Slaapmiddel tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vlinderCN, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel, ik ga t googelen!
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    #22 GroeneBomen, 11 jun 2020
    Laatst bewerkt: 11 jun 2020
    Ik ben vanaf 26 om de week op controle geweest in het ziekenhuis, afgezien van zijn verwachte grootte ging het uitstekend. Geen slaap was schadelijker dan het kleine risico op opstartproblemen (die van tijdelijke aard waren). Dat zagen ze daar iig niet bij het incidentele gebruik. Als de weeën zijn begonnen is t niet aan te raden.
    Mijn kind heeft opstart problemen gehad en is beademd en gelijk afgevoerd naar neonatologie: kwam door foetale nood tijdens de weeën door strakke omklemming navelstreng. Lag niet aan medicatie.
    Vanaf 8e maand had ik wel extra recept nodig van de gyn: de huisarts mocht niet zelfstandig het medicijn herhalen.

    Overigens bij de eerste juist alleen in de laatste 3 weken temazepam gekregen: zo hoopten ze dat ik het vol zou houden tot 38 of 39 weken. Heb t tot 39 weken ook gered. Ook hier zei de gyn: incidenteel gebruik (zoals om de dag) is t veilig genoeg. Zolang ik maar niet tijdens de bevalling t zou nemen

    Ik heb daarin wel vertrouwen in hun: het is bij mij ook in overleg gegaan met de apothekers (ivm andere medicatie). Ze schreven het ook vaker voor wat dat betreft: 2 uur slaap houd je geen maandenlang vol zonder consequenties
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee je staat 3-0 achter..
    Maar moet dus via gyn, had al idee dat HA dit niet meer kon voorschrijven.
    Was er bij jou specifieke reden dat je zo weinig kon slapen (voor de "bekende laatste loodjes")?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Bij de eerste helse pijn, bij de tweede vanaf 10 weken al dat ik tegen de verloskundige zei: ik trek t niet meer en ga naar de huisarts toe hiervoor: dat was puur hormonaal denk ik. Voor de pijn slikte ik tramadol door nl.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat naar zeg :(
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Ik zou het vooral in de richting van meditatie en ontspanning zoeken. Proberen de situatie te accepteren zoals die is. Dus als je na 3 tot 5 uur slaap wakker ligt, probeer dan te denken: Nou die uurtjes heb ik al binnen,ik lig lekker rustig in mijn bed, ik hoef helemaal niks, enz

    probeer dan een ontspanningsoefening te doen via YouTube Of via een koptelefoon.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  7. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier slik ik normaal gesproken af en toe Temazepam omdat ik soms gewoon zo slecht slaap. Gelukkig wil dat nu wel aardig, ik heb het één keertje nodig gehad tot nu toe.
    Ik heb volgens mij beide keren de nacht voor de inleiding in het ziekenhuis temazepam gekregen. Iig slaapmedicatie. Iemand die ik ken kreeg ook temazepam receptje mee van de gyn, om thuis nog even een paar nachten te kunnen slapen, toen de datum van de inleiding afgesproken was.
    Het gebeurt dus echt wel. Tuurlijk is het beter zonder, maar ja, echt doodop beginnen aan bevalling en kraamtijd, is ook niets.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Pfft moeilijk....ik ben zwaar anti. De arts is altijd pro moeder, die moet het doen. Het hoort er echt bij helaas, nooit meer slapen. Je raakt er echt aangewend, je moet jezelf er niet te druk om maken. Probeer overdag korte tukjes te doen, al is het maar 10min.

    De laatste loodjes wegen altijd zoooo zwaar, houd moed!
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Thanx, denk dat ik t ook te eng vind en maar moet hopen op n baby die meteen doorslaapt :rolleyes::roflmao:
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Je mag de baby altijd bij mij brengen hoor! Of ruilen voor een puber? :roflmao:

    Dikke kus voor jou!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah lief! Hmm heb al een peuterpuber dus dat is wel oke zo ;)
    *mag je een 20 jarige nog een puber noemen trouwens :p..?*
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina