Met de zomer staan de ramen altijd open overdag. 's Nachts op een kiertje bij de kinderen. Ons raam staat dan ook ver open, vind dat zelf erg lekker. Mede omdat wij op zolder slapen, met dakkapel waar het 's zomers warm is. 's Avonds is het wel weer goed afgekoeld om te slapen daar, gelukkig (wonen er wel pas te kort om er echt een goed oordeel over te hebben). Ons raam kan niet meer helemaal dicht (hout, kozijn rot, raam zit scheef in het kozijn, klemt). Die van de kinderen gelukkig wel, daar zitten nieuwe kozijnen in, nog voordat wij het kochten (gelukkig). Onze kozijnen worden, als het goed is als ze zich nu wel aan hun woord houden, vrijdag vervangen. Anders ga ik echt flippen. Ze zouden de kozijnen eigenlijk begin augustus plaatsen.
In de zomer en lente open. In de winter dicht maar wij hebben wel altijd de slaapkamer deur open. En in de woonkamer en keuken zitten raampjes boven de balkon deuren die wel altijd open staan dus in de winter komt er ook frisse lucht binnen bij de slaapkamer.
Eigenlijk altijd open of het moet 's nachts zo hard vriezen dat ik 's morgens moet ontdooien voordat ik uit bed kan stappen dan zit hij 's nachts dicht en overdag open om te luchten.
Als het erg warm is zowel bij ons als onze zoon open, voor de rest hebben we op de slaapkamers een rooster en die hebben we eigenlijk altijd open op de slaapkamers of het moet echt koud zijn/harde wind dan staan de roosters half open of dicht.
Nu nog constant open, maar straks met het koudere weer gaat hij in de nacht dicht en overdag doe ik hem af en toe even open om te tochten. Bij ons zoontje sowieso dicht.
Wij slapen eigenlijk altijd met het raam op de kiepstand. Als het echt te koud is, dan staan iig altijd het ventilatierooster open. Op de babykamer zal tzt alleen het ventilatierooster open blijven.
2 slaapkamer ramen op kiepstand. Eigenlijk altijd, of het moet écht heel koud zijn. Vinden we beide fijn slapen!!
Ons slaapkamer raam staat alle seizoenen open. Behalve als.het echt -10 is buiten dan gaat hij dicht. Is afgelopen.winter dus.niet voorgekomen. Bij de kinderen vind ik het eng als de ramen open blijven. Ze kunnen er veel te makkelijk bij. Dus met slapen gaan ze dicht en zodra ze wakker zijn weer open en dan zijn ze toch niet meer op hun kamer.
Herfst, lente, zomer open. Winter dicht, soms open. Dan lucht ik sochtends. Ik houd van koel slapen! In de winter heb ik ook echt geen dikke pyjama aan.
Alle seizoenen alle ramen open dag en nacht... Bij de meisjes in de nacht op kiepstand. In de winter wel de rolluiken helemaal dicht gedurende de nacht. Kan echt niet met gesloten ramen slapen.