Kan iemand mij vertellen wanneer een baby zijn handjes en voetjes gaat ontdekken, lijkt me zoooo lief.
Hier worden nu de handjes ontdekt, de voetjes is dus nog even afwachten en inderdaad het is erg lief......
Haar handjes ontdekte ze met 12 weken maar ze kan er af en toe nog verwonderend naar kijken. Haar voetjes begint ze nu te ontdekken, ze kijkt er soms verwonderd naar...zo van...huhhh wat is dat. Ze herkent zichzelf nu wel in de spiegel, als ze dan zichzelf ziet gaat ze lachen.
Hier heb ik dinsdag op gereageerd, jammer dat het weg is. Het is inderdaad heel grappig als ze de handjes en voetjes ontdekken. Handjes hier met elf weken (duidelijk 12 weken sprong): af en toe verwonderd kijken naar wat er aan het uiteinde van haar armpje zat en ze stopte ze heel veel in de mond. Ook ging ze alles grijpen wat ze te pakken kon krijgen en ook dat ging linea recta het mondje in. Dat doet ze nog steeds, maar wat ze intussen ook kan, is heel bewust een speeltje van de ene hand naar de andere overbrengen, het lijkt soms echt of ze er over na moet denken, heel grappig. En ze zit nu haar handjes veel te bestuderen, dan zit ze ernaar te kijken en beweegt ze haar vingertjes en voelt ze het ene handje met het andere. Echt heel leuk om naar te kijken. Voetjes komen al een tijdje af en toe in haar blikveld en dan is ze wel even verbaasd. En sinds een paar dagen grijpt ze haar tenen als ze bloot op de commode ligt. Dat ging trouwens geleidelijk, begon met handjes op de knietjes (heel schattig staat dat), aan het begin van de week kwam ze tot haar enkeltjes en nu kan ze dus bij haar tenen. En als ze "zit", grijpt ze ook graag naar haar voeten.
Ze is trouwens op het moment ook weer bijzonder geïnteresseerd in mijn handen. En ze grijpt echt alles wat ze te pakken krijgt. En niet zachtzinnig, ze KNIJPT echt! Als ze m'n wang te pakken heeft, is het af en toe echt AU!
Die van mij is sinds vandaag begonnen aandachtig naar de handen te kijken. En sinds een weekje pakt hij me echt hellemaal beet. Ik moet dan echt AU schreeuwen want het doet idd heel erg pijn!! Hij is nu 1 maand 1 week trouwens.. best wel vroeg maar ons zoontje doet alles best wel snel vind ik....
Onze kleine heeft sinds afgelopen week haar handjes ontdekt. Ze kijkt er heel erg verbaasd naar en stopt ze in haar mond. Soms pakt ze dingen beet, zoals de fles. Echt heel leuk om te zien!