Dag dames! Ik ben een alleenstaande mama van een heerlijk 2.5 jarig jongetje. Al vanaf het begin heeft jason moeite gehad met slapen, ben ervoor in het ziekenhuis en alles geweest. Sinds afgelopen zomer had ik het eindelijk voor elkaar en kon ik hem zonder problemen op bed leggen en weglopen meneertje viel lekker zelf in slaap! Tot een paar weken geleden hij werd ziek en sinds dien was het drama met het slapen. Ik moest bij hem blijven zitten tot hij sliep, ook sliep hij snachts niet meer door. Nu ben ik sinds gister met de dr estivill methode begonnen. Het was drama wen uur lang maar toen is hij uiteindelijk toch lekker in slaap gevallen, nog 2 x wakker geweest de speen gegeven en hij sliep door tot kwart voor 6. Zijn er hier mama's die ervaring hebben met deze methode, en hoe is het bij jullie verlopen? Tips zijn welkom Groetjes
Ik heb het even opgezocht. Maar als ik het goed begrijp is de bedoeling dat je een vast bedritueel volgt, standaard zinnen zegt als het kind in bed ligt, en dan om zoveel tijd terugkomt en deze zinnen herhaalt? Op een of andere manier zie ik niet zoveel verschil met Ria Bloem methode, alleen dan voor grotere kinderen i.p.v. baby's [je vertelt nu iets, in plaats van alleen rechtleggen]. Klopt dat? Fijn dat het voor jullie heeft gewerkt.
Ja, ik met mijn zoontje. Had wel een paar dingen aangepast, zo liet ik er de eerste keer 1 minuut tussen, ging hij weer huilen 2 minuten en ging hij de keren daarna huilen, dan max. 3 minuten, vond ik lang zat. Ja, en hij was wat jonger, dus kreeg ook nog om 11 uur een avondvoeding. Ik stopte hem nog even in en gaf hem een aai. De eerste avond duurde max. 15 minuten, al had ik me op een drama ingesteld, dat bleef allemaal uit. De dagen erna overdag en 's avonds max. 5 minuten en 's nachts ook maar iets van 3 minuten. Al binnen 2 dagen was het een wereld van verschil. Niet alleen 's nachts, maar ook overdag. Eerst deed hij hazenslaapjes van 20-40 minuten, daarna tukte hij zo anderhalf uur door. 's Avonds en 's nachts sliep hij ook snel in en veel vaster. Het enige was dat het wel een week of acht heeft geduurd tot hij tot een uur of zeven doorsliep i.p.v. 6 uur. De grootste verandering was zijn gedrag. Hij was daarvoor zo boos, huilerig en overprikkeld, maar toen hij eindelijk goed sliep was hij veel vrolijker, huilde amper nog en kon prikkels beter verwerken.
heb indd al vaker gehoord dat het een soort gelijke methode is. Maar ik heb zijn boek dus vandaar. Ik vraag of er moeders zijn met ervaring hiermee. Of het werkt moet nog even blijken het is pas de eerste nact en de bedoeling is dat mijn kleine man na bed ga zonder te huilen. Gr
wat fijn dat het voor jullie zo goed heeft geholpen! Ik hoop dat het voor mijn kleine man ook gaat werken, dat hij weer lekker zelfstandig in slaap kan vallen zonder drama's