Ik las hier op het forum dat magnesium (soorten die eindigen op 'taat') heel goed werkt om te slapen.
Eerst alle tv- en computerschermen uit de slaapkamer knikkeren. Dus ja, ook die i-pad of tablet. Een dokter gaat ook eerst nagaan of alle "huis-, tuin- en keukenmiddelen" zijn uitgeprobeerd voor hij echte medicatie voorschrijft. Bovendien is slaapmedicatie goed voor een paar nachten, maar niet voor eeuwig. En nadat hij ermee gestopt is, moet hij ook nog terug kunnen slapen.
Ik gebruik zelf overigens af en toe Sedinal Plus (homeopatisch middel). Niet als slaapmiddel, maar wel om rustig te worden en het is ook behoorlijk slaapverwekkend.
Hier ook goede ervaringen met melatonine 5mg en geen nachtmerries en dan de time-released versie, die geeft de hele nacht door wat af zodat je ook beter doorslaapt. Ik gebruik het af en toe, absoluut niet verslavend, is, ook een lichaamseigenstof. Heb juist meer nachtmerries als ik het niet slik.
google maar eens op slaaphygiene daar vind je vast bruikbare tips. Ik zou zelf ook niet zomaar melatonine gaan gebruiken. Het is vrij verkrijgbaar, maar echt niet zomaar onschuldig. Het doet weldegelijk wat in je lijf en kan bij verkeerd gebruik juist averechts werken of schade aanrichten. ( je lever o.a. heeft er echt wel onder te lijden ) Bij echte slaapproblemen eens langs de huisarts kijken wat hij kan betekenen, maar als het goed is schrijft hij ook niet zomaar slaapmedicatie voor. Of misschien adviseerd die wel Melatonine, maar dan is het ergens op gebaseerd. Het ene slaapprobleem is het andere niet.
als je vriend slaapt... ademt hij gewoon door... snurkt hij, of blijft zijn adem steken dan kan dat ook een onuitgerust gevoel geven 's ochtend.... googgle maar eens op slaap apneu,
Het kan heel goed een magnesium tekort zijn. Google er eens op. Een magnesium tekort komt in de westerse samenleving erg vaak voor en geeft zoveel klachten, waarvan onrustig slapen er 1 is. Zelf neem ik 500mg magnesium citraat vlak voor het slapen en hierdoor slaap ik heerlijk diep.. Er is op het net heel veel te vinden over het te kort aan magnesium.. Mocht hij magnesium willen proberen, dan is het wel heel belangrijk dat je voor een magnesium kiest met een goede verbinding. Magnesium gebonden aan een (amino) zuur, wordt het beste opgenomen door het lichaam.. Ik gebruik bijvoorbeeld magnesium citraat..
Google eens op D.onormyl (zonder puntje) dat kan je in Amerika bestellen (en in landen als Frankrijk ook vrij verkrijgbaar). Ik gebruik het al een tijdje en die werken echt goed. Melatonine en andere middeltjes... duur en werkt voor geen meter.
Dit spul kan hele ernstige bijwerkingen geven, kijk daar mee uit. Zeker niet te vaak nemen en nooit meer dan 25mg per 24 uur.
Melatonine schrijven ze ook vaak aan kinderen voor, als dat zo slecht was zou dat echt niet zo snel gebeuren. In ieder geval zouden de bijwerkingen wat meer bekend zijn. Ik zou er wel graag wat meer over willen lezen, dus een betrouwbare bron zou welkom zijn.
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/preparaatteksten/m/melatonine.asp Als het voor kinderen voorgescherven wordt is dat door een kinder arts die dat heel erg weloverwogen doet en die een hele lage dosing voorschrijft alleen in bepaalde gevallen. Het is echt gewoon een medicijn ondanks vrij te verkrijgen Toevallig van de week nog aan bod gekomen in een scholing die ik organiseerde waarbij een psychiater de aanwezige hulpverleners ( huisartsen met name ) waarschuwde voor het niet zomaar voorschrijven ...
Adviezen voor goede slaaphygiëne | Mens en Gezondheid: Diversen Laat hem maar eens googlen op slaaphygiene, dan vindt je veel tips waaronder idd minstens 1 uur voor het slapen geen beeldscherm meer. Het blauwige licht dat daar vanaf komt remt melatonine etc. Ik zou in elk geval pas met echt slaapmedicatie gaan beginnen als hij alle andere tips al heeft geprobeerd.
Mijn idee. Ik vind het echt suf om meteen naar medicijnen te grijpen als andere oplossingen voorhanden zijn: ontspannen voor het slapen gaan en iig de iPad weg een uur voor het slapen gaan. Muziek luisteren/boek lezen, licht dimmen, sporten en daarna sauna of warme douche, massage, sex.
Zoals? Neem er gewoon 1 en niks aan de hand. Ooit 1x 2 genomen en dan ben je compleet gaar / verrot de dag daarop. Maar slaapgebrek nekt je ook dus ik weet niet wat erger is. Ik bestel ze gewoon in Amerika en ze mogen hier ingevoerd worden.
Ik zou eerst even goed kijken en nadenken waar het aan ligt. Piekert hij, heeft hij zorgen, ligt hij niet lekker. Een i pad, tv oid voor het naar bed gaan werkt zeker niet goed. Het stofje melatonine wordt aangemaakt wanneer het donker of duister om je heen is. Dus niet wanneer je een tv of ipad aan hebt. Dan kun je beter een boek of tijdschrift pakken met een bedlampje aan. En eens kijken naar het kussen of matras. Is het oud, is het nog goed, is het passend? Ontspanningsoefeningen voor het naar bed gaan, of tijdens het in bed liggen (aanspannen en weer ontspannen van spieren). Slaapmedicatie zou ik ook zeker niet zomaar aan beginnen en ik mag hopen dat de ha dat niet zomaar zonder reden voorschrijft.....!