als volwassene nog steeds
sliepen in het verleden altijd met de deur open, maar nu we van kamer veranderd zijn slapen we met de deur dicht. Mede ook vanwege de katten die anders bij ons komen liggen. In het verleden vond ik dat nooit zo erg, maar sinds we een kater hebben van bijn 10 kilo die het liefst ons hele bed in pikt is de deur hier dicht gegaan, ik kon namelijk niet meer liggen omdat hij echt languit tussen mijn man en mij in lag.
Wij slapen met de deuren.. Anders liggen de katten binnen no-time op bed .. Mijn zoontje slaapt in de kamer naast ons, dus die hoor ik toch wel
Dicht, die van onze zoon ook. Nooit zo over nagedacht eigenlijk. Vroeger thuis had iedereen zijn slaapkamerdeur ook gewoon dicht. Als onze zoon begint te huilen 's nachts word ik echt wel wakker. Hij is ook wel eens wakker 's nachts en ligt dan te kletsen. Moet hij weten, maar ik hoef daar niet wakker van te worden
Altijd dicht, het tocht hier in huis vaak, dan klappert die zo. En al zou ik de deur open zetten, dan nog moet ik de deuren van de kinderkamers ook wagenwijd open zetten, anders hoor ik ze toch niet, is te ver weg. Daarom hebben we op de kamer van de jongste de babyfoon, en als 1 van de anderen écht heel hard zou huilen, dan horen we het via die babyfoon, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, ze komen altijd gewoon naar ons toe.