8 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humbly89, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.729
    3.165
    113
    Vrouw
    Heey meiden,,

Liam is sinds 3 dagen niet te genieten overdag,, hij slaapt ineens maar 2 tot 2.5 uur per dag,, dat is zelfs niet zow erg maaaar nu komt het,, als hij in de box ligt is het huilen/jengelen, de grond is niet goed,, eten is drama,, alleen fruit en drinken is goed,, hele dagen aandacht vragen van iedereen en tegen iedereen aanhangen/klimmen,, slapen gaat gelukkig nog wel goed,, `s ochtends ineens om 6 uur wakker,,, normaal is dit 8 uur,, owjah hij kan nu zelf zitten,, ( heeft het nu 3 keer gedaan ) Is dit de 8 maanden sprong?

Liefsz 8)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dat zou goed kunnen!
    Hij klimt tegen iedereen op? Of alleen tegen mama en/of papa? Dan zou t ook nog eenkennigheid/verlatingsangst kunnen zijn...
    Succes! Hopelijk is t snel weer voorbij!!

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.729
    3.165
    113
    Vrouw
    Tegen echt iedereen,, iedereen is oowk nog steeds lief,, als ik in het centrum loopt lacht hij tegen iedereen die hem wat zegt,, dus eenkennig is hij (nog) niet

4. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hhaa bij jullie dus ook feest!
    Isabella kan ook ineens een heleboel!
    zwaaien, kruipen, van rugligging naar zitten, staan tegen de box en bank, heeft dit ook met de 8 maanden sprong te maken? hoop echt dat dit geen weken duurt zeg pfff..

heb haar nu maar weer op bed gelegd, dacht ga het eens anders doen, in plaats van 3 uur wakker blijven smorgens van 07.30 tot 10.30 een uurtje na de fles weer op bed, en ja hoor mevrouw slaapt....eens kijken hoelaat ze wakker word, denk tegen 11.00 en dan probeer ik het weer tegen 16.00 een uurtje en dan hopen dat het avond eten beter gaat!

puzzel puzzel.....succes ook daar!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter lacht ook nog steeds tegen iedereen, maar toch heeft ze behoorlijk last van verlatingsangst. Volgens t CB is dit hetzelfde als eenkennigheid... :)?)

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.729
    3.165
    113
    Vrouw
    wat raar :( hier vertelde dat het pas echt eenkennigheid is als alleen bekenden goed zijn en de rest niet,, verlatingsangst heeft Liam een periode gehad toen hij 6 maand was,, nu niet meer gelukkig,,

Liefsz 8)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, ik weet t ook niet precies?
    De arts noemde t eenkennigheid. Toen zei ik dat ik dacht dat t verlatingsangst was, zei ze dat t dezelfde oorzaak heeft ofzo??

Ik heb ff ge-googled:
    Eenkennigheid, verlatingsangst of scheidingsangst bij baby's en peuters

Mijn dochter is met naar bed gaan eigenlijk altijd al soort van eenkennig geweest. Ik ben de enige die haar (vooral 's avonds en in moeilijke tijden) naar bed kan brengen (en ook dan was t vaak moeilijk). We hebben t al zo vaak geprobeerd.
    Ook huilen met inslapen en 's avonds niet willen slapen heeft ze als kleine baby altijd gehad. Maar dat was anders dan nu, met de 'verlatingsangst'.
    Ook rond 6 maanden (sprongetje/tandjes?) heeft ze zo'n periode gehad.

8. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Mn bericht van gisteren was nog redelijk positief....krijg er nu niks positiefs meer uit...BAH ik ben kapot!

Isabella heeft eerst gisteren een uur gekrijst om half 8 met het naar bed gaan, toen geslapen tot 22.00 uur en toen begon ze weer te krijsen, tot half 3 vanacht!!! werd he le maaaaal gek! moest er echt van huilen, als ik bij haar op de kamer ben is ze stil, slaapt ze bijna weer ga ik weg huppa krijsennnnn, vanmogen om half 7 alweer wakker, 8 uur weer naar bed omdat ze gewoon echt moe is, nee hoor niet slapen, huilen huilen, weer eruit, laten rond kruipen tot half 11 en toen naar bed, liedje gezongen, lampje aan, en weg huppa krijsen, heb de babyfoon uitgezet, en de muziek beneden aan, en nu 30 minuten laten is het stil...kon het niet meer horen hoor, word er echt moedeloos van!

:(:( sorry voor mn negativiteit maar trek het echt ff nie meer:(

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.729
    3.165
    113
    Vrouw
    @efine; ik ken het! Liam heeft deze periode gehad toen hij 6 maand was,, als ik in de buurt was was het goed maar was ik zeg was het gelijk huilen! 2 weken lang ik werd er gek van!
    Op advies van de ha heb ik hem gewoon eerst 2x 10 min laten huilen, er naar toe aai over de bol even kalmeren ( niet uit bed halen! ) en weer weg,, daarna 2x 15 min laten huilen en weer kalmeren en dan 2x 20 min enz,,

Is 2 dagen zow gegaan en nu gaat het super! hij heeft nog wel eens een avond dat hij krijst maar naar 10 min is nu over :D
    misschien een tip? het is heel zwaar echt heel zwaar maar het werkt wel :)

Hier is het mekkeren weer toegeslaan,,

Wel kan Liam nu zelf zitten :D en zich optrekken tot staan in de box :D

Liefsz 8)

10. Efina ik herken je verhaal zo goed.
    Mijn dochtertje zit nu ook middenin de 8 maandensprong, heeft last van doorkomende tandjes en sinds 2 dagen ook nog eens verkouden.
    Na een week was ik kapot van die gebroken nachten

Heb toen Kindival geprobeerd van VSM en zowaar slaapt ze de nachten weer redelijk door. Is een stuk rustiger
    Ze zit nog wel in het sprongetje dat merk ik nog wel maar het slapen gaat zoveel beter nu.
    Misschien het proberen waard

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    In een ander topic had ik al geschreven wat ik heb gedaan, maar bij deze nogmaals...
    Ik ben de hele avond naast haar gaan zitten en heb haar steeds getroost als ze ging huilen (helemaal overstuur soms, dan blijven oppakken en troosten, tot ze rustig is in haar bedje). Die nacht heeft ze voor t eerst weer doorgeslapen in haar eigen bedje. (ze was voorheen al een paar weken de hele avond wakker en's nachts sliep ze tussen ons in...)
    De avond erop heb ik de halve avond naast haar gezeten tot ik bedacht dat ze misschien niet in slaap kon vallen omdat ik ernaast zat. Toen ze rustig was ben ik weggegaan en heeft ze na even huilen weer de hele nacht doorgeslapen.
    Daarna heeft ze een aantal dagen echt helemaal geweldig geslapen, helemaal uit zichzelf!!
    Nu is t af en toe wel weer ff moeilijk met inslapen, maar ze is niet meer zo overstuur, dus ik laat haar wel ff huilen en dan stopt ze meestal vanzelf.

Was 2 avonden investeren, maar ik heb haar niet hoeven te laten huilen (ze was echt meteen in paniek als ze haar bed zag). Door ernaast te gaan zitten, kreeg ze ws t idee dat het (weer?)veilig is op haar kamertje...

Succes!

12. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hoi meiden,

Voel me eigenlijk een beetje schuldig dat ik vanmiddag me zo heb geuit hier, pfff ik zag het even echt niet meer zitten hoor, trek het soms echt niet meer als isabella zo huilt en zoveel wakker word....

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd kwa slapen, bij haar blijven helpt maar weggaan is een ramp, ze slaapt doordat ze astmatisch is en dus altijd bijna verkouden, altijd heel erg licht waardoor ze snel wakker word....en weer gaat huilen, in combi met de 8 maanden sprong is het toch wel erg heftig! vanavond met de oudste naar een lichtshow geweest in de dierentuin hier en manlief heeft isabella voor handen genomen, ook bij hem krijsen, krijsen na 1uur en 10 minuten eindelijk stil, ik ben thuisgekomen in een stil huis haha das wel even lekker hoor....

ik hoop echt dat deze sprong snel over is, dat de tanden er snel door zijn en dat we de juiste medicatie vinden voor haar luchtwegen dan word het vast een stuk beter:):)

ik ga nu gauw slapen ben zoooo moe! hopen op een rustige nacht....

Deel Deze Pagina