Hoi, Aangezien ik geen auto heb moet ik alles met de fiets doen. Nu wil ik een buggy aanschaffen die ik op de fiets mee kan nemen. Op dit moment twijfel ik tussen de mutsy spider en de quinny zapp. Iemand ervaring met een van deze buggy's? En t liefste wil ik weten wat de ervaringen met de fiets zijn. Alvast bedankt
ik heb zelf een x-adventure axio buggy (dus geen ervaring met die jij noemt) maar heb deze ook op mn fiets en kan daar goed mee fietsen. Zoontje zit nu nog voorop dus fietst ook nog makkelijk. Wel even wennen met zowel kind als buggy op de fiets zetten, maar dat gaat wel redelijk snel.
Wij hebben de nuna pepp luxx. De zapp kan niet plat dus die zou sowieso afvallen voor ons, omdat zoontje per se plat moet kunnen liggen. Ik vind het ideaal! Klapt makkelijk in en uit én hij hangt aan de achterkant ipv de zijkant. Zo is het gewicht fijn verdeelt. Zoontje zit in een (erg lomp) achterop stoeltje en voorop heb ik een flinke mand, vind het dus fijn om goed in balans te zijn. Het is wel even een kilo of 10 extra aan gewicht, dus het trapt wat zwaarder, maar daarvoor expres 7 versnellingen gekozen. Ik zet nu de luiertas voorop in de mand, zet zoontje in z'n stoel, klap de buggy in, hang de buggy achterop en maak hem vast. Ben hooguit 2 minuten mee bezig. Dan buggy losmaken, bevestigingsband onderin, zoontje uit stoeltje in de buggy zetten, tas aan de buggy hangen en fiets op slot. Hooguit 3 minuten mee kwijt. De nuna luxx + drager is wel even een flinke investering (350), maar ik ben ook afhankelijk van mijn fiets. Zoontje moet gemiddeld 2x per week naar het ziekenhuis en ik ben zo blij nu met de fiets te kunnen ipv steeds 40 minuten lopen. En de buggy rijd ook super! Vorige week dagje apenheul mee gedaan en zoontje heeft de hele dag prinsheerlijk gezeten. Uitgebreid verslag . Mocht je nog vragen hebben . Geen super duidelijke foto, maar zo hangt hij aan mijn fiets:
Wij hebbende Quinny zap. Ik vind hem heel fijn! Hij kan inderdaad niet plat. De Zapp extra wel, maar die kan dan weer niet op de fiets. De Zapp kan heel fijn op de fiets vind ik! Niet zo'n lang geval op je fiets waardoor je altijd moet opletten met draaicirkel. En soms fietsen mensen net achter je door en dan hoef je niet bang te zijn dat ze je om fietsen. Hij is echt lekker compact. Je moet wel een andere buggy drager, niet de gewone buggy-mee. Die speciaal voor de Zapp. Volgens mij was ie niet veel duurder, hoor. En ook het erop hangen gaat zó simpel en makkelijk. Dat gebruikersgemak vind ik heel wat waard.
Nog een tip, wij hebben de koelstra Simba, die kan wel plant. Heb je voor de Zapp niet een aparte buggydrager nodig?
Wij hebben ook de koelstra Simba, fijne buggy en kan helemaal plat. Hangt aan de zijkant van de fiets, maar ik merk er eigenlijk niets van, fietst prima. Ben er erg tevreden over.
Er is meer keus dan ik had verwacht, dat maakt het alleen maar moeilijker om een keuze te maken. Nog iemand ervaring met de mutsy spider?
Ja dat klopt. Maar als je nog geen buggy hebt, heb je ook nog geen buggydrager. Dus dan koop je gewoon meteen de goede. Volgens mij is een buggy-mee 29.95 en die van de zapp 32.95. Scheelt maar 3 euro. Daar hoef je het dus niet voor te laten.
Hier ook de koelstra simba. Een verkoper in de babyzaak vertelde dat een buggy achterop je fiets echt hollands is, want waar fietsen ze meer dan in nederland? De koelstra is ook een nederlands merk en er is daarbij natuurlijk ook gelet dat deze makkelijk op de fiets mee kan. Hij raadd me dus deze aan als ik hem vaak ging meenemen op de fiets. Ik vond het wel logisch klinken en het is weer eens wat anders dan mij de duurste buggy aansmeren, want die hadden ze daar ook genoeg staan en daar stond ik eventueel ook voor open.. Geen ervaringen met de mutsy en quinny dus, maar wilde mijn ervaring toch even delen
Ik ga de koelstra binnenkort even in de winkel bekijken. De mutsy valt af omdat ik ondertussen van verschillende mensen heb gehoord dat het niet makkelijk is op de fiets Meer ervaringen zijn welkom