Hallo dames, Even jullie ervaring nodig hoor. Mijn dochtertje is nu 6 maanden en natuurlijk veel verkouden door het kvd. Geen probleem. Nu is ze ook verkouden, maar hoor ik haar af te toe hoesten. Ik hoor dat ook wat slijn in haar longetjes. Ze oogt niet ziek en drinkt redelijk (wel iets minder), maar ik ben bang dat ze misschien niet al het slijm ophoest en een longontsteking krijgt. Is dit een logische gedachten? Wat is jullie ervaring met baby's en hoesten. Bij eerdere verkoudheden hoestte ze nooit eigenlijk. Ik hoor het slijm een beetje gaan in haar longen. Wat kan ik doen? Alvast bedankt! Groetjes,
Hier ook heel veel verkouden geweest het eerste jaar, ze rochelen wat af dan, maar het gaat meestal goed. Zodra ze blijft rochelen en koorts krijgt moet je na een paar dagen wel even naar de huisarts, maar de kans is heel groot dat ze geen longontsteking krijgt.
Volgens mij is het niet te voorkomen. Mijn jongste heeft de afgelopen tijd veel gehoest. Sinds gisteren weer, en vandaag hoge koorts erbij. Toch even naar de huisarts geweest, en nu heeft ze dus een longontsteking in dr rechterlong. Zo ziek als ze nu is, is ze nog nooit geweest. En dat dus binnen een dag. Als je twijfelt, zal ik zeker even de ha laten luisteren.
Ons dochtertje heeft vorig jaar een week met longontsteking in het ziekenhuis gelegen. Symptonen waren: erg benauwd, ze piepte bij het ademhalen, neusvleugelen en trok haar borstkas in om lucht te krijgen. Verder geen koorts of hoesten of iets dergelijks. Ik zou even in de gaten houden hoe het ademhalen gaat, als het haar erg veel moeite kost, toch naar de huisarts gaan.
ik wil je niet bang maken ofzo hoor. maar mijn zoontje is ook vreselijk aan het hoesten op het moment en gisteren hoorde mijn zusje dat en die vertelde met grote ogen en een opgeheven vinger dat ik meteen naar de dokter moest gaan als hij koorts kreeg want er heerst longontsteking bij haar op het kinderdagverblijf waar ze werkt. er liggen al 5 kindjes in het ziekenhuis! en ze is als de dood dat ze die ene bacterie naar thijs heeft overgebracht. dus ik hou mijn zoontje heeeeel goed in de gaten. bij elke luierverwisseling even tempen. succes!