Na maanden zeuren is me vriend na veel klagen over altijd moe zijn en ademstops tijdens zijn slaap naar de huisarts gegaan we konden gelukkig al anel terecht bij de KNO arts en die wilde zo snel mogelijk allerlei onderzoeken doen, Hij is nu wezen slapen in het ziekenhuis met allerlei toeters en bellen en onder narcose hebben ze ook onderzoeken van het KNO gebied gedaan. Nu moeten we morgen om de uitslag van alle onderzoeken en we worden met het uur zenuwachtiger omdat we toch wel erg gaan knijpen voor de uitslag. Zijn er mensen die ook zulke onderzoeken hebben gehad of die mensen kennen? wat was de conclusie van deze onderzoeken? Liefs Fleur1
Bah, wat spannend voor jullie joh... Ik heb er geen ervaring mee, maar wens jullie veel sterkte met het wachten en morgen met de uitslag. Hopelijk kunnen ze wat doen aan de klacht van je vriend.
mijn stiefvader heeft ook al die onderzoeken gehad.. en heeft apneu (of hoe je het ook schrijf). Nu moet hij elke avond als hij gaat slapen een soort masker op, omdat hij zoveel keer per nacht stop met ademen zal maar zeggen.
Klinkt idd als slaapapneu! (goed geschreven Natassie ) De belangrijkste oorzaak hiervan is overgewicht... Ik was vorig jaar lezer van een eindwerk hierrond en het kan een gevaarlijke aandoening zijn... Hier is een link met duidelijke, correcte informatie errond: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1759
Mijn man heeft ook al die onderzoeken gehad. Maar het eind van het liedje was dat ze niets konden vinden. Ze dachten eerst aan abneu, of sarcoïdoses. Ook zo'n slaapgebeuren gehad. Slaat eigenlijk nergens op. Je moet op een knopje drukken als je wilt gaan slapen, ja hoor, en dan slaap je natuurlijk direct, niet dus. Hij heeft een onderzoek aan zijn longen gehad, dan verdoven ze de keel en halen een klein hapje uit de long voor onderzoek. Geen fijn onderzoek. Moest aan een of andere machine en daarin blazen zodat ze ze longinhoud konden meten. Het enige wat daar uit kwam dat hij een longinhoud had van meer dan 100%. (erg vreemd want hij rookt zware shag, hahaha). Gaat nu wel wat beter. Maar nooit echt een uitslag gehad wat het nu was. We moesten terug komen als de klachten erger werden. Yvonne.
Ik heb geen apneu gehad maar was ook jarenlang moe dood en doodmoe. Hele mikmak aan bloedonderzoeken maar ze vonden nooit wat. Dus uiteindelijk bij KNO-arts geweest, bleek ik een scheve tussenschot te hebben en mijn neus was te nauw. Ik ademde door mijn neus alsof ik door een rietje moest ademhalen met je mond. Kreeg te weinig zuurstof en hierdoor was ik chronisch moe. Uiteindelijk geopereerd en ik kan eindelijk diep en goed slapen zonder het benauwd te hebben in bed. Lag altijd met mijn hoofd helemaal naar achter om een beetje lucht te kunnen krijgen.
Dat slaapapneu ben ik bekend mee ivm met me werk en ga daar ook beetje vanuit. Maar heb een beetje een hard hoofd in die slaaponderzoeken me vriend heeft zo beroerd geslapen daar dat hij zelf zei dat hij niet echt vast in slaap kon komen. maar we zullen zien wat ze vanmorgen te zeggen hebben. me nagels zijn al aardig kort
Pfff spannend. Laat je het weten wat de uitslag was? Bibiche: ik krijg het benauwd van je verhaal. Ik vind het al vervelend als ik verkouden ben en maar 1 neusgat heb om te kunnen ademen.
@bosi:ja echt vreselijk benauwd gehad, ben zo blij dat ik eindelijk kan ademhalen. Mijn neus was wel helemaal gebroken en velletje erafgehaald om voor mij een nieuwe neus te creeeren . Een neus op maat Maar nu heb ik een mooie rechte neus ook die ook goed functioneert.
Mijn vader heeft de tests ook ondergaan en moest dezelfde dag terug komen omdat de uitslag nogal heftig was. Hij heeft de meest erge vorm van slaapapneu en de arts liet een grafiekje zien, waarop te zien was dat hij elke minuut een ademstop had van soms wel 45 seconden. Komt erop neer dat hij dus elke minuut lag te stikken... Niet erg fijn dus. Nu heeft hij zo'n masker met zuurstof en we moeten nog afwachten of het effect heeft, hij slaapt er nog niet zolang mee. Maar overgewicht was in zijn geval niet de oorzaak, wat dan wel weten ze niet. Gelukkig is er dus wel een remedie voor, al lijkt het me niet fijn om met zo'n masker te slapen. Ik hoop dat het bij je vriend niets ernstigs is, dus sterkte met afwachten!
we hebben de uitslag en het zijn apneus die hij heeft. Vrijdag komt er al iemand van een bedrijf om er een aan te sluiten en aan te meten. ze amandelen waren ook wat te groot die gaan ze er volgend jaar uithalen als hij er last van bijft houden. maar eerst het slapen. de vermoeidheid komt omdat hij niet in zijn vast slaap terecht komt. dus we zullen zien volgende week zullen we wel resultaat zien.
Mijn schoonvader ook! Alleen slaapt hij zonder het masker, als hij omdraait vliegt ie steeds af waardoor hij weer wakker word. Maar hij heeft m wel nodig aangezien er een langzaam groeiend gezwel in zijn luchtpijp zit