Al een week koorts, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jacobien, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ons dochterje van twee jaar heeft al een week koorst, 's ochtends ong 38 graden, 's avonds 39 graden. Ze is niet heel erg ziek, want als ze een paracetamol heeft gekregen kan ze best wel wat spelen.

Ze is wel erg verkouden; hoesten en veel snot. Ook moet ze wel overgeven maar niet elke dag, zo om de dag. Ze drinkt wel iets, maar eet weining. Haar ontlasting is ook anders en ze slaapt slecht.

Afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest. Haar longen zijn schoon en hij vond er verder niet ziek genoeg voor antibiotica.

Ik heb twee vraagjes aan jullie:

weten jullie of er iets heerst wat op bovenstaande verhaal van mijn dochterje lijkt of komt het jullie bekend voor van een kinderziekte?

zouden jullie morgen toch weer opnieuw naar de huisarts gaan?

Graag jullie reactie.
    groet Jacobien

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    tja, lastig. Ik zou zeggen volg je gevoel. Als je haar liever na laat kijken, gewoon doen.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    als morgenvroeg haar temp niet beneden de 38 graden is zou ik zeker weer de huisarts bellen voor in ieder geval overleg en wanneer je dan weer aan de bel moet trekken.
    is ze ook benauwd of kortademig of aan de diarree?
    over niet willen eten hoef je je geen zorgen te maken, het is wel belangrijk dat ze blijft drinken, geef haar elke 5/10 minuten een slokje zodat ze niet uitdroogt.
    als je verder niet merkt dat ze pijn heeft zou je er ook voor kunnen kiezen om geen pcm te geven want als deze is uitgewerkt schiet de temp weer omhoog en kan ze een koortsstuip krijgen.
    maar wat vooral belangrijk is is dat je naar je moedergevoel luisterd en je niet laat afschepen als je het niet vertrouwd.
    beterschap voor je meisje

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend voor je dochtertje.

Hoorde op het kdv dat er op dit moment van alles heerst onder de kleintjes. Was vorige week zelfs op 1 dag een hele groep naar huis gestuurd door dat de kindjes allemaal ziek waren geworden.

Veel misselijk, overgeven en diaree maar ook veel kindjes verkouden.

Als je twijfelt zou ik weer de huisarts bellen. Een week vind ik best wel lang voor een kindje van 2 jaar.

Beterschap voor haar

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Als je dochtertje morgenochtend niet koortsvrij is, zou ik de HA weer bellen. Zolang bacteriën/virussen niet zijn overwonnen, houdt je kind koorts. Inprincipe is het normaal dat een lichaam in staat is binnen een week beter te worden. Dus er is toch iets niet in orde.

Beterschap! Liefs Huismus

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    op zich heel verstandig van de ha om geen ab te geven als de longetjes schoon waren en er geen duidelijke oorzaak heeft. Zou gewoon morgen even bellen om te overleggen en geen paracetamol geven.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.309
    2.593
    113
    er heersen trouwens veel buikvirussen Hier binnen twee weken de hele toko ziek geweest. Kan best dat ze van de ene infectie in de andere infectie yerecht komt

Deel Deze Pagina