Onze zoon is nu 3,5 maand en sinds twee weken is hij begonnen zijn handjes te likken. Hij probeert ook z'n duim in de mond te stoppen maar het is meer dat hij sabbelt/likt aan zijn handje. Ik vraag me af wat dit eigenlijk betekent? Nog een vraag. De ontlasting van onze zoon is nogal waterig. Hij heeft wel 2 tot 3 keer per dag ontlasting, kleur mosterdgeel, maar is nogal waterig. Het loopt niet langs zijn beentjes of zo,maar zijn rompertje en zijn broekje worden vaak vies, omdat de ontlasting vaak uit zijn pampers uitkomt. Hij maakt ook elke keer als hij poept zo'n gelud alsof hij zich aanspant om te poepen en je hoort het als hij poept een 'waterig' geluid. Is dit normaal?
Okan sabbelt ook altijd aan zijn handjes en als ik zijn speen geef spuugt hij die eruit en gaat hij verder met zijn handje ik denk gdat het niks betekend maar ze vinden natuurlijk iets nieuws uit. En over de ontlasting.. Wij hebben ook preciess hetzelfde hier! Ben benieuwd haha
Hoi, Mijn zoon wilt sinds een weekje ook de speen niet meer, maar zijn duimpje. Die kan ie nu ook al zelf vinden, daarvoor was het ook sabbelen.... De ontlasting heb ik geen ervaring mee, hier is het wat vaster
Over de handjes: dat is heel normaal. Hij is z'n handjes aan het ontdekken èn hij gebruikt z'n mond om dingen af te tasten. Hier is dat begonnen met een week of 11 en nog steeds gaat ALLES richting mondje. Sinds een tijdje zelfs haar voetjes, heel grappig. Over ontlasting: weet ik niet. Is dat ineens begonnen of is het al langer zo? Onze dochter had altijd mosterdgele poep, soms heel korrelig. Toen ze vier maanden was, heeft ze diarree gehad, toen had ze wel waterige poep, maar toen was ze echt ziek, wilde ze ook niet drinken, etc. En dat was na een paar dagen gelukkig wel over. Over doorlekken: Welke maat luier gebruik je en hoe zwaar is je zoontje? Het zou kunnen dat het doorlekprobleem over is met een andere luier. Hier heeft dat wel geholpen.