Hoi! Welke slaapliedjes zingen jullie voor je kroost? Er zijn zoveel leuke en bovendien liefdevolle liedjes. Ik zing graag voor mijn zoontje dus ik ben heel benieuwd of jullie me wat nieuwe kunnen leren.
Ik zing deze voor mijn cliënten als ik ze naar bed breng maar ook bij de kleine kinderen en zing deze straks ook voor mijn kleine mocht die er ooit komen. Mijn moeder zong deze altijd voor mij. Ik ga slapen, ik ben moe. Sluit je beide oogjes toe, mama houd ook weer deze nacht over ( naam ) haar trouwe wacht. Altijd groot succes ze beginnen al te lachen als ze hun bed in kruipen
Slaap kindje slaap en s gaat slapen s is moe, ze sluit haar beide oogjes toe papa en mama houden deze nacht over kleine lieve s de wacht. Beetje aangepast want het moet here die de wacht houd maar wij geloven niet
Ik zing regelmatig 'wist je dat de zon al slaapt'. Als hij helemaal overstuur door vermoeidheid is zet ik hem met muziek aan en wordt hij meestal weer rustig.
'Slaap kindje slaap' en 'ik ga slapen ik ben moe' Vaak zingen we ervoor ook nog 1 of 2 gewone liedjes, al schommelend op de schommelstoel
Als gebedje zeggen we: ik ga slapen ik ben moe En als liedje voor de oudste: K3 mamase en i alone van live. Die laatste luisterde ik vaak in de zwangerschap en daar werd hij toen al rustig van. Werkt nog steeds haha De jongste: slaap kindje slaap. Die zong de oudste tegen m'n buik en nu tegen de baby. En daar wordt hij weer rustig van. We zien vanzelf wel welke erbij komt. Het liedje van Trijntje Oosterhuis heb ik ook vaak gezongen, maar dat nummer raakt me zo erg dat ik daar soms een traantje bij weg pink, dus echt ontspannen zingen is er dan niet bij haha Edit: bij de oudste zingen we ook wel eens van de 3js, je vecht nooit alleen. Mijn man vooral.
Hier zingen we het eerste couplet van Casper en emma:tijd om te gaan slapen... Slaap kindje slaap.schaapje heb je witte wol. In de maneschijn.oze wieze woze. En wat de meisjes zelf uit kiezen.de laatste dagen was dat o denneboom.
Hier enkel 'Slaap kindje slaap' en dit zingt ze sinds kort zelf voor haar poppen Een ingekorte versie weliswaar
Ik ben zelf wel christelijk opgevoed, mijn vriend niet en wij voeden ons zoontje ook niet christelijk op. Toch zing ik wel christelijke liedjes voor t slapen. Ik ga slapen ik ben moe en handjes gevouwen, sluit oogjes nu. Die zong mijn moeder vroeger voor mij en ik vind ze mooi.
In de maneschijn -> Poesje mauw -> Klein klein kleutertje -> Slaap Logan slaap -> Schaapje heb je witte wol -> Schuitje varen -> Dango Daikazoku -> In Holland staat een huis. En dan slaapt hij en ben ik schor.
Van de laatste uiteraard 12 coupletten, right? Wij hebben meerdere zelfverzonnen liedjes, deze is favoriet; Ninthe is een meisje Ze woont in een paleisje In een land hier ver vandaan Waar heeeeeel veel paleisjes staan ♥ En we hebben deze, voornamelijk favoriet als ze ziek is (geen idee waarom); Ga maar lekker slapen Ik zal over je waken Tot je weer ontwaken zal Is mama steeds hier voor jou Als je eng moet dromen Dan mag je áltijd komen Tot je weer ontwaken zal Is mama steeds hier voor jou Heb je verdriet of heb je pijn? Mama zal er altijd zijn Tot je weer ontwaken zal Is mama steeds hier voor jou
Ligt eraan hoe snel hij in slaap valt, maar mijn collectie bestaat momenteel uit: In Holland staat een huis.. En in dat huis daar woont een heer.. En die heer die heeft een vrouw.. Samen hebben ze een kind.. En dat kindje heeft een hond.. En dat hondje die heet Rex.. En dat hondje heeft een bal.. En die bal is blauw met wit.. En daarmee speelt hij zo graag.. Verder hebben ze een poes.. En dat poesje die heet Kim.. En zij is een lapjeskat.. Zij is rood en zwart en wit.. En ze heeft een halsband om.. Aan die halsband zit een bel.. Klingelingetingeling.. Samen zijn ze oh zo blij.. Dus ik heb de twaalf inmiddels wel aangetikt ja.
wij zongen bij oudste o.a. 'opa bakkebaard' en 'elsje fiederelsje' en nog een maar die weet ik niet meer. Het lastige was alleen dat zij zich zó aan patronen vasthield dat als wij of zij eens wat anders wilde dat ze dan toch dat riedeltje er achteraan bleef 'eisen' en breidde zo haar ritueel steeds uit. En maakte behoorlijk drama als het dan niet ging zoals ze wilde. Daardoor zijn we toch wat gaan afbouwen en bij jongste heb ik minder vast gehouden aan een vast ritueel om niet weer in zo'n patroon te eindigen waar we nauwelijks vanaf kwamen We probeerde toen wat af te wisselen en het wat luchtiger te houden. Welke ik zelf trouwens ook nog wel erg mooi vond was: s Avonds als ik slapen ga Volgen mij veertien engeltjes na Twee aan mijn hoofdeind Twee aan mijn voeteneind Twee aan mijn linkerzij Twee aan mijn rechterzij Twee die mij dekken Twee die mij strekken Twee die mij wijzen Naar s hemels paradijzen
Slaap kindje slaap Ik ga slapen, ik ben moe Slapie, slapie, kleine apie (verzonnen door mijn vader) Een melodie om te neurien die ik alleen uit onze familie ken En als hij het nodig heeft een hele batterij liedjes, varierend van jazz (route 66 bijv) tot en met NL-talig (ketelbinkie en kleine cafe aan de haven). In het ergste geval zit ik soms wel een half uur te zingen en ik word gek na de tiende keer 'slaap kindje slaap'.
Er gaat een treintje naar dromenland. Achter het stuur zit een olifant. Ga maar lekker slapen dan mag je zomaar mee. Tjoeke tjoeke chocolade naar de limonade zee. En als je 's ochtends wakker wordt dan ga je vliegensvlug, naar je eigen fijne plekje in je bedje terug. En wat al genoemd is aan bekende slaapliedjes.