Welk boek voor het slapen gaan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ssgerundt, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Welk boek gebruiken jullie om voor te lezen voor het slapen gaan.
    De ene zegt dat korte verhaaltjes het beste zijn en de andere zegt elke avond hetzelfde verhaal.
    Wat doen jullie?

2. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    thomas is nu ruim een jaar en hier wordt voor het slapengaan nog niet voorgelezen.... half acht pyjamaatje aan, dan lekker even dollen en knuffelen en stoeien op de bank en dan lekker slapen. Dat vindt hij helemaal geweldig. Overdag bekijken we wel plaatjesboekjes, maar voorlezen houdt hij echt nog niet vol. Vindt het veel leuker om bv "de poes" of iets anders aan te wijzen.

3. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Iedere avond een Nijntje boekje. Als we ook niet voorlezen dan gaat meneer niet slapen, ziek of niet ziek, er moet voorgelezen worden. Daarna gaat hij rustig slapen en horen we hem niet meer.

4. bth

bth Nieuw lid

Feb 13, 2008
    4
    0
    0
    Hoi,
    Ik lees Jip al voor vanaf dat ze drie maanden is, (ze is nu 13 maanden). Ze kiest zelf tussen twee boekjes. De ene keer is het het verhaaltje over een rupsje dat graag wil vliegen en de andere keer is het over een konijntje dat alle kleuren van de regenboog zoekt. Lekker lezen en dan slapen, werkt prima :)

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik lees elke avond hetzelfde boek, ik heb het gekocht bij de Kruidvat gaat over een kikker die met eendjes wilt spelen. Ik lees elke avond hetzelfde zodat ze herkenning en structuur heeft.

Share This Page