nu al zelf een balletje vasthouden...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lindabreusers, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Bas wordt zondag 4 maanden en hij kan nu al zelf een balletje vasthouden. (zie ook foto) Meestal heeft hij beide handen er goed omheen geklemd (maar natuurlijk net niet voor de foto haha)
    Als ik tegen iemand zeg dat hij dat al kan vinden ze dat vroeg. Tja ik heb hier echt geen idee van. Met het ene zal hij voorlopen en het andere achter. Hij kan bijvoorbeeld nog niet zo goed zijn nekje zelf ondersteunen.

Hij is 4 weken te vroeg geboren dus hij zou nu eigenlijk 3 maanden zijn.

Is dit ook echt vroeg om al een balletje vast te houden?

Groetjes, Linda

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het niet weten, :) Hebben we hier nog niet uitgeprobeerd, LOL Word wel nieuwsgierig nu, dus maar eens even proberen of Thirza grotere dingen zonder uitsteeksels inmiddels al een beetje kan pakken, :) Tot nu toe hebben we speeltjes geselecteerd die allerlei uitsteeksels hadden, omdat dat ze lekker gemakkelijk grijpt....

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Min zoontje kan al wel een soort van ring vasthouden met 2 handjes, maar dan moet ik het hem wel echt aangeven. Soms zijn handjes erin leggen.....

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Volgens mij is het gewoon rond 4 maanden. Zodra ze iets kunnen vastpakken (meestal rond 3 maanden) zouden ze ook een zachte of stoffen bal kunnen vasthouden.

Het ziet er schattig uit in ieder geval. :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prima ontwikkeling lijkt me... Niet absurd snel maar gewoon heel goed en zoals Kiwi al zegt.. ZOOOOO schattig! Het is nog een lastige bal ook (best groot)
    Geniet lekker van al die stapjes... wij lachen ons nu helemaal rot om een kind wat gaat zitten en dan zichzelf gaat applaudiseren... vindt zichzelf heeeeel knap =D> :)

6. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wat ik heb gedaan vanaf het moment dat ik Vicky een fopspeen gaf was haar handje ervoor houden.
    Nu doet ze dat automatisch, maar ook als we haar het flesje geven, wat nogal eens een worstelingetje kan opleveren :)
    Beide handjes komen dan omhoog, zie dan die fles er maar eens in te krijgen :D
    Soms pakt ze haar speen onbewust vast en geeft ze hem toch een zwieper!
    Tja... dan kan het brullen zijn, en komt mama weer aangerend omdat ze denkt dat er iets heel erg mis is.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik weet niet of het vroeg is maar alicia kon dit ook al. ze kon met 3 maanden al liggens der eigen fles vasthouden :) erg handig moet ik zeggen. zittend was hij toen nog te zwaar haha.

heb even fotos terug gekeken op alicia der babysite en zag dat ze met 4 maanden ook al der eigen babyliga at ender knuffel en ramelaar ook goed kon vastpakken. nu is dit toch wat makkelijker dan een bal denk ik maar goed.

al met al wil dat niet zeggen dat je minder trost mag zijn hoor. het is zowie zo leuk om de ontwikkelingen te zien toch. geniet er van want het gaat zo hard

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Op het zwembad zie ik vooral dat kindjes met 5 maanden, een speeltje volgen en zelf pakken. Maar dat is op zich natuurlijk weer heel wat anders dan alleen vasthouden, hier gaat het wat meer om het kunnen blijven volgen en het blijven focussen op het speeltje.
    Vasthouden met 2 handjes -als het aangegeven wordt, doen de meeste van 4 maanden wel, en dan in 1 lijn naar de mond, maar zoals ik zei; : speelTJE . Van die badspeeltjes meer. Ik heb het dus nog steeds over wat ik zie bij de baby-peuter zwemles hoor...
    Maar het is wel mooi he :) ! Grappige foto ook :)

9. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter was ook best snel in haar fijne motoriek. Met 3 maanden ontdekte ze dat ze dingen vast kon pakken en met 4 maanden kon ze haar fopspeen pakken en in haar mond stoppen. Wat overigens niet meteen vlekkeloos ging natuurlijk. Vaak ging hij op zijn kop en in het begin ging hij al met de grootste moeite haar mond in, om er dan vervolgens meteen weer uitgetrokken te worden omdat haar vingertjes nog door de ring zaten :)

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier heeft ze haar speen ook liever op z'n kop dan recht ;) dus vandaar dat we maar gestopt zijn met het proberen van de dental's en gewoon op de combi-speen zijn blijven zitten, als ze hem omdraait verliest de dental (volgens mij) ook z'n functie ;)

Share This Page