Opnieuw zwanger na Hyperemesis: hoe herhaling voorkomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Stefanie83, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik weet dat er al een topic is over Hyperemesis Gravidarum, maar dat gaat vooral over mensen die er middenin zitten dus vandaar dit topic.

Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap HG gehad en heb dit als zeer heftig ervaren. Van week 5 t/m de bevalling heb ik dag in dag uit overgegeven. Ik heb meerdere malen met uitdroging in het ziekenhuis gelegen en kon gedurende de hele zwangerschap echt niks doen (dus ook niet werken). Het heeft een enorme impact op mijn leven gehad maar gelukkig heb ik uiteindelijk een gezond kindje gekregen.

Eigenlijk had ik graag een broertje of zusje voor mijn zoontje gewild, maar ik ben zo ontzettend bang dat ik weer HG zal krijgen en dat ik dan 9 maanden niet voor mijn zoontje kan zorgen. Dat is zo'n schrikbeeld voor mij dat ik tot nu toe een 2e zwangerschap niet aandurf.

Nou ben ik heel benieuwd naar verhalen van andere 'HG'ers' Wie heeft er ook HG gehad en heeft toch een 2e zwangerschap aangedurfd. Is er iets te doen om het te voorkomen? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Er zal helaas niks aan te voorkomen zijn

Je krijgt het of je krijgt het niet

Was het maar te voorkomen, dan waren er geen ziekenhuisopnames enzo nodig :(

Er is ook een HG Hyve. Sommige hebben geluk en krijgen het bij een tweede of volgende zwangerschap niet, maar het meerendeel krijgt er helaas weer last van.

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Je kunt het niet voorkomen maar wel een goede achterban regelen?
    Dus dat wanneer het echt misgaat dat er veel hulp is voor jou en je zoontje!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Geen idee of je het kan voorkomen. Ik heb bij de eerste zwangerschap 8 maanden overgegeven (geen ziekenhuisopnames). Vorige zwangerschap ook overgegeven, bleek een MA te zijn. Bij deze zwangerschap niet één keer overgegeven. Het kan dus echt verschillend zijn.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Herken die angst wel, het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen tweede meer wil. Denk niet dat ik een HG zwangerschap nog een keer aan kan.
    Er zijn wel wat aanwijzigingen (oa onderzoek door Motherisk in Canada) dat extreem vroeg beginnen met medicijnen, soms zelfs al voor je symptomen krijgt, kan helpen om de symptomen te verminderen. Je zou dus een arts kunnen zoeken die je al heel snel emesafene of primperan wil voorschrijven. Verder kun je wel wat voorbereidingen treffen voor het geval dat en doordat je nu weet waar je op moet letten kun je al veel eerder aan de bel trekken. Dan kun je voorkomen dat je uitdroogt etc. Op onze site hebben we ook wat tips gezet, zal ik je even pbén :)

Succes met beslissen!

Groetjes Rosa

Deel Deze Pagina