We hebben allemaal prima slaapkamers, maar ik zou graag meer rust willen. Nu zag ik op pinterest voorbeelden en het viel me op dat er geen kledingkast in die slaapkamers staat. Nu zit ik erover te denken om alle kledingkasten op zolder te zetten. Maar is dit wel praktisch? Onze slaapkamers zijn allemaal op de 1e verdieping en de badkamer ook.
Wij hebben dat sinds 2 jaar en ik vind het echt zo handig!!! Ruimte op de slaapkamer. Kasten naast de wasmachine, dus je hangt het zo weg. En niemand wordt wakker van lampen aan bij de kast etc. Aanrader!!!
Ben je niet bang dat het misschien een rommel gaat worden van kleding die je gedragen hebt en wel weer de kast in kunnen? Ik weet natuurlijk niet waar je je omkleedt en hoe vaak je je kleding in de was doet. Shirts gaan bij mij meestal wel na 1x dragen in de was. Ik kleed mezelf om op de slaapkamer en een broek kan nadat die gelucht is best weer de kast in (hoeft niet na 1x dragen in de was vind ik). Dat zou bij mij zelf dan gaan slingeren in de kamer omdat ik dan minder snel geneigd ben naar boven te lopen.
Wij hebben dat in ons vorige huis gedeeltelijk gehad (1 kast op de slaapkamer en restant op zolder, hrt hanggedeelte hing op zolder)Vond het verschrikkelijk. Ik droeg bijna nooit wat op zolder lag omdat ik daarvoor naar boven moest. Is maar 1 trap maar op een of andere manier deed ik het niet.
Maar, stomme vraag, hoe weet je dan hoe vaak je een broek hebt aangehad? Of doe je wassen alleen op geur oid? Ik draag truien en broeken ook vaker dan één dag, maar die blijven dan over een stoel hangen tot ik ze weer aandoe/het tijd is om ze te wassen.
Ik kijk ‘s avonds eerst of het nog schoon is en zo ja, dan hang ik het uit (en het moet indd ook nog fris ruiken ) Heb gelukkig niet zo mega veel broeken. Heb bijvoorbeeld 2 blauwe broeken, 1 zwarte, etc en herken dan wat ik die week aan heb gehad en dan gaat het weer de was in als ik het aan heb gehad. En mocht het nog in de kast liggen en ik twijfel als ik het aan heb gehad, dan gaat het na dragen alsnog de was in. Heb geen super geheugen hoor en weet echt niet precies hoe vaak iets in de was is geweest, maar vaak zie je dat dan wel. Of zoals afgelopen dagen wanneer het heel warm was, vind ik het ook frisser om het te wassen.