Darmkrampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonja, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje van 8 wkn heeft enorm veel last van darmkrampen. Hij krijgt al omneo gemengd met hypo en vanaf eind vorige week gemengd met standaard (alle voeding was uitverkocht). Ook krijgt hij bij iedere fles infacol. Hij drinkt sommige flessen heel onrustig, je hoort zn buikje borrelen, hij moet huilen en laat dan scheetjes. Daarbij overstrekt hij zich. Vandaag heb ik gebeld met het cb en die dame raadde mij pepti aan. Nu ben ik best huiverig om over te stappen omdat dat ook weer tot krampjes kan leiden. Dilemma!
    Wat raden jullie aan... toch over naar pepti? Sab simplex proberen? Een osteopaat? Of zijn er andere ideeën? Ik hoor het graag!

Ps. Ik heb zojuist al een dr brown fles besteld.

2. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Wat vervelend joh!
    Je zou cinababy kunnen proberen? Dat is van vsm..misschien helpt dat beter dan infacol.
    Mijn zoontje gaat ook enorm schten laten en zijn buikborrelt ook zo erg als ik infacol gebruik,ben een aantal dagen geleden.gestopt met infacol en het is gestopt....

3. Wanda81

Wanda81 Lid

28 jan 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje heeft ook heel veel krampen gehad. Infacol hielp iets, maar niet veel.
    Het consultatiebureau vermoedde koemelkallergie (hij had ook veel uitslag op zijn gezicht en lijfje en zat constant heel vol), dus we zijn overgestapt naar pepti. En het gaat gelijk een heel stuk beter.
    Alleen doordat hij zijn flesje binnen 5 minuten leeg had, bleef hij wel regelmatig kramp houden. We zijn daarna begonnen om johannesbroodpitmeel toe te voegen aan zijn voeden. Sindsdien heeft hij nog wel wat krampen, maar veel minder dan voorheen.

Bij ons was Pepti (icm nutriton) een uitkomst.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    wat vervelend; ik weet uit ervaring hoe machteloos je je voelt als je kleintje zoveel pijn heeft:(
    Bij ons maakte infacol het ook alleen maar erger. Je moet ook niet teveel switchen van middeltjes, daar moeten de darmpjes steeds aan wennen.
    Wel bijzonder dat je zomaar pepti kan gaan gebruiken zonder dat ze zeker weten of het koemelk-allergie is. Je moet het ws ook nog zelf bekostigen... Maar ja, als het helpt, zal je dat niet veel uitmaken.
    Wij zijn toevallig een paar dagen terug pepti gaan gebruiken ook omdat mijn ventje veel last heeft van krampen (en nog meer) en de kinderarts het adviseerde.
    Bij ons was het geen succes; bij de eerste fles begon hij alweer te schreeuwen....
    Zijn dus weer terug gegaan naar hypo-allergeen omdat dat beter was.
    Ik zou wel de pepti gaan proberen, voor hetzelfde geld helpt het (is ook wat lichtere voeding voor de darmen)
    heel veel succes

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook 2 kindjes die last hadden van krampen.. infacol deed niet voldoende. ook niet in combinatie met aangepaste voeding. ben overgestapt op sab simplex.. en dat werkt perfect

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga vanmiddag naar de huisarts met de kleine man, ben benieuwd wat daar het advies is. De dr Brown fles is binnen en Sab Simplex is besteld. Meer dan dit kan ik niet doen.
    Ben benieuwd of het helpt.

7. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    De Dr. Brown fles scheelt hier enorm, maar de infacol werkte averechts had ik het idee. Hij poepte ook moeilijker.

8. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Op advies van de dokter gaan we toch overstappen op pepti. Ben benieuwd of het werkt. Indien we na 2 weken geen verschil zien moeten we terug komen.
    @Zindy ik ga ook eens stoppen met infacol en kijken of ik verschil merk. Al die spulletjes kunnen toch ook niet goed zijn voor een baby.

9. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine had dit ook. We zijn van Nutrilon naar Omneo gegaan. Omneo ging beter maar na 2 weken ging het weer bergaf. Dan overgeschakeld naar pepti. Na een week hadden we een andere baby. Hij was veel rustiger, huilde veeeel minder, liet minder scheetjes. Ik vond het de moeite waard om deze melk te blijven geven. Ik zou dus dit proberen en even afwachten. Uw kleintje moet toch wennen aan die pap.

We hebben ook Dr Brownflessen. Een echte aanrader!

Veel succes!

Deel Deze Pagina