is dit de 3 maandensprong??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door neletje, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hoi dames..

mijn zoontje is bijna 14 weekjes en sinds 6 dagen wil hij savonds niet meer slapen...hij dan dan ook echt niks, niet knuffelen, niet in de box, niet in de wipstoel, niet slapen...alleen maar gedragen worden.

Overdag slaapt hij prima ! en snachts na zijn fles van 22u ook tot 7 a 8u de volgende ochtend dus daarover heb ik niet te klagen. Een vast huiluurtje heeft hij nooit gehad, het is wel een pittig ventje met af en toe hele huildagen en af en toe een dag met een flink huilmoment (maar ook dagen dat hij heel rustig is) maar nooit zo structureel als nu. Na 6 a 7u wil hij niet meer slapen en gaat hij gillen. Heb al geprobeerd hem een grotere fles te geven en hem overdag langer wakker te houden maar dat werkt ook niet. Als hij niet moe is en lekker wil wakker blijven ook goed, maar 3u lang met hem moeten rondlopen om hem stil te houden is ook niet de bedoeling lijkt mij. Heb al geprobeerd om hem te laten huilen (max 10 minuten) en dan weer troosten en dat 3 tot 4 keer na elkaar maar het helpt niet. Vanavond was hij toch weer in slaap gevallen maar na 15 minuten toch weer wakker en weer brullen...

Is dit een sprongetje? en zoja hoelang duurt de 3 maandensprong? lijkt mij dat het een beetje laat is om nu nog een vast huiluurtje te gaan krijgen? want ik dacht dat die met 3-4 maanden juist minder werden?

Hoop dat jullie wat tips voor me hebben of me gerust kunnen stellen dat dit snel weer over is !

groetjes

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Of het een sprongetje is weet ik niet, ik heb laatst ook een topic geopend (over waar mijn lieve baby was gebleven) nadat ons meisje ook een paar dagen ontzettend huilerig was.
    Ik denk wel dat ieder kind anders reageert op een eventueel sprongetje. Het kan ook zijn dat je kindje even de prikkels van die dag moet verwerken en het er allemaal uit wil huilen. MiniNooNoo heeft het ook vaak na een drukke dag.

Af en toe heeft miniNooNoo dus ook nog zo'n huiluurtje, het begint dan vaak na de een na laatste fles en kan doorgaan tot ze de laatste fles krijgt, gewoon een dikke 3 uur dus! Niks helpt dan, rondlopen, speentje (wil ze vaak niet eens), erbij blijven, alleen laten, steeds weer terug gaan.
    De laatste twee keer dat het gebeurde zijn we met haar gaan douchen. Gek genoeg was ze helemaal blij op het aankleedkussen toen we haar uitkleedden (bellen blazen, kletsen, kraaien) en onder de douche bleef ze ook lekker rustig. Tijdens het aankleden weer een beetje mopperen (maar das altijd, want koud enzo) en toen weer naar bed... en dat ging goed! Ze is dan lekker moe en ontspannen van de warme douche en slaapt dan zo in.

3. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Ja mijn zoontje word nooit zo vrolijk van douchen en in bad gaan, dat helpt hier vaak niet helaas ! En als het af en toe is zo een huiluurtje vind ik het niet zo erg maar 6 dagen na elkaar is best veel 3 tot 4 uur lang, dus hopen dat het snel weer over gaat !

Deel Deze Pagina