Ik merk nu dat mijn kleine man steeds minder slaap nodig heeft. Hij krijgt 5 flesjes van 180/6 en slaapt 5 slaapjes (inclusief de lange slaap in de nacht.) Zijn patroon wisselt wel eens wat maar dit is het ongeveer 7.00 fles 8.10 op bed 10.00 wakker 10.30 fles 12.00 bed 13.15 wakker 13.30 fles 14.30 bed 16.00 wakker 17.00 fles 18.00 bed 19.15 wakker 20.00 fles 20.45 bed En dan was hij vanochtend 6.20 wakker voor de fles. Nu merk ik dat steeds vaker na de eerste fles snel weer wakker is. Normaal sliep hij dan nog wel 3 uren erachter aan. Het is niet omdat hij honger heeft, want zijn fles rond 10 uur drinkt hij nooit echt goed leeg. Dus ik dacht misschien moet hij na de eerste fles niet zo snel alweer op bed (na een uur of soms zelfs sneller) Misschien moet de dag dan maar echt beginnen, dus beneden de fles geven, daarna de kleertjes aan en nog even in de box. Zijn er meer moeders die dit bekent in oren klinkt en wat hebben jullie hiermee gedaan.
Hoi Butterfly, Ja heel herkenbaar! Mijn meissie is nu 13 weken en slaapt ineens ook minder overdag (nu vandaag toevallig niet ivm inentingen, haha). Ik ben sinds kort opgehoogd met de voeding van 5 x 180 en hierna is t veranderd. Het ziet er nu ongeveer zo uit: 7.00 wakker, flesje, spelen 09.30 bed 11.00 wakker, flesje, spelen 12.30 bed 14.00 wakker, spelen, flesje om 15.00 17.00 bed 19.00 flesje en meestal na een klein uurtje weer naar bed 23.00 flesje en na een half uurtje weer terug in bed Ik merk wel dat ze wakkerder wordt wanneer ik haar in de ochtend gelijk na het flesje in de box leg. Haar dag is dan echt begonnen en zo zit ze beter in het ritme en is het duidelijk voor haar en uiteindelijk ook voor mij. Maar ik denk dat t rond deze periode goed is dat de kleine wat langer wakker is. Je gaat uiteindelijk van 4 slaapjes overdag 2 maken. Groetjess
Het gekke hier is dat hij na zijn eerste flesje vrijwel direct begint te gapen. Vooral als deze om 6 uur is. Misschien komt dat ook wel omdat ik boven op bed die fles doe. Vanochtend ging het meteen weer los: 6.00 fles Voor 7 uur was meneer alweer aan het gapen en ging hij op bed 8.00 alweer de eerste geluiden om 8.30 uit bed 9.00 de fles Nu is hij alweer moe, dus zal hem maar weer op bed brengen. Wel lastig want op deze manier zit er nooit echt veel tijd tussen de flesjes.
ik merk dat max (12 weken) overdag veel te graag wakker is...ik heb best moeite met hem in bed te leggen...meestal lukt dat hier niet. maar in de ochtend sliep hij eerst inderdaad ook moeiteloos nog 3 uur na zijn eerste voeding...nu krijg ik hem er niet meer in... hij gaat wel sinds een week 's avonds om 7 uur naar bed en dan maak ik hem nog een keer om 11 uur wakker...maar dat heeft hij ook echt nodig aangezien hij het 's middags vertikt om te slapen
Hier heb ik dan 1 heel groot voordeel en dat maakt dat alles prima te handelen is E krijgt rond 19/ 20 uur zijn fles en dan maak ik hem niet meer wakker. Hij slaapt dan door tot 6 a 7 uur in de ochtend echt ideaal al zeg ik het zelf
ooooooh heerlijk! ik durf het nog niet te proberen...maar ik denk dat ik binnenkort toch eens ga kijken hoelang hij het vol houdt hihi... ik geef de fles van 19.00 uur trouwens ook boven op bed en dan is hij half in slaap als hij klaar is...maar zodra ik hem in bed leg moet hij echt getroost worden...soms wel een uur lang! ach ja...komt wel denk ik.