Zoontje lief slaapt al vanaf geboorte vrij moeilijk in, na bezoek osteopaat slaapt hij inmiddels wel in eigen bed en ging het op wat jengelen en erg vaak de speen brengen na best wel goed. Nu heeft hij sinds een paar dagen ineens dat hij niet meer in slaap valt bij het laatste slaapje. Deze is rond 16.30. Daar hij al vanaf jongs af aan niet erg goed aangeeft wanneer hij moe is, let ik vooral op de klok. Anderhalf uur na wakker worden gaat hij weer op bed. Vaak is het nu. 06.30 wakker, 8 uur slapen tot ongeveer half 10 ( soms eerder) 11 uur slapen tot 12 uur, Half 2 tot 3 uur. waarna hij dus op half 5 nog even op bed zou moeten, en dan avond eten, wakker tot 7 uur fles en dan op bed voor de nacht. Afgelopen week lukt het me niet om hem op bed te krijgen om half 5. Ik haal hem na een half uur heen en weer lopen voor de speen dan toch maar weer uit bed en geef hem dan avond eten en dan gaat hij dan op bed. Hij slaapt dan alleen door alsof hij de nacht al in gaat en wanneer ik hem wek voor de fles wil hij gelijk weer op bed. Hij slaapt dan s nachts een stuk onrustiger en moet dan soms 1 a 2 keer de speen brengen snachts. Wanneer ik hem wakkker zou houden wat ik van de week een keer gedaan heb blijft hij wel wakker maar moet ik heel creatief zijn om hem bezig te houden. Hij is dan helemaal gaar en niets is meer goed. De laatste fles drinkt hij dan ook erg slecht. Wat denken jullie, slaapt hij te veel? Zoals aangegeven geeft zoontje lief niet aan wanneer hij moe is. Bij gapen en wrijven in de oogjes ben ik al veel te laat. Iemand tips? Sprongetje is hij al uit en de overige slaapjes zijn echt op de tijdstippen dat hij moe is en graag wil slapen.
Is hij niet juist wat kort wakker? Mijn dochter is even oud, geeft ook slecht aan wanneer ze moe is dus ik let ook erg op de tijd en sinds een week gaat ze pas na 2-2.15u naar bed omdat ze dan pas moe is en eerder niet in slaap calt. Met 6mnd lihkt anderhalf uur wakkertijd me wat weinig.
Hier kon ze rond 5,5 maand ineens langer wakker blijven dan gegeten1,5 uur. Ze werd dan gegeten7.30 wakker. 10 tot 11 bed. 14 tot 15 uur bed en 17 tot 17.30 ongeveer. Misschien is hij toe aan 3 slaapjes ipv 4.
mijn dochter is ook 6 maanden en ik merk de laatste tijd dat zij ook minder gaat slapen. (slaapt nu ook pas na ongeveer 2 uur, en geeft het ook heel slecht aan als ze moe is) Ik heb geloof ik ooit een keer gelezen dat ze hun laatste middagslaapje als eerste eruit gooien. Mijn kleine doet dat dus nu ook. En inderdaad is ze dan zo gaar als het maar kan. Hangen bij mij, liedjes zingen.... Meestal leg ik haar, als ze goed heeft gegeten (gewoon avond eten) geen fles omdat het te kort op elkaar is, rond een uur of 18 a 18.30 op bed. Als ze niet goed gegeten heeft krijgt ze nog een (pap)fles. (dat is het 4e flesje) Soms moet ik haar hiervoor wakker maken en soms wordt ze nog ff wakker uit zichzelf. Maar het is voor mij wel heel erg herkenbaar hoor. Dat gaar zijn aan het eind van de dag. haha
Bedankt voor jullie reacties. Heb nooit stil gestaan dat hij misschien een slaapje wil laten vallen. Maar...... Houd ik de rest van zijn slaapjes nu het zelfde en laat ik deze vervallen? Of verschuif ik alle slaapjes naar later? Dochter is al 11 en naast dat het een heel ander kindje was weet ik ook weinig meer van die tijd. Wanneer hij 06.30 wakker is is hij om 8.00 al niet meer te genieten vandaar dat ik de 1,5 uur aanhoudt. Ik kan eens proberen om hier 2 uren wakker van te maken. Zoontje lief is alleen zo moeilijk te vermaken dan. Hij is redelijk gefrustreerd omdat hij van alles wil maar nog niet kan en wil helaas niet meer bij me hangen en/of liedjes zingen. Niets is dan goed. @Jupjeh. ben jij inmiddels ook zo heel creatief als ze gaar zijn. Om de 10 minuten iets anders verzinnen haha.