Ik ben een week of 3 geleden begonnen met zindelijkheidstraining van mijn zoon van 2,5. Ik heb een poster voor hem gemaakt waar hij stikkers op mocht plakken en een eigen wc bril. Het ging meteen super goed. De eerste dag heeft hij 1x in zijn broek geplast. Daarna eigenlijk niet meer. heel soms een druppel, maar dan had hij het door en ging toch naar de wc. Maar sinds donderdag is het ineens mis. Hij plast steeds weer in zijn broek. Ik moet hem er weer aan herinneren dat hij naar de wc moet gaan. Ik ben er heel relext onder gebleven, zeker de eerste paar keer. Nu vandaag weer mn hele vloer nat was terwijl hij gewoon voor de tv stond, heb ik wel even diep gezucht..... maar toch vrij relext gebleven. Hoe kan dit nou? Begrjipt iemand dit? Zijn er mensen die dit ook gehad hebben? En hoe moet ik het aanpakken? ... Hij kan het immers wel.
Is hij verder helemaal gezond? Soms kunnen ze een terugval hebbeb bij ziekte, zelfs al bij een kleine verkoudheid. Ik zou hem er ook regelmatig aan herinneren in het begin, maar dat doe je misschien al.
ja dat doe ik wel idd.... zover ik weet is hij gewoon gezond.... ik heb zelf het gevoel dat de intresse er een beetje af is of zo??? kan dat??... we blijven natuurlijk niet eeuwig stickers plakken voor elke plas.... maar misschien toch nog maar even een velletje halen morgen...
Soms kwam ik er bij mijn dochter pas een paar dagen later achter dat er een verkoudheid sluimerde. En het kan natuurlijk ook zo zijn dat het nieuwtje er vanaf is.
Mijn zoontje was de eerste keer zindelijk met 2 jaar en 3 maanden. Ruim een maand netjes naar de wc. Zelfs naar het kdv zonder luier. Toen heeft ie een terugval gehad van 5 maanden. Weer begonnen en het ging meteen goed. Nu is ie alweer 8 maanden zindelijk.
Met mijn zoontje begonnen in de zomervakantie. Hij was toen net geen 3 jaar. De eerste twee weken gingen hartstikke goed. Toen een week of twee drama! Gelukkig ging het daarna wel weer goed. Nu heeft hij sinds een tijdje weer dat hij regelmatig nat is. Dit komt vooral omdat hij geen zin heeft om naar de wc / potje te gaan. Ik moet hem dus steeds naar de wc sturen nu... Zal ook wel weer over gaan!
Hier nu precies hetzelfde. zoon is ook aantal weken goed plas en poep zindelijk en nu ook sinds 2 dagen regelmatig nat of te laat. ik denk dat het nieuwe eraf is, en hij soms gewoon geen zin heeft en te laat is. Heel vaak plast hij hier een beetje in zijn broek,houd dan de rest op en plast op wc verder. Ik roep hem nu gewoon weer wat vaker voor de wc en zet hem bij intensief spelen er gewoon tussendoor even op. Komt vast wel goed.