wat ik al zei het gaat mij puur om het ventje die slaap is zo belangrijk. als hij nu wakker zou worden omdat hij honger heeft dan snap ik dat maar dat is het helemaal niet hij weigert pertinent de borst. mijn middelste word snachts ook minimaal 1 keer wakker maar dat is een kus en een knuffel en klaar.
Check bij de huisarts zegt weinig, die zien erg veel over het hoofd, zeker als er oorproblemen spelen. Ik zou een verwijzing KNO vragen dus. Bovendien, een huisarts die adviseert te laten huilen, die zit dus sowieso al in de hoek 'het zal wel een pedagogisch probleem zijn' en met die ogen kijkt hij dan ook naar je kind. Hier meerdere slechte ervaringen met check bij huisarts en zelfs kinderarts zag de oorproblemen over het hoofd, (maar heeft dan ook zelfde stompzinnige apparaatje daarvoor als de huisarts). Bij beide meiden de slaapproblemen opgelost na behandeling van oren en amandelen.
Tja, uit alle onderzoek blijkt dat homeopathie niet werkt. Maar als je tóch gelooft dat er werkzame stoffen in zitten, waarom ga je er dan meteen van uit dat die niet schadelijk zijn?
Misschien geen antwoord op je vraag maar wellicht iets wat wel werkt om je kindje beter te laten slapen (hier heeft het vanaf de eerste keer toepassen gewerkt). Het gaat om rust en regelmaat (al dan niet mét inbakeren). Mijn zoontje sliep overdag vrij weinig of heel kort. 's Avonds en 's nachts was hij niet in staat om zelfstandig in slaap te vallen, met als gevolg een oververmoeid/overprikkeld kind met 7 weken oud. Dit uitte zich in dagenlang huilen van voeding naar voeding, waardoor ik geneigd was veel te troosten en hem dichtbij me te dragen, niet wetende dat ik hem daar wederom mee prikkelde. Via internet op inbakeren gekomen, dit gewoon maar geprobeerd (wel goed uitgezocht hóe je dit op een goede, veilige manier doet) omdat ik er echt doorheen zat. Ik heb hem 5 a 10 minuten laten huilen, waarna hij kalmeerde en in slaap viel. Toen meer gaan opzoeken over inbakeren en bij de methode van Ria Blom terecht gekomen. We houden het ritme aan van voeden/verschonen (of andersom) - wakker moment (bij 7 weken 60-75min wakker incl voeding) waarin geknuffeld/samen spelen/alleen gespeeld wordt - Bij vermoeidheidssignalen of na de 60-75min (inbakeren en) wakker in bed leggen. Het inbakeren hoef je niet persé toe te passen, hier ben ik het gewoon blijven doen omdat ik daarmee gestart was en het werkte. Na de eerste keer denk je dit zal wel een toevalstreffer zijn, maar tussen de voedingen steeds hetzelfde gedaan en hij blijft nu gewoon rustig en vrolijk in zijn wakkere momenten en ook is in staat telkens zelfstandig in slaap te vallen. Nu moet ik wel zeggen dat in de methode geadviseerd wordt je kindje te laten huilen bij het in bed leggen, hier hoef ik dat gelukkig niet te doen, want mijn zoontje accepteert het ineens gewoon en huilt niet. Lijkt me wel moeilijk als ik hem wel zou moeten laten huilen. Ik weet niet of het iets is wat je aanspreekt, het heeft mij en vooral mijn zoontje in ieder geval erg geholpen! Het zou mijn voorkeur hebben boven middeltjes/medicatie, ook al is het homeopathisch. Maar dat is natuurlijk ieders eigen mening. Je moet doen waar je je goed bij voelt! Succes!
ik zeg niet dat het niet schadelijk kan zijn maar ik heb zelf erg veel baat gehad bij homeopathie.. zo heb ik mijn zenuwen in de hand gekregen door valiraan bijvoorbeeld. iets op basis van kruiden lijkt mij niet per definitie schadelijk. als hij zijn onrust kwijt is dan zal hij ook beter inslapen en ook sneller. met koorts bijvoorbeeld geen ik geen zetpil maar gebruik ik azijn sokjes. het is niet dat ik alles in de homeopathie zoek maar voor dat ik helemaal uit de optie ben wil ik zeker zijn dat ik er alles aan gedaan heb
Hier ook nog even, maar je kindje heeft dus eczeem... Dat jeukt vreselijk en dan is slapen dus echt niet zo gemakkelijk. Dus dat betekent dat er medisch gezien wel degelijk iets aan de hand is!
inbakeren met een baby van 9 maanden die loopt gaat echt niet lukken hihi op bed leggen doen we gelijk alleen gaat hij dan of spelen met zijn deken of huilen. laten huilen ben ik een tegenstander van vooral om dat er onderzoeken zijn die duidelijk laten zien dat het niet goed is voor een kind. de vermoeidheidstekenen zijn hier heel duidelijk omdat hij dan gelijk bij een van ons komt en is zijn ogen wrijft dan gaat hij dus ook naar boven maar dan begint dus de onrust en houd hij zichzelf wakker
daarom hebben we ook die zalf die moet de huid verdoven zei de kinderarts dus hij kon geen last hebben van jeuk zou het dan toch daar vandaag komen want dan zit ik moeten nog bij de huisarts en ga niet eerder weg als dat ze hem helpen
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een baby van 2 maand laten huilen, en een baby van 9 maand. En er is ook zoiets als gecontroleerd huilen O, en for the record, wiet is ook een kruid
Dat iets homeopathisch is, wil niet zeggen dat het per definitie geen kwaad kan! Ik ben absoluut geeb voorstander van slaapmiddelen bij zulke kleintjes en ja ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.
Vind het echt heel bijzonder dat de kinderarts alleen een zalf geeft om te verdoven en niet iets om de eczeem echt te behandelen. Huisartsen schrijven doorgaans alleen hydrocortison voor, maar met dergelijke eczeemplekken vraag ik me af of dat voldoende is. Voor Thirza hadden we destijds triamcinolon. Da's een categorie zwaardere zalf en die hielp goed.