Hoi meiden, Ik ben nu ruim 11 weken zwanger, en vind vooral het avondeten erg lastig. Maaltijdsalades kan ik nog wel van genieten en van worteltjes. Wat vinden jullie nog wel lekker en hebben jullie nog lekkere recepten om te delen? Alvast bedankt!
Heel herkenbaar! Ik zit ook op 11 weken nu, leuk! Wanneer ben je uitgerekend? Ik dacht dat de meeste misselijkheid nu wel over zou zijn en ik weer een beetje mijn oude eetpatroon terug zou krijgen maar sinds een week voel ik me weer terug bij af, veel misselijk en doe zowat niks op een dag vanwege duizeligheid en lage bloeddruk.. Maar gelukkig kan ik nog wel van dat kleine wondertje in mn buik genieten! Wat ik momenteel veel eet zijn vooral elk uur wat kleins, dus of een boterham of iets van fruit. Ieder geval licht verteerbare dingen.
ik heb zooooooooooooooooooooooo geeeeeeeeeeeeeeeeeen zin in aardappelen of rijst, getverd!! ik eet het liefst iets van een oveschotel met aardappelschijfje,s lekker veel groente en vlees met sausje, of pasta's! maar vooral veel brood en peren, ooooooooooh kan geen genoeg krijgen van lekkerre rijpe peren! Chocola trekt mij weer minder nu......... recepten qua maltijdsalade - cherrytomaatjes - komkommer - rode ui - feta (van die blokjes in olie, heb je ook gelijk wat dressing) - eventueel nog wat olijfjes heeeeeeeeeeeerlijke griekse salade!
ik heb constant zin in paprika ribbel chips alleen die van ah eigen merk .. Haha ik ruik die chips ook overal!
Eigenlijk alleen nog maar fruit. Brood krijg ik echt niet meer weg en dingen als spaghetti enzo moet ik al van kotsen als ik het ruik. het liefst dingen waar eigenlijk geen smaak aan zit zoals sla.. koude dingen alleen eigenlijk. Overdag eet ik eigenlijk alleen nog fruit of stukjes paprika ofzo, savonds bakje yoghurt. Chocola koekjes dn ongezonde dingen moet ik dcht niet aan denken.
Ik ben nog niet erg misselijk ik ben dan ook pas 4 weken. Hadden jullie al erge misselijkheid bij 4 weken?
Tip eet gewoon wat je lekk vind. Wil je patat eet je patat , wil je brood eet je brood. Ik ben weken misselijk geweest en slecht gegeten in de avond (overdag brood en beschuit ging goed). Tot huilend aan toe want ik had zo honger maar niks smaakte. Rond de 16-17 weken kreeg ik me eetlust in de avond terug. Nu sinds 2.5 week kook ik weer volop en vooral groente en aardappels of rijst. Ik had dat zo gemist! Alleen vlees (op kip na) gaat er nog niet in.
ik krijg niets meer weg, blegh... avondeten al helemaal niet... ik leef nu op boterhammen met kaas sla tomaat komkommer pepper en zout, wat yoghurt mayo... dat vind ik dan wel lekker hihi
Ik heb echt alleen maar trek in ongezonde dingen, chocolade, patat ... Gelukkig gaat fruit er ook nog wel goed in, maar gekookte groente, van alleen de woorden typen moet ik al bijna kokhalzen, bleeghhh. Zelfde geld voor gebakken vlees, getver!
Ik vind avondeten ook echt verschrikkelijk momenteel! Wou dat ik tips voor je had, maar alles wat ik momenteel lekker vind is joghurt, fruit en patat. Ik weiger om iedere keer patat te eten, dus ik kook gewoon voor mn man en eet dan zelf een paar hapjes, waar ik dan echt van walg. Ik was altijd een vlees eter maar vind nu niets walgelijker dan vlees en vis; als ik gehakt sta te rullen ofzo word ik er gewoon onpasselijk van. Brrrr... Hoop dat dit snel overgaat, gezond kan het nooit zijn. O en nana, wat jij zegt, dat je bijna moet kokhalzen omdat je gekookte groente typt... Ik werd eergisteren kotsmisselijk omdat manlief 's avonds voor de tv zei "Ik heb zo'n zin in een broodje hamburger", ooow, de gedachte alléén al! :s
De eerste weken had ik vooral non-stop zin in ongezonde dingen, echt moeite met bedenken van gezonde alternatieven, en 's avonds kreeg ik ineens geen hap meer door m'n keel. Nu heb ik juist veel minder trek, ik ontbijt gewoon normaal, eet graag fruit, 's avonds ook een normale hoeveelheid. Geen enorme drang meer naar zoetigheid of juist vettig eten.
Ik heb inderdaad ook alleen trek in ongezonde dingen en vruchtenyoghurt. Fruit gaat er ook wel in. Maar als ik dan patat gegeten heb krijg ik weer zo ontzettend last van maagzuur dat dan omhoog komt. In een van de clubs hier, schreef iemand over kip madras. En mijn maag draaide zich meteen om, gadverdarrie. En laatst met vlees, had ik lekker een worstje waar ook kaas in zit en ik vind dat zo ontzettend lekker normaal gesproken en nu bah bah en nog eens bah. Ook ik heb wel een receptje voor jullie, mocht je (een soort van salade) willen maken. Schepje suiker opbakken en daarin walnoten op laten bakken. Sperziebonen koken, handje rucola. Gepasteuriseerde geitenkaas met spek(de ronde versie) even opbakken en door elkaar. Dat vind ik echt heerlijk! (Zou ik elke dag wel kunnen eten) eventueel kun je er nog cherrytomaatjes doorheen gooien en pijnboompitten. (Ps. Ik was altijd van de hartige trek, maar nu trekt dropjes en koek me veel meer)
Patat! Echt, ik zou de hele dag wel patat kunnen eten.. Als we het een keer eten, voel ik me daarna weer schuldig omdat ik nu geen goede voedingsstoffen binnen heb gekregen Ook roepen de chocolade-paashazen die in de kast liggen constant m'n naam en in de afgelopen 2 weken zijn er al twee 'verdwenen'.. Ik heb overigens best nog regelmatig zin in eten, maar als het dan voor me staat hoef ik het niet meer, of zit ik na een paar happen propvol. Of het koken mislukt gewoon. Gisteren had ik echt waanzinnig veel zin in hutspot, had 's middags al gekookt en verheugde me er de hele dag op.. Zit ik eindelijk met m'n bordje op schoot, blijkt dat ik het gas te vroeg uit heb gedraaid en het niet helemaal gaar is. Kon wel janken Ik heb ook veel minder zin in vlees, trouwens. Eerst was een maaltijd voor mij echt niet compleet zonder vlees, maar de afgelopen weken heb ik m'n vlees toch al een paar keer gewoon weggelaten..
@ilza1991; met 4 weken had ik nog geen last. 2 weken geleden is het bij mij begonnen. Wordt er nu soms al down van! Hele dag honger maar nergens zin in, echt zo ongeveer alles staat me tegen!! Vanaf midden in de nacht tot een uur of 20/21u constant misselijk, af en toe overgeven. Bah bah! Hoop dat het na het 1e trimester weer is afgelopen! Tis voor een goed doel, maar tis niet leuk
Over dat avondeten...been there. Na 16 weken of zo ging ik langzaam weer beter eten en nu??? Ben echt een stofzuiger! Veel honger en avondeten gaat prima. Ook heb ik mijn normale smaak zo goed als weer terug en dingen die ik dus daarvoor vies vond lust ik nu weer. Op dit moment heb ik weer minder trek maar dat komt omdat mijn opa op sterven ligt...dat gaat meteen in mijn maag zitten. Maar heb nu een liefde ontwikkeld voor koffie!!! Echt sinds 3 weken elke dag moet ik 2 bakkies koffie! Ik dronk dat nooit! En het liefst karamelkoffie! Verder zit ik de hele dag te kwijlen en aan taart en cupcakes te denken...mjammie!!! Eet nu iets vaker een gebakje die ik dan ff bij de bakker haal. Heb nu ook zoooooo'n zin in een cupcake met een dikke drol zoete botercreme. Wie komt mij brengen!!!!
Patatjes! Wij gaan zondag voor die krulfrietjes en een lekker broodje kroket erbij..vanavond eten we bij mijn schoonouders. Vaak veel te gezond (lees teveel aan vitamines ), kijk er nu al tegenop. Morgen gaan we uit eten, denk dat het een tapasrestaurant wordt, dan heb je allerlei keuzes. Zit vast wel wat lekkers bij! MI87, allereerst veel sterkte met je opa, kan me voorstellen dat dat niet mee helpt. Ik wil wel cupcakeje komen brengen hoor! Of je kan zo'n lekker pakketje kopen voor een brownie, mjam!
Patat ja! Mjam mjam!! En verder salades en zwarte olijven. Ben geen fruiteter, maar nu juist wel . Inderdaad net als iemand anders schreef: lekkere rijpe peren. Heerlijk! Groente liever niet, maar eet ik wel. Dan zeg ik: voor jou beeb . En vlees hoeft ook niet. Maar patat dus wel, of krieltjes gebakken in roomboter, heeeeeeeeeeerlijk!