Vraagje over voeding baby bijna 3 weken oud

Discussion in 'Flesvoeding' started by bloem24, Jun 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem24

bloem24 Actief lid

Mar 13, 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Hallo dames,
    Heb een vraagje en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
    Mijn zusje heeft een dochterje gekregen die is maandag 3 weken oud. Ze blijft maar voor voeding komen. Ze krijgt nu 7 flessen van 120 cc water en 4 schepjes voeding erbij. Nou hebben we al één schepje geprobeerd erbij van nutrilon voor hongerige baby's in plaats van gewone nutrilon en nu inmiddels al 2 schepjes van deze.
    We hebben al zitten denken om gewoon meer te geven, maar ze krijgt al best veel en je mag natuurlijk niet meer dan 1000cc per 24 uur geven.
    Wat zouden jullie doen? helemaal overstappen op nutrilon voor hongerige baby's :(?
    groetjes bloem

2. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

Jun 26, 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Mijn dochtertje is as zondag 4 weken en ze had precies hetzelfde. Wij zijn sinds een paar dagen overgestapt van Nutrilon standaard naar Forte en we merken echt verschil. Ze heeft nu zelfs genoeg aan 5 flessen van 150+5 en daar laat ze zelfs nog wat van staan. Ik zeg doen! Veel succes!:)

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik weet niet wat haar gewicht is, maar misschien kan ze het aantal cc verhogen? Mijn zoontje heeft nooit 7 flessen gehad (allebei niet trouwens) en is meteen met 6 flessen begonnen. Hij kreeg 6 flessen van 150 cc en toen dat goed ging 5 flessen van 180 cc (excl. schepjes). Met 4 maanden kon hij al over op 4 flessen.
    We gaven trouwens wel Forte. En merkte ook echt verschil idd.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bel gewoon eens met de infolijn van Nutricia, nummer staat op het pak, die hebben vaak handige tips voor dit soort gevallen.

5. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm... ik lees even mee... Heb hier hetzelfde "probleem"

Mijn dochtertje is nu 4 weken en dronk de afgelopen tijd 6 flessen van 120cc/4 schepjes.... Dit ging redelijk goed... Overdag kwam ze na 3 tot 4 uur en snachts liet ze er 5 uur tussen...
    Nu drinkt ze 150/5 schepjes en krijgt ze 5 flessen... Dit gaat ook redelijk, want ze laat er snachts nu langer tussen en overdag 4 uur... Al wil ze soms na 3,5 uur al!
    Ik zit ook heel erg te twijfelen over Forte voeding, wilde niet te snel al overstappen maar ik vind haar toch best hongerig.
    Ze doet wel 20 minuten over haar fles dus dat zit wel goed..
    Ze woog bij haar geboorte 4 kilo, zat na een week alweer op dit gewicht en woog vorige week vrijdag 4600 gram...

Ik moet pas de 28e naar het CB, dus kijk het nog aan... Maar lees wel even mee over de Forte voeding...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bel even met Nutricia. Kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

7. bloem24

bloem24 Actief lid

Mar 13, 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ze is idd overgestapt (na overleg met het cb) naar forte en dit gaat goed ze heeft nu nog maar 6 flessen ipv 7, dus ze slaapt er ook een stuk beter op.

Share This Page