mag deze tijdens de zwangerschap want valeriaan raden ze af maar wil graag poging doen als het veilig is voor het slechte slapen.
daar in tegen is er ook een verschil in valeriaan en valeriaan.. ze zeggen dat valeriaan afgeraden word als slaapmiddel maar ik neem aan dat dit een heel andere dosis is als een slaapmiddel.
Valeriaan is valeriaan! Misschien in een andere dosis welliswaar, maar het blijft Valeriaan. Werking van de thee is dat je rustiger en kalmer wordt en beter kunt slapen.. Als ik jou was zou ik dit aan een huisarts vragen voordat je het gaat drinken.
Na te hebben gegoogled komt eruit dat er gewoon te weinig bekend is over de gevolgen voor de baby en het dus daarom niet veilig genoeg geacht wordt om zomaar in te nemen/te nuttigen. Op sommige sites lees ik weer dat je het niet mag nemen!
buiten de valeriaan schijnt het ook heel slecht voor je lever te zijn! Mijn moeder heeft lever problemen (terwijl ze geen alcohol drinkt, maar wel verschillende medicatie slikt) en moest van de mdl arts direct stoppen met deze (en ander van deze soorten) thee te drinken en na een maand was er al direct verschil in lever waardes zichtbaar! Ik zou het dus ten alle tijden niet drinken (al is het nog niet officieel onderzocht en bewezen)
Ik heb hem voordat ik zwanger werd gekocht, maar hij stinkt pfffff Nu ik zwanger ben heb er nog wel eens een glas van gedronken als de andere thee op was. Maar voor de geur zou ik hem sowieso al nooit aanraden, ongeacht hoe veilig/onveilig hij is. Ik geloof niet dat het doosje ooit op gaat bij ons. Valeriaan als slaapmiddel heeft bij mij nooit enig effect gehad. Ik ben een erg lichte slaper en heb zodoende allerhande natuur middelen geprobeerd (omdat ik niet aan de benzo's wil), maar Valeriaan deed echt niks.
Ik heb het niet gedurfd, ook de variant van yogi tea niet. Kamillethee of warme melk zijn goede vervangers. Kom je moeilijk in slaap? Dan helpt rescue remedy van dr bach of magnesium ook goed.
Als je elke keer zo vroeg wakker wordt is het misschien een idee om al rond 8 uur naar bed te gaan. Zo kom je toch aan de nodige uurtjes slaap. Je kan het ook bij je verloskundige neerleggen misschien heeft zij iets waardoor je beter gaat slapen. ( zelf geen ervaring mee)
ik lig er normaal ook veel eerder in (uiterlijk 21.00) alleen hebben we de afgelopen dagen nogal druk gehad dus ben nu even ondertussen ook de boekhouding bij aan het werken. zal de volgende keer na vragen bij de gyn is wel een goede.
Top! Succes ermee! Ik heb bij m'n vorige zwangerschap tegen het einde trouwens wel het aanbod gekregen voor medicijnen om beter te slapen... Alleen niet genomen omdat het weer beter ging toen.
ja echte slaapmedicatie zou ik ook eigenlijk niet zien zitten want je bent dan de ochtend daarna nog zo brak.. ag hoop dat het snel wat beter word vannacht goed geslapen gelukkig dat scheelt want we hebben een drukke week gehad en nog een druk weekend voor de boeg.